• چهارشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1401030403203
  • منبع : باشگاه دانشجویان

برندگان مسابقه ادبیات روسی مشخص شدند

برندگان مسابقه ادبیات روسی مشخص شدند

برندگان نخستین مسابقه شعرخوانی و داستان‌خوانی به زبان روسی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شده بود، مشخص شدند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، نخستین مسابقه شعرخوانی و داستان‌خوانی به زبان روسی با همکاری آژانس فدرال در امور کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و همکاری‌های بشر دوستانه بین‌المللی روسیه در ایران (روس ساترودنیچستوا) دیروز (سه شنبه) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.

در این مسابقه شرکت کنندگان از دانشگاه‌های مختلف ایران در سه بخش دکلمه اشعار روسی، دکلمه نثر ادبی روسی و دکلمه ادبیات روسی به همراه ترجمه ادبی به فارسی با یکدیگر رقابت کردند که برندگان این مسابقه امتیاز امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی روسیه را به دست آوردند.

دمیتری کالنیچنکو، نماینده آژانس فدرال دولت روسیه، زینب محمدی، محسن شجاعی و صونا دریغ از استادان دانشگاه آزاد اسلامی، میر لیلا احمدی از دانشگاه تربیت مدرس، غلامی از دانشگاه تهران، شفقتی از دانشگاه علامه طباطبایی و شیر رضا رئیس پیشین کروه زبان روسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، داوری این مسابقه را برعهده داشتند.

در نهایت صوفیا زرگر صالح از دانشگاه آزاد در بخش دکلمه اشعار روسی، نگار نصیرپور از دانشگاه شهید بهشتی در دکلمه نثر ادبی روسی و امینه خوشدل از دانشگاه آزاد در بخش دکلمه ادبیات روسی به همراه ترجمه ادبی به فارسی مقام اول را به دست آوردند.

پیش از شروع این مسابقه، ژولیا زوتووا، عضو هیات علمی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در صحبت‌های خود پرداختن به هرگونه اشتراک بین دو ملت روسیه و ایران از جمله ادبیات، فرهنگ و هنر که باعث نزدیکی مردم این دو کشور شده را امری پسندیده دانست. همچنین دمیتری کالیچنکو، نماینده آژانس فدرال دولت روسیه در صحبت‌های خود در ابتدای مراسم، ضمن تشکر و قدردانی از دانشگاه آزاد و برگزار کنندگان این مسابقه، از افزایش علاقه دانشجویان ایرانی به تحصیل در روسیه و همچنین افزایش سه برابری فرصت‌های دانشجویان ایرانی در بورسیه تحصیلی دولت روسیه خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۱۷:۲۴

واقعا مراسم عالی بود و خوب برگزار شد.شرکت کنندگان زیادی از دانشگاه های مختلف کشور حضور داشتند.