• دوشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401030201282
  • خبرنگار : 50404

دراکولایی‌ها به ایسنا آمدند

دراکولایی‌ها به ایسنا آمدند

ایسنا/خراسان رضوی عوامل تئاتر مرگ تصادفی یک دراکولا با حضور در تحریریه ایسنا از نمایش خود گفتند.

امیدرضا سپهری، کارگردان نمایش مرگ تصادفی یک دراکولا، در گفت‌وگو با ایسنا درباره داستان تئاتر خود که از شب گذشته در فرهنگسرای آریو مصلی‌نژاد مشهد روی صحنه رفته، اظهار کرد: داستان مرگ تصادفی یک دراکولا در مورد ۲ نفر است که در زندگی عادی به کما رفته، وارد جهانی دیگر می‌شوند و در برخورد آن‌ها با هم مخاطب شاهد اتفاقات خاصی روی صحنه است.  

وی با اشاره به اینکه ایده کار از یک شله مشهدی آغاز شد، افزود: من و جواد خواجوی در حال کار روی نمایش دیگری بودیم که برخی از اتفاقات در کار باعث شد که من به همراه نویسنده اثر، پارمیس مکنونی، شروع به نگارش متنی جدید کرده و کار را با تغییراتی به اینجا برسانیم.

کارگردان‌ نمایش مرگ تصادفی یک دراکولا در خصوص پیش‌بینی‌اش از استقبال مردم خاطرنشان کرد: به استقبال خوب مردم مشهد از تئاتر خود امیدوارم چرا که برای تولید یک اثر حرفه‌ای با معیارهای درست بین‌المللی به صورت جمعی تلاش کرده‌ایم؛ البته امکانات پایه‌ برای روی صحنه بردن تئاتر در مشهد کمی با مشکل مواجه است اما با این وجود ظرفیت کار حرفه‌ای در این شهر وجود دارد. با تمام این اوصاف با توجه به تمرینات هشت ماهه گروه امیدوارم که این نمایش با استقبال خوب مخاطبان در مشهد همراه شود و بتوانیم تا زمانی که در مشهد حضور داریم، اجرایی خوب و راضی‌کننده را روی صحنه ببریم و باعث شویم اتفاقات خوبی رخ دهد.

سپهری در خصوص انتخاب جواد خواجوی برای حضور در این نمایش تصریح کرد: من در ارتباط پایه با جواد خواجوی متوجه آرتیست بودن او شدم. فهمیدن این موضوع اصلا دشوار نبود چرا که هنر از یک نوع زیست می‌آید و در جواد این زیست کاملا مشهود بود؛ البته خروجی‌های کار جواد را که نگاه کنیم، متوجه جریان هنر در زندگی‌اش خواهیم شد. همه ما می‌دانیم که خواجوی طنزی مودبانه را با هوش و خلاقیت ایجاد کرد که این خود یک هنر است. البته باید بگویم که به عنوان کارگردان تمام گروه برای من ویژه هستند و کار با آن‌ها تجربه خوبی است.

دراکولایی‌ها به ایسنا آمدند

با دراکولا توانایی خود را به رخ می‌کشم

جواد خواجوی، بازیگر تئاتر مرگ تصادفی یک دراکولا، اظهار کرد: در چندوقت اخیر غیر از بازی در سریال یاغی و تمرین نمایش مرگ تصادفی یک دراکولا کاری انجام نداده‌ام و تمام وقت خود را بر این گذاشتم که ادعاهای خود را به اثبات برسانم. مردم از جای دیگری من را شناختند اما همیشه ادعا دارم که من متعلق به آنجا نیستم. کارهای بیشتری در زندگی‌ام انجام داده‌ام و توانایی‌های بیشتری دارم. این موارد همیشه در مصاحبه گفته می‌شود اما باید در کار هم دیده شود. بر این اساس می‌توانم بگویم که تئاتر مرگ تصادفی یک دراکولا از جمله کارهایی است که با آن ادعا می‌کنم و توانایی خود را در آن نشان می‌دهم.

وی افزود: اینکه در مشهد تئاتر مرگ تصادفی یک دراکولا را به صحنه می‌بریم، اهمیت آن را برایم بیشتر می‌کند چراکه در مقابل تمام سالن‌های تئاتر آن اشک ریخته‌ام و خواسته‌ام در آن‌ها فعالیت کنم. در تمام خیابان‌های این شهر تئاتر خیابانی کار کرده‌ام و فعالیت‌های بسیاری از جمله دستیاری، تصویربرداری، تدوین، صدابرداری، عکاسی و... انجام داده‌ام. اجرا در مشهد برایم به مثابه این می‌ماند که برای تحصیل به خارج رفته باشم و پس از بازگشت بخواهم آموزه‌های خود در آنجا را در مملکت خود ارائه دهم چراکه من در تهران زندگی، کار و تمرین می‌کنم اما اکنون به مشهد آمدم تا به مردم شهرم، همکارانم و دوستان قدیمی‌ام توانایی‌ام را نشان دهم.

دراکولایی‌ها به ایسنا آمدند

هدفم از کار تئاتر کسب درآمد نیست

این بازیگر خاطرنشان کرد: از جای دیگری شناخته شدم و درآمد کسب کردم اما نمی‌توانم عشق خود به تئاتر را رها کنم. چه چیزی به غیر از عشق به تئاتر می‌تواند چنین تاثیری داشته باشد؟ در حالی که می‌توانم با گذاشتن ۱۵ ثانیه استوری پول دربیاورم، ۶ ماه خود را درگیر تمرین تئاتر کنم؟ به این واسطه می‌توانم خود را اثبات کنم.  هدف من از تئاتر نه کسب درآمد و نه دیده شدن است بلکه می‌خواهم کار خوبی را روی صحنه ببرم که سطحم را ارتقا بدهد. خداراشکر در شرایطی قرار دارم که مجبور نیستم به خاطر کسب درآمد هر کاری انجام دهم. بر این اساس سعی می‌کنم بیشتر فکر کنم و کاری که به آن علاقه دارم را انجام دهم.

خواجوی ادامه داد: من، امیدرضا سپهری و پارمیس مکنونی، کارگردان و نویسنده اثر، روزها و ساعت‌ها فکر کردیم و امروز این نمایش تبدیل به چیزی شده که برایمان جذاب و شیرین است و می‌تواند اتفاقات خوبی را روی صحنه برایمان رقم بزند.

وی بیان کرد: برای ما مشخص است که مخاطب خود را در مشهد داریم و اگر در آنجا اجرا کنیم، می‌توانیم انرژی را از مردم دریافت و کار خود را ارزیابی و اصطلاحا آب‌بندی کنیم. نکته جالبی که فروش بلیت‌ وجود دارد، این است که مخاطبان ما دنبال بلیت ارزان نبودند که در ردیف‌های انتهای بنشینند و از دور تئاتر را تماشا کنند بلکه اتفاقا علاقه داشتند که هزینه بیشتری انجام دهند و از نزدیک به تماشای تئاتر بپردازند.

دراکولایی‌ها به ایسنا آمدند

قیمت بلیت را پایین درنظر گرفتیم تا همه اقشار به تماشای آن بیایند

مسعود حکم‌آبادی، تهیه‌کننده نمایش مرگ تصادفی یک دراکولا نیز با بیان اینکه امیدوارم پس از سال‌ها نبود تئاتر موزیکال در مشهد شاهد اجرای خوب دراکولا باشیم، بیان کرد: نمایش دراکولا یک تیم حرفه‌ای دارد و ما نیز دنبال اجرای با کیفیتی هستیم. وقتی در یک پروژه به اعضای حرفه‌ای آن اهمیت داده شود، قطعا آن تئاتر رویکرد خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به قیمت بلیت‌های تئاتر دراکولا گفت: قیمت بلیت‌ها را به خاطر شرایط اقتصادی پایین در نظر گرفتیم تا کسانی که علاقه دارند نمایش را با بازی جواد خواجوی را تماشا کنند، بتوانند بلیت تهیه کنند. قیمت بلیت این تئاتر اگر ۱۰۰ هزار تومان باشد هم سالن پر خواهد شد اما آن زمان تنها قشر مرفه به تماشای آن خواهند آمد. ما مراعات مردم را کردیم و باید گفت که این اجرا کاملا روی لبه تیغ حرکت می‌کند چراکه اگر در هر شب پنج صندلی سالن خالی باشد، ضرر خواهیم کرد.

این تهیه‌کننده تئاتر تصریح کرد: دراکولا یک اتفاق جریان‌ساز محسوب خواهد شد. یقین دارم یک کار موزیکال با بازیگران حرفه‌ای ارائه خواهیم داد اما علاقه داشتم که این نمایش در جایی ارائه شود تا مردم از تماشای تئاتر لذت ببرند و ما نیز دغدغه ساخت دکور و اتاق فرمان نداشته باشیم.

حکم‌آبادی خاطرنشان‌ کرد: این تئاتر ابتدا قرار بود در تهران برگزار شود اما وقتی به گروه اضافه شدم، تقاضا کردم با توجه به آشنایی‌ام با مشهد اجرا را از این شهر آغاز کنیم تا هزینه‌های جاری خود را جبران کنیم. تهران شرایط خود را دارد و اجرا در میان کارهای خوب سخت است؛ منتها باید با یک برنامه‌ریزی درست در تهران اجرا کنیم تا مخاطب را به سالن بکشانیم.

دراکولایی‌ها به ایسنا آمدند

امروز نتیجه کار با شکم‌ گرسنه را می‌بینم

محمد اسلامی، بازیگر تئاتر مرگ تصادفی یک دراکولا نیز عنوان کرد: فرد دیگری قرار بود در این تئاتر بازی کند که به دلایلی از کار جدا شد. ۲۰ آذر بود که جواد خواجوی برای این تئاتر با من تماس گرفت؛ من نیز علی‌رغم اینکه می‌خواستم کمتر تئاتر کار کنم، پذیرفتم؛ با این حال این تئاتر باعث پیشرفت من در بازیگری شد و حرکتی به جلو برایم بود.

وی افزود: هدفم این است که شور و اشتیاقم هر روز بیشتر شود و بهترین رشته خود باشم. به هیچ جایزه‌ای در ایران فکر نکرده‌ام چراکه در اوج جوانی، در سنین ۲۲ سالگی ۲ مرتبه کاندیدای بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر شده‌ام اما اکنون برایم اهمیت زیادی ندارد.

بازیگر تئاتر مرگ تصادفی یک دراکولا تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ نان در خانه نداشتیم. من خانه نداشتم و به خانه پدربزرگ جواد خواجوی رفته بودم. در نقطه صفر قرار داشتیم و ۱۲ ساعت بدون خوردن غذا کار می‌کردیم اما حالا نتیجه آن روزها را می‌بینیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha