• سه‌شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401030302440
  • خبرنگار : 71214

مدیرعامل راه آهن خبر داد

داخلی سازی لکومتیوهای زیمنس و جی‌ام در دستور کار

داخلی سازی لکومتیوهای زیمنس و جی‌ام در دستور کار

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از داخلی سازی لکومتیوهای زیمنس و جی ام خبر داد و گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم راه آهن رشت – آستارا که پیش از این در صحبت های مسئولان به آن اشاره می شد، تکمیل شود.

تکمیل راه آهن رشت – آستارا

به گزارش ایسنا، میعاد صالحی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته در نمایشگاه بین المللی تهران اظهار کرد: در حال حاضر می توانید از طریق دو مرز فعال خود در کریدور شمال به جنوب بارهای ریلی را در بنادر امیرآباد تحویل دهید. همچنین بندر کاسپین نیز از نظر ریلی در حال آماده سازی است و تجهیزات رو رو آن نیز در حال تکمیل است تا قطار بتواند در نقطه ای دیگر از خزر وارد کشتی شود و واگن ها از روی کشتی در بندر کاسپین روی ریل بیایند. البته امیدواریم احداث راه آهن رشت – آستارا که سال ها در گفت وگوی دولتمردان بوده در دولت سیزدهم تکمیل شود.

غلامی تاکید کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و نفوذ فناوری در صنعت ریلی به عنوان یک صنعت دارای فناوری پایین و متوسط از اولویت های اصلی ماست، چرا که با نفوذ فناوری نه تنها قطعه سازان داخلی می توانند توسعه پیدا کنند بلکه نیازمان به خارج نیز برطرف می شود.

وی ادامه داد: در زمینه لکومتیو به عنوان یکی از اولویت های اصلی مذاکرات خوبی با زیمنس و جی ام انجام شده و شرکت راه آهن نیز از آن حمایت می کند تا بتوانیم لکومتیو را داخلی سازی کنیم. همچنین در حوزه های دیگر مانند تولید چرخ منو بلوگ یکی از شرکت های داخلی به توانایی تولید رسیده و اگر بتوانیم کیفیت و قیمت این تولیدات داخلی را افزایش دهیم و از سوی دیگر تنوع تولید کنندگان را نیز افزایش دهیم کیفیت و قیمت این قطعات نیز افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای واردات واگن که در داخل تولید می شود دارید یا خیر؟ گفت: هیچ برنامه ای برای واردات واگن نداریم و مذاکره ای در این زمینه هم نکردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha