• سه‌شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401030302298
  • خبرنگار : 30165

در اختتامیه جشنواره ملی حرکت مطرح شد

برای حل مشکلات نیازمند نگاه متفاوت هستیم/انجمن‌های علمی جایی برای تفکر متفاوت هستند

برای حل مشکلات نیازمند نگاه متفاوت هستیم/انجمن‌های علمی جایی برای تفکر متفاوت هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه جشنواره بین‌المللی حرکت، گفت: نظریه‌های متعارف و نظریه‌های معمول اقتصادی وجود دارند، ولی این نظریه‌ها مشکلات ما را حل نکرده‌اند. ما نیازمند افرادی هستیم که متفاوت بیندیشند و نگاه متفاوت داشته باشند. این گعده‌های دانشجویی محلی برای این مسائل هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله عبدالملکی در اختتامیه جشنواره بین‌المللی حرکت که امروز سوم خرداد در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه ما در سومین سال از گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: در چله دوم انقلاب اسلامی، در حال حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی و مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان و سعادت بشر هستیم.

وی‌ با اشاره به اهمیت تمدن‌سازی، عنوان کرد: در طول تاریخ، بیشتر از انگشتان یک دست تمدن‌سازی نداشتیم. وقتی انقلاب اسلامی تمدن‌سازی را به عنوان یک هدف عنوان می‌کند، به دلیل ظرفیتی است که وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کشور ما یکی از غنی‌ترین کشورها از نظر ظرفیت نیروی انسانی است، گفت: جمعیت جوان و تحصیل‌کرده، فعال؛ به عنوان سوخت اصلی پرتاب موشک تمدنی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

عبدالملکی با بیان این‌که مهم‌ترین خاستگاه این ظرفیت، دانشگاه است، گفت: دانشگاه به عنوان قلب تپنده تمدن نوین اسلامی، قرار است سه کار اصلی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: قدم اصلی، نظریه پردازی است و اگر ما ادعا می‌کنیم که می‌خواهیم در حوزه تمدنی حرکت کنیم، به نظریه پردازی جدید نیاز داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: دومین انتظار از دانشگاه ارائه راه حل در ابعاد مختلف برای مشکلات جاری جامعه است.

وی تاکید کرد: ما انتظار داریم که حل مسئله از طریق دانشگاه انجام شود. دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند تا تجربه را به دست دانشگاه‌ها برسانند و حل مسئله به عهده دانشگاه است.

عبدالملکی ضمن بیان اینکه انتظار سوم از دانشگاه، تربیت نیروی انسانی است، گفت: ما ضمن اینکه به نیروی انسانی اندیشمند نیاز داریم، به نیروی انسانی در سطح اجرایی و همچنین کارآفرینی نیز احتیاج داریم.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه مهم‌ترین ارکان رشد، استاد و دانشجو است، خاطر نشان کرد: اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند، ولی به این فرماندهان کمتر پرداختیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانشجویان را به دو گروه تقسیم کرد و گفت: تقریبا همه دانشجویان فرآیند دانشگاهی را طی می‌کنند، ولی یک حرکت دانشجویان در دانشگاه وجود دارد که اثرگذاری زیادی دارد و این، فعالیت‌های ویژه دانشجویان در بخش‌های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی و... است.

وی با بیان این که جشنواره حرکت نیز مربوط به بخش‌های ویژه فعالیت دانشجویی است، اظهار کرد: تشکل‌های علمی جزو ستون‌های اصلی این فعالیت هستند.

عبدالملکی تاکید کرد: حرکت انقلابی، نگاه تحول آفرین و ساختارشکنی، از جریان معمول علم و دانشگاه بیرون نمی‌آید و این حرکت‌ها نیاز به بخش‌هایی مانند انجمن‌های علمی دارد. چرا که انجمن‌های علمی جایی برای تفکر متفاوت هستند.

وی ادامه داد: سر کلاس و دانشگاه دانشجو مجبور است که بخش عمده وقت را صرف بازخوانی نظریه‌ها و حرف‌های گذشته بگذارد، ولی از این رویکرد تحول بیرون نمی‌آید. ما نیاز به نگاه جدید و متفاوت داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: اشکالی ندارد از هر ۱۰ نگاه متفاوت، ۹ نگاه غلط باشد. همان یک نگاه متفاوت مهم است و انجمن‌های علمی بستری برای این نگاه هستند.

وی تاکید کرد: نظریه‌های متعارف و نظریه‌های معمول اقتصادی وجود دارد، ولی این نظریه‌ها مشکلات ما را حل نکرده‌اند. نیازمند افرادی هستیم که متفاوت بیندیشد و نگاه متفاوت داشته باشند. این گعده‌های دانشجویی محلی برای این مسائل هستند.

عبدالملکی تاکید کرد: مهارت اجتماعی که در کلاس درس اتفاق نمی‌افتد. دانشجویان در تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی، مهارت کاربردی کردن در سطح جامعه را یاد می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha