• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401030100074
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

توزیع عادلانه یارانه‌ها فقر را تعدیل می‌کند

توزیع عادلانه یارانه‌ها فقر را تعدیل می‌کند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع عادلانه یارانه‌ها و توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی فقر و آثار آن را در جامعه کاهش می‌دهد.

ولی اسماعیلی در دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اظهار کرد: دولت با یک جسارت ستودنی جراحی اقتصادی را آغاز کرده تا در هشت گام بتواند کشور را از چنبره مشکلات و نارسایی‌های سال‌های گذشته و رانت‌خواران نجات دهد.


وی تصریح کرد: هر چند این جراحی اقتصادی هزینه‌هایی را در بر دارد اما باید از یک مقطعی شروع می‌شد و دیگر صلاح نبود که اجرای آن را امروز و فردا می‌کردیم.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدیم این جراحی اقتصادی باید به شکل مستمر و با اصلاح ساختارهای بانکی، بیمه‌ای،‌ مالیاتی و... ادامه پیدا کند تا ما در کشور یک اقتصاد سالم و رقابتی را شاهد باشیم.


اسماعیلی افزود: دولت و مجلس با تصویب مردمی‌سازی یارانه‌ها انحصار را شکسته و سعی بر این است تا رویه غلط ارز ترجیحی در کشور از بین رفته و گام‌های عملی در تقویت نظام اقتصادی به دور از تبعیض و توسعه متوازن را شاهد باشیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چقدر به عدالت اقتصادی نزدیک شویم، فقر و نداری در جامعه از بین رفته و آسیب‌های مختلف نیز کاهش پیدا می‌کند.


اسماعیلی به ابرچالش حاشیه‌نشینی و گسترش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: مجلس و دولت باید ریل‌گذاری صحیحی را در کاهش این آسیب‌ها و حاشیه‌نشینی انجام دهد که در این زمینه برنامه‌های مختلفی نیز از سوی کمیسیون اجتماعی ارائه شده است.


وی اضافه کرد: امیدواریم با تقویت نظام اقتصادی و کاهش برخی دغدغه‌ها و نارسایی‌ها در مسیر اقتصادی بتوانیم اهداف مورد نظر را تحقق ببخشیم.


اسماعیلی دریافت مالیات از تولید را نامناسب توصیف کرد و گفت: باید از عایدی سرمایه مالیات گرفت چرا که تولید نیاز به پشتیبانی دارد و بهتر است با اصلاح تعرفه‌ها در ابعاد مختلف زمینه تقویت نظام اقتصادی کارآمد فراهم آید.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی به سفر 2 روزه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به استان اردبیل و بازدید از بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در نشست جمع‌بندی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیمات خوبی به نفع گرمی و انگوت و استان گرفته شد تا ما در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه مرکز نگهداری معلولان، درمانگاه تأمین اجتماعی گرمی و طرح‌های صندوق بازنشستگی در احداث پتروشیمی جم و سایر پروژه‌ها بتوانیم اهداف اقتصادی را نیز دنبال کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha