• سه‌شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401030302719
  • خبرنگار : 71616

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع مس ایران:

توسعه صنعت مس با مدیریتِ فسادستیز ممکن خواهد شد

توسعه صنعت مس با مدیریتِ فسادستیز ممکن خواهد شد

مدیرعامل اسبق شرکت ملی مس ایران ضمن یادآوری موفقیت در تولید نخستین آند مس در روز سوم خرداد ١٣۶١ تاکید کرد: تمام صنایعی که فعالیت آنها متوقف شده بود با الگوبرداری از صنعت مس شروع به کار کرده و آنها هم شعار ما می‌توانیم را به اثبات رساندند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام شرکت ملی صنایع مس ایران، امروز (سه‌شنبه) مراسم افتتاحیه نخستین سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس با حضور محمدهادی اردبیلی (مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع مس ایران) در زمان جنگ تحمیلی آغاز به کار کرد.

محمدهادی اردبیلی در این مراسم، ضمن یادآوری این که اولین شمش مس را در چنین روزی (سوم خرداد ۱۳۶۱) در تولید کردیم، گفت: ساعاتی پس از این افتخار، آزادی خرمشهر را اعلام کردند. از آن پس تمام صنایعی که فعالیت آنها متوقف شده بود با الگوبرداری از صنعت مس شروع به کار کرده و آنها هم شعار ما می‌توانیم را به اثبات رساندند.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: در اوایل انقلاب صنعت عظیم مس سرچشمه، از جمله صنایع بزرگی بود که توسط پیمانکاران آمریکایی در حال اجرا بود. آمریکایی‌ها در ابتدای دولت موقت امید داشتند که جایگاه خودشان را در این کشور محفوظ نگه دارند اما زمانی که متوجه شدند بعد از دولت موقت جایگاهی ندارند، این کشور را ترک کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۶۰ که در صنعت متالوژیکی دیگری تجربه داشته و فعالیت می‌کردم و سال‌ها در صنعت ذوب آهن اصفهان فعالیت داشتم، وزیر معادن و فلزات وقت، از بنده خواسته بود صنعت مس سرچشمه که چند سالی است خوابیده و در حال از بین رفتن بود، مجدد راه‌اندازی کنیم. باتوجه به این که مهندسان و مدیران و کارگران منتظر بودند که این صنعت را راه‌اندازی کنند و تنها منتظر فردی بودند که بیاید و کار را آغاز کنند، با توجه به تأکیدات امام راحل، «ما می‌توانیم» را برای نخستین بار در صنعت مس عملی کردیم. به یاد داشته باشید که اولین صنعت بزرگ کشور مس سرچشمه بود و اولین حرکت راه‌اندازی صنایع کشور بود که به‌ عنوان الگو برای سایر صنایع و پیشتاز به شمار می‌رود.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی مس ایران افزود: ورود دکتر رستمی به صنعت مس را به فال نیک می‌گیریم؛ چراکه تجربیات بسیار خوبی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، صنعت مس، تولید و فروش این حوزه دارد. خوشبختانه معدن مس سرچشمه نیز  گسترش خوبی پیدا کرده و کوه‌های اطراف این منطقه همه دارای ذخایر معدنی مس هستند؛ بنابراین می‌توان گفت با این شرایط مس سرچشمه از معادن بزرگ مس در جهان است و آینده خوبی را برای این صنعت می‌بینیم که تحقق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha