• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1401030100189
  • خبرنگار : 71649

واکنش درخشان و پنجعلی به اتفاقات تبریز

واکنش درخشان و پنجعلی به اتفاقات تبریز

دو پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از اتفاقات ورزشگاه یادگار امام به شدت انتقاد کردند.

به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در تبریز به علت پرتاب اشیاء به زمین و وقفه‌های متوالی مسابقه، با تصمیم داور و ناظر مسابقه، نیمه تمام ماند. اتفاقات عجیبی که باعث انتقادات اهالی و پیشکسوتان فوتبال شد. محمد پنجعلی و حمید درخشان دو کاپیتان پیشین و پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا، نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند.

محمد پنجعلی در این رابطه اظهار کرد: دلیل به وجود آمدن این حواشی را نفهمیدیم. بازی مساوی دنبال می‌شد اما در آن جو هیچ امنیتی وجود نداشت. چنین صحنه‌های برای بازیکنان درون زمین خطرناک است و ممکن بود اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد. این اتفاقات روی اعصاب بازیکنان پرسپولیس بود و نمی‌شد در آن جو بازی کرد که هواداران اجازه بازی نمی‌دادند. البته تعدادی افراد در ورزشگاه این کار را انجام دادند که به پای هواداران تراکتور نوشته شد.

او درباره واکنش امید عالیشاه به پرتاب اشیاه به درون زمین گفت: هر کسی ظرفیتی دارد و به هر حال انسان است و تحت تاثیر قرار می‌گیرد. چگونه باید جو را آرام کند؟ در آن جو سنگین مسئولان باید کنترل می‌کردند. یک نفر کاری نمی‌تواند انجام دهد و نباید تقصیر را گردن امید عالیشاه بیندازند. مسئولان باید جلوگیری کنند و اگر برخورد نکنند ممکن است دوباره چنین اتفاقاتی تکرار شود. در همه جای دنیا ورزشگاه‌ها پر می‌شود اما دغدغه ما این است ورزشگاه‌ها پر نشود.

این پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: باید بتوانند کنترل کنند. آن جو وحشتناک باعث شد بازی ادامه پیدا نکرد. با این حال رامین رضاییان التماس می‌کرد اما او را آنقدر زدند که فراری شد. معتقدم این کار برخی افراد انگشت نما است. مردم آذربایجان مهمان نواز هستند و این مسائل عجیب بود. این فوتبال است و تمام می‌شود اما باید به مهمان‌ها نگاه بهتری شود. این‌ها مشکلاتی است که به وجود آمده و بیش از حد همه چیز را حساس کرده‌اند. باید برخی طرفداران توجیه شوند. فقط خود آن‌ها می‌توانند جلوی این اتفاقات را بگیرند. احساسات جوانان باید کنترل شود چون همه با هم دوست هستیم.  

هم‌چنین حمید درخشان درباره این اتفاقات بیان کرد: در فوتبال این مسائل قشنگ نیستند. دیگر خانواده‌ها هم نگران می‌شود از این‌که بچه‌های‌شان به ورزشگاه‌ها بیایند. در دنیا شعار می‌دهیم که بهترین تماشاگران را داریم اما می‌بینیم در عملکرد خلاف آن عمل می‌کنیم. این‌ها در دنیا و آسیا دیده می‌شود و لطمه‌های بزرگی می‌خوریم. کنفدراسیون فوتبال آسیا روی این مسائل بسیار تاکید دارد و بسیار نقطه بین و نکته سنج است مطمئن باشید این اتفاقات بار منفی برای‌مان دارد. این مسائل باعث می‌شود محرومیت‌های سنگینی برای فوتبال ایران به وجود بیاید.

او درباره برخورد بازیکنان پرسپولیس نسبت به این اتفاقات بیان کرد: یک بازیکن در آن فشار و در آن جو باید چه کار کند؟ در زمین درگیر می‌شود و ضربان قلب بالا می‌رود. اینگونه نیست که بازیکن بتواند در این شرایط خودش را کنترل کند چون او هم انسان است. این شرایط خاص است و تصمیم‌گیری راحت نیست. درست است باید کاپیتان تیم مراعات می‌کرد اما باید سقف و حدی هم برایش قائل باشیم.

این پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: چند مورد چنین اتفاقی رخ داد. طبیعی است عالیشاه نتوانست زیر فشار خودش را نگه دارد. باید به هواداران نگاه کنیم و به تماشاگران بگوییم این کار درست نیست. چطور می‌شود به سر مربی ضربه می‌زنند؟ گل محمدی بازیکن ملی بوده و مربی قابل احترامی است. همه چیز را فراموش می‌کنیم و زیر پا می‌گذاریم. باید یک بازنگری در این روند داشته باشیم. اختیارات تماشاگران تا چه حدی باید باشد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۳:۰۷

ببخشید چطور اون یک نفر بازیکن به اصطلاح حرفه ی ظرفیت و تحملش محدودیتی داره ولی آن همه تماشاگر با سنین مختلف ظرفیت و تحملش نه؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۶:۵۴

آقای پنجعلی شما درست میفرماییدولی شمابایدجلوی طرفداران پرسپولیس راکه درورزشگاه به همه توهین میکنن ونارنجک پرتاب می کنندرابگیریدبعدبه دیگران توصیه کنیدیادمان نرفته که درورزشگاه آزادی چه بی احترامی هایی که به مردم آذربایجان و تیم تراکتورشدشمابایداول خودتان رااصلاح کنید.چیزی که عوض داره گله نداره

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۱:۴۴

به آقای عالیشاه که میرسه پرتاب سنگ این آقا توجیه میشه ولی نمیتوانید اعلام کنید که این آقا به میزبان و کل این هواداران توهین کرده، چطور خجالت نمیکشید و با وقاحت کار این کاپیتان بی ادب را توجیه میکنید؟ نمیدونیم چه پولهای کلانی سر استقلال و پرسپولیس که دو تیم دولتی هستند رد و بدل میشه. انشالله روزی برسه که این تبعیض ها تمام شود. هواداران تراکتور هر چقدر مقصر باشند بازیکنان پرسپولیس دو برابر مقصرن. از عمد باعث ایجاد این حواشی شدن و جو بازی را متشنج کردن که رای بازی به نفع اینها صادر شده و سقوط نکنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۱:۲۰

به اصطلاح تماشاگران تحمل چه چیزی را نداشتند؟ از یک ساعت قبل بازی فحاشی‌ها روع شده بود و از قبل بازل سنگ پراکنی و باران سنگ حال کدام طرف ظرفیت تحمل باید تمام شود ؟ خجالت بکشید و طلبکار نشوید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۴:۳۵

اگه این سنگ‌پران‌ها تو انتفاضه شرکت می‌کردند حتما اسراییل شکست می‌خورد برای تماشای فوتبال اومدید یا جنگ دشمن کیه؟ بایر مونیخ ۱۰ سال پشت سر هم قهرمان میشه مایه افتخار آلمان میشه ولی تو ایران همه تیم ها سعی در پایین کشیدن نماینده کشورشون دارن عیسی آل کثیر رو کی محروم کرد؟ پرسپولیس رو برای لیگ آسیا کی تضعیف کرد از ماست که بر ماست ۳۰ سال هست که هیچ نماینده ای از ایران قهرمان نشده

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۵:۴۸

اگر در ورزشگاه زنان کنار مردان بودند به نظر شما جو اینجوری میشد؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۷:۵۶

ببخشید ها آقای درخشان وقتی سنگ هایی که در آزادی به طرف تیم تراختور پرت میشد این حرف رو درباره هوادار خودت نزدی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۸:۴۹

همیشه پرسپولیس این مشکل با تیمهای شهرستانی را داره یه بازیکن خودش کنترل نکنه چطوراین همه طرفدار خودش کنترل کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۲۳:۳۱

مثلا انسان

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۶

سلام من یک بیننده این مسابقه بودم وطرفدار هیچ تیمی نیستم ولی مسابقات فوتبال رانگاه می کنم این دو پیشکسوت عزیززمانی که تیم تراکتور در ورزشگاه آزادی باتیم پرسپولیس مسابقه میداد هواداران پرسپولیس از شروع بازی تا پایان بی وقفه فحش به مردم آذری اصلآ اظهار نظرنکردن نگفتن حرمت مهمان را باید نگهدارند؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۱:۲۴

آن موقع هم باز شروع کننده تراکتورها بودند توهین را شروع کردند و توهین شنیدند وقایع را کامل به مغزتان بسپارید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۰:۱۶

همه اتفاقاتی که در ورزشگاه این همه با آن جنجال ساختید، ساخته و پرداخته خودتان در مقابل ملت ساده لوح و زود باور هست. و آن برای انحراف افکار مردم ترک از گرانی و تفرقه افکنی بین هموطنان فارس زبان و ترک زبان بوده، هست و خواهد بود.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۸

این تشنج ها حاصل یک عمر تبعیض و رای های ناعادلانه بوده دفعه پیش این آقای عالیشاه رو درست حسابی جریمه نکردن مقابل ماشین سازی خب طبیعتا حاصل میشه این میاد دوباره بی احترامی میکنه و حالا باز جریمه سنگین در انتظارش نباشه مطمین باشید در اولین فرصت در ورزشگاه تبریز جواب کوبنده ای خواهد شنید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۲:۰۵

بسیار متاسفم باید شد که با این برنامه ها ذهن ملت را مشغول میکنید ومردم از گرانی وسیب زمینی کیلویی بیست تومان وکمبود نان صحبتی نمیشود .نماینده های نا نماینده هم روزی باید تاوان پس بدهند که نشسته اند وفقط تماشاچی هستند !!!!!؟؟؟؟.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۹:۰۶

اول شما خدتونو اصلاح کنیدبعد بیایید فسلفه بنویسید چیزی که عوض داره گله نداره نارنجک هایی ک ت ازادی پرت میکردن یادتون رفته؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۲۳:۴۸

شما ها باید هم از پرسپولیس دفاع کنید چه حق باشن،چه ناحق،برای اینکه پرسپولیس نبود شماهم نبودید،بله درسته کار عده ای تماشگرنما غلط بود،ولی بزرگترین اشتباه و عالیشاه و آقایی کردن،که بطرف همه تماشگرها سنگ پرتاب کردن و بی احترامی کردن،از طرفی هیچ مسؤلی از طرف باشگاه پرسپولیس نبود که جو وآرام کنه و حداقل به بازیکنان خودشون آرامش بده،انگار دوست داشتن قضیه ادامه پیدا کنه،

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۲۱:۳۸

عالیشاه و آقایی سنگ تو جیبشون بود؟ نه دادا سنگ هایی که تو سرشون خورده بود. دو تاشم پرت کردن تو پیست دو میدانی نه به تماشاچی ها. مسئولین پرسپولیس چه کسی رو باید آروم می کردن؟ تماشاچی های تراکتوررو؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۰۸:۵۷

باد بکارید حتما طوفان درو میکنید ریشه این مشکلات ازاستادیوم ازادی .عالیشاه هم باید مادام العمر محروم بشه تا درس عبرتی برای دیگران باشه