• سه‌شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401030301878
  • خبرنگار : 50176

معاون وزیر ارشاد مطرح کرد:

فراهم آمدن زمینه بهره‌مندی هنرمندان استانی از امکانات و فضاهای اجرایی تهران

فراهم آمدن زمینه بهره‌مندی هنرمندان استانی از امکانات و فضاهای اجرایی تهران

ایسنا/لرستان معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فراهم آمدن زمینه بهره‌مندی هنرمندان استانی از امکانات و فضاهای اجرایی تهران خبر داد.

محمود سالاری در جمع مسئولین اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، لرستانی‌ها را مردمانی دلاور، باصفا و اهل فضل و فضیلت عنوان کرد و گفت: این استان هنرمندان برجسته بسیاری را در خود پرورش داده که امروز در کشور سرآمد هستند و می‌توان به وجودشان در سطح بین‌الملل نیز به خود بالید.

وی سپس ضمن تقدیر از تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران برگزاری نخستین جشنواره ملی خوشنویسی سواد قلم، افزود: از نظر ما برگزاری و میزبانی از هر رویدادی که بتواند به رشد و بالندگی هنرمندان استانی و شهرستانی کمک کند مغتنم و محترم است و انشا الله در صورت آمادگی مسئولین، در سال‌های آتی نیز شاهد برگزاری این رویداد در لرستان خواهیم بود. 

سالاری در ادامه از تماس‌هایی با مسئولین صندوق اعتباری هنر مبنی بر بهره‌مندی بیشتر و بهتر هنرمندان از تسهیلات و امکانات این صندوق خبر داد و اضافه کرد: بنا بر تعاملاتی که با صندوق داشته‌ایم، مقرر شده که هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری درصورتی‌که فعالیتشان به تائید ادارات کل برسد با هیچ‌گونه مقاومتی در سطوح بالاتر مواجه نشده و بی کم‌وکاست از تسهیلات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، به آسیب‌های جدی وارد آمده به هنرمندان در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در بین رشته‌های مختلف هنری، هنرمندان موسیقی و تئاتر بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شدند که در راستای حمایت از آنها، انتظار می‌رود ادارات کل استانی ضمن اختصاص تسهیلات ویژه‌ای به این اجراها، تسهیل در فرآیند استعلامات، بازبینی و اعطای مجوز را مدنظر قرار دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش داریم در دوره پیش روی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، امکان حضور گروه‌های شهرستانی و استانی، بیش از گذشته فراهم شود و همچنین فضا به‌گونه‌ای طراحی شود که نخبگان استانی بتوانند از ظرفیت سالن‌های پایتخت برای اجرای عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha