• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401030100237
  • خبرنگار : 71477

موشک "سارمات" روسیه می‌تواند مسیر پروازی را تغییر دهد و رهگیری آن تا دهه‌ها دشوار است

موشک "سارمات" روسیه می‌تواند مسیر پروازی را تغییر دهد و رهگیری آن تا دهه‌ها دشوار است

فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک روسیه اعلام کرد، موشک "سارمات" که جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیمای مستقر بر زمین روسیه محسوب می‌شود، می‌تواند در کنار دیگر مسیرها بر فراز قطب شمال و قطب جنوب نیز پرواز کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال سرگئی کاراکائف، فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک روسیه گفت: به خاطر نسبت قدرت به وزن این سیستم جدید موشکی، مسیر پرواز قابلیت تغییر را دارد. در صورت لزوم از مسیر بدنام‌مان از طریق قطب شمال می‌توان مسیری را از طریق قطب جنوب ترسیم کرد که در اصل امروز محافظت نمی‌شود. همچنین احتمالاتی نیز برای مسیرهای دیگر از نظر امکان پرتاب به فضای خارج از جو زمین وجود دارد.  

وی افزود: در دهه‌های آتی به سختی می‌توان ابزارهایی برای رهگیری موشک سارمات تولید کرد.

ژنرال کاراکائف پیشبینی کرد: امروز آنها می‌گویند که دفاع هوایی برای سیستم موشکی سارمات وجود ندارد و احتمالا در دهه‌های آتی نیز وجود نخواهد داشت.

وی در توضیح عدم امکان رهگیری موشک سارمات گفت: این موشک علاوه بر اینکه یک راکت با سوخت مایع است، به اندازه موشک‌هایی که موتوری سبک با سوخت جامد دارند، شتاب می‌گیرد.

به گفته دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی "روسکاسموس"، روسیه در سال جاری میلادی موشک سارمات را آزمایش خواهد کرد و ارتش از پاییز سال ۲۰۲۲ روند دریافت این موشک‌ها را آغاز می‌کند.

آژانس فضایی "روسکاسموس" قصد دارد به طور کلی ۴۶ موشک سارمات برای نیازهای ارتش روسیه تولید کند. به گفته وزارت دفاع روسیه، موشک سارمات قادر است با استفاده از مسیرهای مختلف پروازی اهداف دور برد را هدف گیرد و تضمین شده که می‌تواند بر هرگونه سیستم دفاع موشکی موجود و آتی غلبه کند.   

نخستین پرتاب آزمایشی موشک سارمات ۲۰ آوریل سال جاری میلادی صورت گرفت.

به گفته سرگئی پوروسکان، معاون فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک روسیه، موشک سارمات به مدت ۵۰ سال در خدمت ارتش خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۲۳:۴۶

واقعا فکر میکنید آمریکا تکنولوژی خودش رو تو بلندگو داد میزنه؟ مطمئن باشید آمریکا در تجهیزات و سلاح و تکنولوژی خیلی جلوتر از روسیه هست و خود روسیه هم خوب اینو میدونه.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۶ ۰۹:۴۸

از نظر امثال شما مرغ همسایه همیشه غازه خاک تو سر غرب گرا هاتون بشه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۱:۰۰

خارجی‌ها اسم‌های ایرانی میذارن بعد حکومت میره دنبال اسم‌های زلزال،فاتح،خیبر،ناصحات،... که هیچ تعلقی با روح و باورهای مردم نداره

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۱ ۱۹:۱۹

اسم خودتم خارجیه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۰۳:۱۰

کاش ما اسامی ایرانی روی موشک هامون میزاشتیم نه کشورهای دیگه ، شما اگر گذرتون تو ادارات بخصوص دادسرا خورده باشه می‌فهمید که تمام متن ها عربی هست بطوری که باید بدیم یه مترجم برامون معنی کنه بخدا قسم ، مگه خدا گفته که ما باید عربی حرف بزنیم از افراط دست بردارید ، صدا سیما از مسئولان میگه از کلمات بیگانه استفاده نکنید ولی خودشون تمام کلماتش عربی هست ، واقعا متاسفم ، زبان فارسی تا چند سال دیگه ناپدید میشه با این وضع

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۳ ۲۰:۴۶

تو قدرت نظامی همیشه روسیه حرف اول را تو دنیا میزنه و زده...امریکا ... روسیه هم حساب نمیشه تازه اینها یه گوشه ای از قدرت پنهان روسها هست ...

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۴ ۲۰:۲۶

ازهمین جنگ اوکراین معلوم شد که روسیه چقدر قدرت داره فعلا که ۵ماه درجا میزنن هیچ پوخی نیستن