• دوشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401030201714
  • خبرنگار : 30188

طراحی سایت با پایتون

کاربرد پایتون در طراحی سایت چیست؟

کاربرد پایتون در طراحی سایت چیست؟

در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی جهان، پایتون است که در حوزه‌های هوش مصنوعی، امنیت و توسعه وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانیم بگوییم یکی از اصلی‌ترین کاربردهای پایتون در حوزه توسعه وب است. در واقع این زبان برنامه‌نویسی به واسطه فریم ورک‌های خود توانسته در این حوزه جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد. اما کاربرد پایتون در طراحی سایت چیست؟ طراحی سایت با پایتون به چه پیش نیازها و مراحلی دارد؟ آیا فقط یادگیری پایتون برای طراحی سایت کافی است؟ برای دریافت پاسخ ها با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از سبز لرن،  در ادامه مطلب به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد و یک نقشه راه کلی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. 

بک‌اند و فرانت‌اند در طراحی سایت:

به طور کلی باید بدانید که یک وب سایت از دو بخش فرانت‌اند و بک‌اند تشکیل شده است؛ فرانت‌اند در واقع بخشی است که هر کاربر عادی می‌تواند آن را مشاهده کند. تمام المان‌ها و نوع طراحی صفحات سایت مربوط به بخش فرانت‌اند هستند. از طرفی دیگر بک‌اند در واقع پشت صحنه یک سایت است که برای هر کاربر عادی قابل مشاهده نیست و شامل تعداد زیادی کد و دیتا می‌باشد. به عبارت دیگر می‌توانیم بگوییم که فرانت‌اند بخش گرافیکی و بک‌اند بخش کدنویسی شده یک سایت است.  

در نتیجه برای طراحی یک وب سایت کامل، باید با زبان‌های حوزه فرانت‌اند و بک‌اند آشنایی کافی داشته باشید.  

حالا باید بدانید که زبان پایتون و فریم ورک‌های مربوط به آن در بخش بک‌اند کاربرد دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید وب‌سایت‌ها را بسته به سطح نیاز و نوع کاربری کدنویسی کنید. اگرچه بخش فرانت‌اند یک وب سایت می‌تواند توسط برنامه‌نویس متخصص در حوزه فرانت‌اند انجام شود؛ اما شما به عنوان یک برنامه‌نویس بک‌اند که مسلط به پایتون و فریم ورک‌های آن هستید نیز باید تا حدی با مفاهیم پایه و اولیه زبان‌های فرانت‌اند که شامل html و css هستند آشنایی کافی داشته باشید. اکادمی آموزش برنامه نویسی سبز لرن می‌تواند در این راه به شما کمک کند. 

یادگیری زبان پایتون:  

قاعدتا اولین و مهمترین مرحله برای شروع طراحی سایت با این زبان، یادگیری خود پایتون است. شما در ابتدا باید با مفاهیم و اصول پایه زبان برنامه‌نویسی پایتون و همچنین ساختار و چهارچوب کدنویسی آن آشنا شوید. اگرچه پایتون در عین کاربردی بودن زبان نسبتا ساده‌ای است و به راحتی می‌توانید در مدت زمان نسبتا کمتری آن را فرا بگیرید؛ اما باید توجه داشته باشید که صرفاً یادگیری خود زبان پایتون برای طراحی سایت کافی نیست و شما باید با گذراندن این مرحله خودتان را برای مرحله یادگیری فریم ورک‌های مربوط به توسعه وب آماده کنید. این مرحله بسیار حائز اهمیت بوده و تاثیر مستقیمی بر میزان یادگیری شما در مراحل پیش رو دارد.  

پس باید تمام سرفصل‌ها موضوعات مربوط به این زبان برنامه‌نویسی را به خوبی یاد بگیرید و بر آن‌ها مسلط شوید تا در مراحل بعدی دچار مشکل و چالش در یادگیری نشوید. از این رو آموزش پایتون اهمیت بسیار زیادی دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.  

پیشنهاد می‌کنیم برای آموزش پایتون در دوره رایگان و جامع پایتون آکادمی برنامه‌نویسی سبزلرن شرکت کنید تا بتوانید به صورت حرفه‌ای و کامل به مباحث و ساختار این زبان قدرتمند مسلط شوید.  

کاربرد پایتون در طراحی سایت چیست؟

یادگیری زبان html:

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، یک برنامه‌نویس پایتون که قرار است بخش بک‌اند یک وبسایت را کدنویسی کند، باید حتماً با مفاهیم پایه و کلی زبان‌های فرانت‌اند یعنی html و css نیز آشنایی کافی داشته باشد. html و css زبان اصلی حوزه فرانت‌اند هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان انواع صفحات هر وبسایت را به بهترین شکل طراحی کرد. آشنایی با انواع تگ‌ها، نحوه استایل دهی، اسکلت‌بندی صفحات سایت و مواردی از این قبیل همگی جزو پیش نیازهای فرانت‌اند برای یک برنامه‌نویس پایتون به حساب می‌آیند.  

به طور کلی شما دو راه پیش رو دارید؛ آیا باید زبان پایتون را به صورت کامل و زبان‌های html و css را به صورت نسبی و کلی یاد بگیرید و یا اینکه می‌توانید هر دو زبان فرانت‌اند و بک‌اند را به صورت حرفه‌ای و تخصصی فرا بگیرید تا بتوانید به عنوان یک برنامه‌نویس فول استک در هر دو حوزه فعالیت داشته باشید و یک وب سایت را به صورت صفر تا صد طراحی و راه‌اندازی کنید.  

در هر دو صورت بهتر است پس از تکمیل فرایند یادگیری پایتون، آموزش html  با آدرس ( www.sabzlearn.ir/product/html-advance ) را نیز آغاز کنید تا بتوانید به بهترین شکل در حوزه توسعه وب فعالیت داشته باشید. 

کاربرد پایتون در طراحی سایت چیست؟

مزایای طراحی سایت با پایتون:  

  • زبان پایتون ساختار ساده و قابل فهمی دارد و به همین واسطه یادگیری آن در مقایسه با دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی هم رده، نسبتاً آسان‌تر است. شما به راحتی می‌توانید زبان پایتون را در مدت زمان کوتاه‌تری یاد بگیرید.  
  • پیرو مورد قبلی، کدنویسی با زبان پایتون آسان است.  
  • وجود فریم ورک جنگو 
  • پیاده سازی سریع تر و آسان‌تر 

ثبت‌نام رایگان در دوره صفر تا صد پایتون سبزلرن:  

در صورتی که به این حوزه علاقه‌مند هستید و قصد دارید تا به صورت حرفه‌ای به عنوان یک برنامه‌نویس پایتون در آن مشغول به فعالیت شوید، همین حالا می‌توانید به صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به پرداخت هرگونه هزینه‌ای در دوره صفر تا صد پایتون آکادمی برنامه‌نویسی سبزلرن ثبت نام کنید. در این دوره به طور کامل مباحث و سرفصل‌های این زبان پوشش داده می‌شود و شما شاهد یک آموزش پایتون مبتدی تا حرفه‌ای هستید.  همچنین شما می‌توانید برای یادگیری کلی یا تخصصی زبان فرانت‌اند نیز در دوره رایگان و صفر تا صد آموزش html اکادمی سبزلرن شرکت کنید.  

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha