• دوشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1401030201608
  • خبرنگار : 71640

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

مردم از این به بعد به رای سازمان تعزیرات حکومتی نمی‌خندند

مردم از این به بعد به رای سازمان تعزیرات حکومتی نمی‌خندند

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این‌که دلمان از مسائلی که در سازمان وجود دارد خون شده است گفت: آن چیزی که باعث خون دل ما شد این بود که به لحاظ امکانات مورد بی‌توجهی قرار گرفتیم و صرفا یک حقوقی به ما دادند. میانگین حقوق کارکنان ما در سازمان تعزیرات حکومتی ۴-۵ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، احمد اصانلو معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی این سازمان با بیان این‌که دلمان از مسائلی که در سازمان وجود دارد خون شده است گفت: سازمان تعزیرات حکومتی سازمانی است که با هدف تنظیم‌گری بازار تاسیس شده است و زمانی هم که تاسیس شده به این هدف دست پیدا می‌کند اما بعدها آن را به شدت ضعیف می‌کنند. فلسفه تاسیس سازمان، ضمانت اجرای تصمیماتی بوده که دولت برای تنظیم‌گری در بازار می‌گیرد. الان فقط اسم تعزیرات خیلی از کارها را پیش می‌برد و حتی دوستانی که وظیفه نظارت بر بازار را دارند نمی‌گویند از وزارت صمت آمده‌ایم بلکه می‌گویند از سازمان تعزیرات آمده‌ایم.

وی با بیان این‌که نگاه لیبرال به اقتصاد باعث تضعیف سازمان تعزیرات شده است گفت: وظایف سازمان تعزیرات صرفا به رسیدگی به تخلفات حوزه قاچاق، بهداشت و... منحصر شده و نتیجه‌ش این شده بود که رسیدگی‌ها چند سال طول بکشد که برای متخلفان هم دیگر اهمیتی نداشت که پرونده‌اش به تعزیرات بیاید. نگاه دولت فعلی این نیست که تعزیرات مانند دولت گذشته بماند و به سازمان تعزیرات نگاه ویژه‌ای دارد و بر همین اساس توانستیم براساس راهبردهایمان پیش برویم.

اصانلو ادامه داد: اولین راهبرد ما حضور موثر و مستمر در بازار بود که برای آن برنامه ویژه‌ای چیدیم و راهبرد دیگر هم افزایش اختیاراتمان بود. وقتی سازمان تعزیرات تشکیل می‌شود در کنار آن سازمان نظارت و بازرسی بر قیمت‌ها نیز تشکیل می‌شود که مهم‌ترین وظیفه آن نظارت بر ضابطه‌گذاری قیمت‌ها بوده است اما اکنون این سازمان وجود ندارد و در سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ادغام شده است برای همین یک شرکت یک شبه قیمت‌هایش را چندین درصد افزایش می‌دهد. 

رئیس سازمان تعزیرات با بیان این‌که سازمان تعزیرات حکومتی با داشتن امکانات محدود تاثیر خاصی در حوزه رسیدگی نداشته است گفت: ما تلاش کردیم چالش‌های حوزه رسیدگی را برطرف کنیم و ماحصل مصوبه‌ای که به سران قوا دادیم این شد که مجازات‌ها تشدید شد و اختیاراتی مثل پلمب و نصب بنر به ما دادند و هیئت های صنفی برای رسیدگی به تخلفات نیز حذف شد. پس مردم از این به بعد به رای سازمان تعزیرات حکومتی نمی‌خندند. آن چیزی که باعث خون دل ما شد این بود که به لحاظ امکانات مورد بی‌توجهی قرار گرفتیم و صرفا یک حقوقی به ما دادند و میانگین حقوق کارکنان ما در سازمان تعزیرات حکومتی ۴-۵ تومان است. ۲۱۰ شهرستان نیز اساسا فاقد سازمان تعزیرات حکومتی هستند. در ۷ ماه گذشته به ۳۶۰ هزار پرونده رسیدگی شده و ۱۸۰ هزار گشت مشترک نیز در سال جاری داشته‌ایم.

وی افزود: وقتی به بحث بودجه و امکانات می‌رسیم نمایندگان مجلس بی‌امکاناتی ما را نمی‌بینند اما اگر یک قاضی تعزیرات در یک شعبه یک تخلفی انجام دهد به آن خیلی تاکید می‌شود، هرچند که قطعا آن یک تخلف هم مورد تایید نیست. 

اصانلو خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان تعزیرات حضور مستمر و موثر در بازار است که با رسیدگی توام با سرعت و قاطعیت در بازار میسر می‌شود. قرار است برخوردها چنان قاطع و بازدارنده باشد که کسی فکر ارتکاب تخلف هم به ذهنش نرسد.

وی با بیان‌ این‌که ۴۰ درصد تخلف‌ها، تخلف «عدم درج قیمت است» گفت: درست است که این تخلف هم مهم است اما برای مردم بیشتر این دغدغه وجود دارد که چرا به یک باره قیمت‌ها چندین برابر می‌شود و این موضوع در دولت قبل مورد غفلت بوده است اما در دولت آقای رئیسی بسیار مورد توجه بوده است. شاه کلید نظارت بر بازار، نظارت بر ضوابط قیمت‌گذاری است که وظیفه سازمان صمت است تا قیمت‌ها به یک باره چندین برابر نشود. به عنوان مثال یک شرکت پوشش که تخلف افزایش قیمت بی‌ضابطه داشته است ۲۰۰ میلیارد تومان محکومیت پیدا کرده است‌.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پایان با تاکید بر این‌که رویکرد ما در دوره جدید رسیدگی سریع و قاطع به تخلفات است گفت: میانگین رسیدگی‌های سازمان به پرونده‌ها، در دوره جدید ۲۱-۲۲ روز است، ضمن این‌که شعب ملی برای رسیدگی به تخلفات مهم و کلان و تاثیرگذار در حوزه بازار تشکیل دادیم که ۲-۱ روزه به تخلفات تاثیرگذار در حوزه بازار رسیدگی کند.

در پایان این مراسم از تلاش‌های محسن عسکری مدیرکل روابط عمومی سابق تجلیل و شهرام محسنی به عنوان مدیرکل روابط عمومی جدید معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۶:۰۵

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۹:۲۷

شهر ما اصلا اداره تعزیرات نداره تعزیرات شهرستان کناری هم هفته ای یک روز قاضی داره.... حالا با این وضعیت آیا با این وضعیت میشه با گرانفروشی و ... مبارزه کرد؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۱:۲۸

وظیفه رئیس مجموعه، طراحی فرآیندهای جدید و بهبود فرایندهای فعلی است. ایشان چند کارمند دارند؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۵:۳۹

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۷ ۰۷:۰۰

سلام اگر بخواهیم مشگل خودمان را به آقای دکتر اصانلو در میان بگذاریم چکار کنیم