• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401030100626
  • خبرنگار : 30188

بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای هیدراته نگه داشتن بدن شما

بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای هیدراته نگه داشتن بدن شما

برخی مایعات در واقع باعث می شوند آب بیشتری از بدن شما خارج شود. علاوه بر این، بسیاری از نوشیدنی‌های خوشمزه مانند قند، کربوهیدرات و نوشیدنی های حاوی کالری زیاد شامل مواردی هستند که ناچار به محدود کردن یا حذف کامل آنها هستید.

به گزارش ایسنا به نقل از اکساب شاپ، در این مطلب ما به شما کمک می کنیم تا تعیین کنید کدام نوشیدنی برای آبرسانی بهتر است و از کدام نوشیدنی اجتناب کنید.

بهترین نوشیدنی های آبرسان

بهترین نوشیدنی های آبرسان، آب سالم و غنی شده با اکسیژن و ویتامین های خانگی . کنجکاو هستید ببینید کدام نوشیدنی برای حفظ مایعات کافی در بدن شما بهترین است؟ سه مورد اول بهترین گزینه های آبرسانی شما هستند. بقیه مکمل های خوبی هستند.

آب

آب بهترین راه برای هیدراته کردن است و نیازی نیست برای تهیه آن خود را به زحمت بیاندازید. آب ارزان ترین و در عین حال مطلوب ترین نوشیدنی برای هیداراته نگه داشتن بدن است. خرید آب آشامیدنی بطری شده بهترین راه حل برای زمانی است که به آب سالم دسترسی ندارید.

شیر

از آنجایی که شیر بسیار غلیظ تر از آب است، ممکن است فکر کنید که شیر می تواند آب بدن را کم کند، اما اینطور نیست. علاوه بر کلسیم و ویتامین D، شیر حاوی پروتئین است که حتی در گرمترین روزها هم انرژی لازم را برای شما تامین می کند، یکی دیگر از کارهایی که آب نمی تواند انجام دهد. دقت کنید اگرچه شیر به آبرسانی بدن کمک می کند اما بازهم به پای آب معدنی و آب غنی شده نمی‌رسد.

بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای هیدراته نگه داشتن بدن شما

دمنوش میوه و گیاهان

اگر نوشیدن آب ساده در طول روز برای شما سخت است، دمنوش میوه و گیاه راهی سالم برای طعم دادن بدون افزودن شکر است.

آب میوه

آب میوه حاوی حدود 85 درصد آب است که باعث آبرسانی فوق العاده آن می شود (فقط مطمئن شوید که 100 درصد آب میوه می میل می کنید). ویتامین های موجود در میوه های طبیعی نیز سالم هستند. با این حال مراقب محتوای قند باشید، زیرا آب میوه ها می توانند با قندهای اضافه مانع هیدراتاسیون شوند. اگر مقدار زیادی آب میوه می نوشید، آن را با آب ترکیب کنید.

هندوانه

خوب، پس این یک نوشیدنی نیست. اما هر بار که هندوانه می خورید، 92 درصد آب جذب می کنید. این بهتر از آب میوه است!

نوشیدنی های ورزشی

الکترولیت ها، کلمه ای علمی برای نمک ها، در نوشیدنی های ورزشی می توانند هیدراتاسیون را موثرتر کنند. نوشیدنی های ورزشی نیز طعمی معطر تر از آب دارند، بنابراین نوشیدن آنها برای کسانی که خود را مجبور به نوشیدن آب هستند راحت تر است. یا کسانی که مانند ورزشکاران به هیدراتاسیون سریع نیاز دارند. باز هم، به محتوای قند و کربوهیدرات توجه کنید، به خصوص اگر ورزش نمی کنید.

چای

چای های بدون کافئین عالی هستند، به خصوص اگر فقط دم کرده برگ چای در آب داغ باشد. فرقی نمی کند گیاهی، سیاه، سبز یا بابونه باشد. گرم یا سرد - چای به اندازه آب آبرسانی است. چای همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. در حالی که بهترین گزینه ممکن است پرهیز از کافئین به طور کلی باشد (دقت کنید چای ادرارآور است، به این معنی که آب بدن را کم می کند!)، نوشیدن چای معمولی در حد اعتدال به شما کمک می کند به هدف روزانه خود برای جذب مایعات برسید.

آب نارگیل

آب نارگیل دارای 95 درصد آب است که بهتر از آب میوه است. همچنین وقتی صحبت از محتوای قند و مواد افزودنی به میان می‌آید، معمولاً از آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌های ورزشی سالم‌تر است، اما حتماً مطمئن باشید که کاملا طبیعی است.

جایگزین های شیر

مطالعاتی نشان داده است که شیر آبرسان است، شیرهای دیگر مانند سویا، نارگیل یا بادام را آزمایش نکردند، اما کلینیک کلیولند شیرهای شیرین نشده را برای بچه ها به عنوان راهی برای هیدراته ماندن در تابستان توصیه کرد. بنابراین آنها یک راه حل مطمئن برای بزرگسالان نیز هستند.

بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای هیدراته نگه داشتن بدن شما

بدترین نوشیدنی های آبرسان

بدترین نوشیدنی های هیدراته، نوشابه های گازدار

برخی از مایعات در واقع می توانند بر خلاف اهداف هیدراتاسیون شما عمل کنند. دقت کنید که به دنبال هیچ یک از این نوشیدنی ها زمانی که تشنه هستید ، نروید- فقط بدن شما را کم آب می کنند!

نوشابه های گازدار اغلب حاوی کافئین هستند که عاملی برای کم آبی بدن است. تن شکر و سدیم؛ و برای استخوان ها و دندان های شما نیز مضر است. اگرچه تقریباً هر چیزی در حد اعتدال خوب است، خوردن یک نوشابه رژیمی زمانی که تشنه هستید ممکن است کمک زیادی به شما نکند.  اگر به این کربناته شدن علاقه دارید و در عین حال مایعات مورد نیاز بدنتان را تامین می کنید، نوشابه را با آب گازدار جایگزین کنید!

کاکائو داغ

خبر بد؟ یک فنجان شکلات داغ حاوی قند و کالری بیشتری نسبت به یک قوطی نوشابه است که باعث کم آبی بدن شما می شود. احتمالاً در تابستان این نوشیدنی را نمی‌نوشید، زمانی که مهم‌تر از همه است که آگاهانه هیدراته کنید. در زمستان، مردم تمایل به خوردن سوپ ها و خورش های بیشتری دارند که باعث آبرسانی می شود، بنابراین مصرف گهگاهی کاکائو داغ ضرری ندارد.

قهوه

در حد اعتدال، قهوه خیلی بد نیست، اما وقتی از فنجان دوم رد شوید، بدن شما واقعاً شروع به عذاب کشیدن می کند. ثابت شده است که نوشیدن بیش از 200 تا 300 میلی گرم کافئین - مقدار موجود در دو تا سه فنجان قهوه - منجر به کم آبی بدن می شود. برای ایمن نگه داشتن خود، مصرف بدون کافئین را تغییر دهید یا خود را به یک یا دو فنجان محدود کنید. امتیاز: قهوه کمتر می تواند شما را کمتر مضطرب کند.

لیموناد

اگرچه طعم ترش و شیرین می تواند در گرما وسوسه انگیز باشد، لیموناد مملو از قندهایی است که نیازهای بدن شما را تامین نمی کند. آن را با آب غنی شده از اکسیژن با برش های لیمو جایگزین کنید و احساس سلامتی بیشتری خواهید داشت!

چای شیرین

مقدار شکر اضافه شده در این نوشیدنی هر گونه فوایدی که با آنتی اکسیدان های چای همراه است را از بین می برد، بنابراین بیشتر شبیه دسر است تا نوشیدنی. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید آن را بنوشید . فقط به این معنی است که باید مقدار زیادی آب نیز با آن بنوشید!

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا پر از کافئین، قندهای تقلبی و مواد شیمیایی پیچیده، آبرسان نیستند. اگر به دنبال انرژی دادن هستید و در عین حال مایعات بیشتری دریافت می کنید، چای را پیشنهاد می کنیم.

شیر طعم دار

شیر سفید به خودی خود کاملاً خوب است، اما وقتی طعم دهنده ها را در آنجا می ریزید شروع به اضافه کردن قندهای غیر ضروری می کنید. از شیرهای شکلات، توت فرنگی و وانیلی پرهیز کنید و تا زمانی که به طور کامل هیدراته شوید، سپس می توانید این موارد را به رژیم غذایی خود به صورت محدود اضافه کنید.

اسموتی ها

میوه به تنهایی برای خوردن مفید است، اما گاهی اوقات شما می توانید مقدار زیادی از چیزهای خوب داشته باشید! اسموتی‌ها میوه‌های بیشتری در نوشیدنی‌های شما از آنچه فکر می‌کنید دارند. با این حال، این به معنای کاهش سایر فواید سلامتی اسموتی ها نیست. آنها برای متابولیسم بعد از ورزش یا شروع روز با دوز ویتامین عالی هستند. اگر می خواهید فاکتور هیدراتاسیون را افزایش دهید، یک راه حل آسان این است که مقدار یخ را در دستور غذای خود دو برابر کنید. این کار آب نوشیدنی را بدون تغییر بیش از حد طعم می دهد. این ترفند را در دستور العمل های اسموتی شگفت انگیز ما امتحان کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha