• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401030100851
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار کاشان:

کاشان خطه فرصت‌ها و ظرفیت‌های ناب سرمایه‌گذاری است

کاشان خطه فرصت‌ها و ظرفیت‌های ناب سرمایه‌گذاری است

ایسنا/اصفهان شهردار کاشان گفت: کاشان، خطه‌ای سرشار از ظرفیت‌ها و استعدادهای ناب است که هر یک می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌ را فراهم سازد که این قابلیت‌ها حوزه‌های متعددی را در بر می‌گیرد.

حسن بخشنده امنیه، امروز(یکشنبه، اول خرداد) در نشست مشترک با هیئت دیپلماتیک و اقتصادی جمهوری اسلواکی، اظهار کرد: آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی متنوع، مکان‌های مذهبی، آیین‌ها و سنت‌های دیرینه و... فرصت‌های مناسبی را برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در منطقه فرهنگی کاشان ایجاد کرده است.

وی افزود: شهرت کاشان در عرصه  تولید گل و گلاب و فرش موقعیت شاخص و جایگاه ممتازی در جهان است که بستر سرمایه‌گذاری سودآور و با امنیت بالا را نسبت به گزینه‌های دیگر تضمین می‌کند.

به گزارش ایسنا، شهردار کاشان با اشاره به برخورداری خطه کاشان از معدن‌هایی نظیر سنگ آهن، سنگ ساختمانی، سنگ تزئینی و معادن ماده اولیه صنایع داروسازی، گفت: این ویژگی، یک فرصت بی‌بدیل را برای فعالان اقتصادی علاقه‌مند به بهره‌برداری از معادن کاشان فراهم می‌آورد.

شهردار کاشان تصریح کرد: منطقه کاشان با وجود مراکز علمی و چهره‌های دانشگاهی ممتاز به گزینه‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی - علمی به خصوص در حوزه اقتصاد دانش بنیان تبدیل شده و فرصتی برای اشتراک گذاشتن تجربیات و دستاوردهای نوین و افزایش همکاری‌های متقابل است.

بخشنده امنیه تاکید کرد: گیاهان دارویی و اسانس آن یکی از حوزه‌هایی است که در سال‌های اخیر فعالیت علمی و پژوهشی زیادی در مورد آن صورت گرفته و همچنان بستری دارای قابلیت برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. 

وی با تأکید بر اهمیت زیرساخت‌های حوزه سلامت برای توسعه پایدار و رفاه حال شهروندان گفت: در صورت فعال شدن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کاشان این خطه می‌تواند به یکی از نام‌های شاخص در حوزه ارائه خدمات درمانی تبدیل شود.

بخشنده امنیه، تصریح کرد: ساخت دهکده سلامت به‌عنوان یکی از برنامه‌های مدیریت شهری، عرصه‌ای است که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای درمانی و سلامت محور شهروندان، علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت را برای حضور در کاشان ترغیب می‌کند.

در این نشست، سفیر جمهوری اسلواکی، معاون وزیر اقتصاد و جمعی از مسئولان و کارشناسان اقتصادی و تجار این کشور، کارشناسان وزارت امور خارجه و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و استان اصفهان و نمایندگان اتاق بازرگانی کاشان حضور داشتند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha