• دوشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401030201567
  • منبع : نمایندگی ایلام

پیشنهاد رئیس جهاددانشگاهی ایلام برای دفاتر تسهیل‌گری

پیشنهاد رئیس جهاددانشگاهی ایلام برای دفاتر تسهیل‌گری

ایسنا/ایلام عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و رئیس واحد ایلام با بیان اینکه این نهاد به عنوان مجری دفتر تسهیل‌گری محلات «سبزی‌آباد»، «بان‌بور» و «کارخانه نمک»به دنبال توانمندسازی این محلات است، پیشنهاد کرد دبیرخانه‌ای طراحی بشود که فعالیت این دفاتر متمرکز شود و با هم‌افزایی به نتایج بهتری برسیم.

«سید غلامرضا حسینی» در بازدید معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار ایلام از  دفتر تسهیل‌گری محلات «سبزی‌آباد»، «بان‌بور» و «کارخانه نمک» اظهار کرد:   یکی از مراکز تخصصی که در بحث آسیب‌های اجتماعی در حال کار کردن است مراکز تسهیلگری است اما به ثمر نشستن تلاش‌های مثبت در این زمینه افزایش هم افزایی است.

وی گفت: در استان ایلام نیازمند دیده‌بان آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب پذیر هستیم که این دفتر در حال فعالیت در این حوزه است، گفت: کارشناسان این دفتر به صورت دیدار خانه به خانه به شناسایی و بررسی بسیاری از آسیب‌ها بویژه اعتیاد، خودکشی و  بیکاری  پرداخته‌اند و یک بانک اطلاعاتی قوی تدوین شده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی استان ایلام ادامه داد: در کنار این مرکز مجموعه‌ها و نهادهایی  مانند سپاه امیرالمومنین(ع) ، فرمانداری، کمیته امداد، بهزیستی و  سازمان‌های مردم نهاد فعالیت می کنند که در صورت امکان کارگروه آسیب‌های اجتماعی با دبیری این دفتر تسهیل گری تشکیل شود تا اطلاعاتی که در حال تولید روزانه است مبنای تصمیم گیری قرار گیرد.

حسینی با تاکید بر اینکه  صرفا پرداخت تسهیلات و مستمری راه حل رفع آسیب‌ها  نیست و باید  مشکلات را ریشه‌ای حل کرد: ادامه داد: جهاددانشگاهی با برگزاری رویدادها برای جامعه هدف با محوریت شکوفایی خلاقیت و نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان در مناطق حاشیه‌ای برگزار کرده و این دوره‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این دفتر  تسهیل‌گری یک مرکز فوق تخصصی ایجاد شده و بانک اطلاعاتی دقیقی را از آسیب‌ها جمع آوری کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان ایلام پیشنهاد کرد  دبیرخانه‌ای طراحی بشود که با توجه به موازی کاری هایی که صورت می گیرد دیگر این امر پیش نیاید و براساس نقشه راهی که آماده شده است پیش برویم.

حسینی با بیان اینکه موضوع دیگر بحث فرهنگ سازی است  و با هم افزایی و ادامه فعالیت این دفتر در آینده شاهد تحولات خوبی در منطقه خواهیم بود، گفت:  در این مرکز فعالیت‌های خوبی در جهت توسعه کارهای خلاقانه و فناورانه صورت می‌گیرد به عنوان نمونه گروهی از زنان بدسرپرست و بی سرپرست را آموزش دادیم و علاوه بر فراگیری مهارت های لازم، کارگاهی با حضور این افراد تشکیل داده و در حال کار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha