• سه‌شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401030302655
  • خبرنگار : 50210

دری نجف آبادی:

واگن پارس توان تامین نیاز کشور به واگن های مترو را دارد

واگن پارس توان تامین نیاز کشور به واگن های مترو را دارد

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: واگن پارس می تواند نیاز پایتخت و دیگر شهرها را به واگن مترو تامین کند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی سوم خرداد در بازدید از شرکت واگن پارس و آیین رونمایی از محصولات جدید این شرکت با تاکید بر اینکه نباید اختیار خود را به دست بیگانگان داد، گفت: همکاری و مشارکت با چینی ها، آلمان ها و ... مشکلی ندارد، اما باید مدیریت کار دست خودمان باشد.

وی تصریح کرد: باید برای انجام اقدامات جدید همت کرد. چرا نباید سازنده لوکوموتیو و ماشین آلات راهسازی، موبایل و هواپیما و ... در جهان باشیم؟ باید در کنار تولید، مدیریت استاندارد و ضمانت خدمات پس از فروش داشت.

دری نجف آبادی خواستار ورود واگن پارس به عرصه ساخت لوکوموتیو به شکل مشارکتی و یا غیرمشارکتی شد و افزود: باید کار با کیفیت تولید کرد، همه ما در یک کشتی نشسته ایم و باید همه کمک کنیم تا این کشتی به سر منزل مقصود برسد.

وی با اشاره به رونمایی از ۷۴ واگن در سری های مختلف باری و غیرباری و ... گفت: در این رونمایی دو لوکوموتیو نیز رونمایی شد که نشان داد کار بزرگی به انجام رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: واگن سازی پارس در واقع یک دانشگاه است که کار و فعالیت در این مجموعه هر روز پیشرفت می کند و ظرفیت تولید بیش از ۱۲۵ دستگاه واگن و لوکوموتیو در ماه را دارد.

وی با بیان اینکه سفارش به این کارخانه اهمیت بالایی دارد، گفت: امید است واگن پارس در مسیر توسعه کیفیت، صادرات و دانش فنی حرکت کند، البته باعث خرسندی است که کارخانه به صورت کامل فعال است و امیدواریم باقی کارخانجات بزرگ استان نیز فعال شوند و نقاط ضعف جبران شود.

دری نجف آبادی تاکید کرد: از مجلس و دولت تقاضا داریم که از کارخانجات استان از جمله واگن پارس حمایت کنند و به جای سفارش محصول به بیگانگان به شرکت هایی همچون واگن پارس سفارش داده شود تا این شرکت نیازها را رفع و در مسیر تولید لوکوموتیو و بوژی حرکت کند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: شرکت واگن پارس اراک آماده است که تولید بوژی را تا ۳۰۰ دستگاه افزایش دهد و در کنار آن میتواند نیاز پایتخت و دیگر شهرها را به واگن مترو تامین کند، همچنین باید در جهت افزایش سرعت واگن ها نیز اقدام کند چراکه ظرفیت و پتانسیل فعالیت های جدید را دارد و باید بر تحقیقات و فناوری و به روز کردن امور متمرکز باشد تا در سطح منطقه و جهان قدرت رقابت و صادرات را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha