• سه‌شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401030302280
  • خبرنگار : 71620

حدادی: بسیاری از خانواده‌های نیازمند، هنوز یارانه دریافت نکرده‌اند

حدادی: بسیاری از خانواده‌های نیازمند، هنوز یارانه دریافت نکرده‌اند

نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان در مجلس با انتقاد از شبکه توزیع یارانه خطاب به وزیر کار گفت:‌ متأسفانه تعداد زیادی از خانواده‌ها نیازمند یارانه هستند اما هنوز آن را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، علی حدادی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر و تسلیت شهادت شهید حسن صیاد خدایی گفت: سید ابراهیم رئیسی دولتی را تحویل گرفت که زیرساخت‌های اقتصادی‌اش با مشکل مواجه شده و نه تنها اقتصاد بلکه آب خوردن را به تحریم، مذاکره و fatf پیوند زده بودند. این دولت تلاش زیادی برای بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی و مراوادات با دنیا به ویژه کشورهای همسایه و دوست انجام داد.

جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای غیرمرتبط با ارز ترجیحی بسیار مهم است

نماینده مردم ساوجبلاغ  و طالقان در مجلس ضمن درخواست از قوه قضائیه برای محاکمه آنچه "بانیان وضع موجود" خواند، گفت: دولت مردمی با اصلاحات اقتصادی در اختصاص یارانه از واردکنندگان به مصرف‌کنندگان اصلی تحولی را آغاز کرده است که به فرموده رهبری همه باید در این راه کمک کنند. بهتر بود پیش از تغییر روش پرداخت یارانه‌ها ضمن توجیه مردم، تمهیدات لازم را تهیه می‌کردید. تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در بازار بسیار مهم است. نظارت و کنترل بر قیمت کالاهای اساسی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای غیرمرتبط با ارز ترجیحی بسیار اهمیت دارد.

شبکه توزیع یارانه مشکل دارد

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس خطاب به حجت الله عبدالملکی، وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: متأسفانه تعداد زیادی از خانواده‌ها نیازمند یارانه هستند اما هنوز آن را دریافت نکرده‌اند. همچنین در شبکه توزیع اشکالاتی وجود دارد که باید نظارت و کنترل در بازار انجام شود. برای حفظ ارزش پول ملی و پایه پولی و عدم استقراض از بانک مرکزی با تورم و افزایش نقدینگی به طور جدی مبارزه کنید؛ چرا که مردم طاقت گرانی بیشتر از این را ندارند. مردم نسبت به افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها تاب‌آوری بیشتری ندارد.

تا می‌توانیم باید برای تولید مواد غذایی خودکفا باشیم

حدادی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین و مسئله امنیت غذایی در جهان تأکید کرد: این اتفاق به ما آموخت که تا می‌توانیم باید برای تولید مواد غذایی خودکفا باشیم. دولت باید از کشاورزان به صورت ویژه حمایت کند. تا کی باید منابع کشور قربانی کشاورزی سنتی شود؟ دولت باید با استفاده از جوانان، شر کت‌های دانش بنیان، قناوری جدید و صنایع تبدیلی و تکمیلی نسبت به افزایش تولید اقدام کند.

نماینده مردم ساوجبلاغ  و طالقان در مجلس با اشاره به تصویت رتبه‌بندی فرهنگیان در مجلس گفت: فرهنگیان پرتلاش هنوز منتظر اجرایی شدن این قانون هستند. چرا اقدام به‌موقع نمی‌شود؟ تکلیف استخدام نیروهای خرید خدمتی، پیمانی، نهضت سواد آموزی، و معلمان غیردولتی در آموزش از مطالبات جدی است که نیازمند توجه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha