• چهارشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401030403255
  • خبرنگار : 50405

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی خبر داد

بهبود فعالیت‌های دیپلماسی در حوزه مرزهای ایران با افغانستان

بهبود فعالیت‌های دیپلماسی در حوزه مرزهای ایران با افغانستان

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه در دولت جدید فعالیت و حضور دیپلماسی ما در مرزهای افغانستان بسیار بهتر از قبل شده است، گفت: در حوزه تجهیزات مرزبانی نیز باوجود اینکه اتفافات خوبی افتاده است، اما مشکلاتی که داشتیم همچنان باقی است.

سردار مجید شجاع صبح امروز ۴ خرداد ماه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، با تاکید بر وجود تفاوت بین فضای داخلی و فضای مرزی، اظهار کرد: موضوعات مرزی به سرعت می‌توانند منجر به ایجاد اختلافات جدی بین دو کشور شوند. لذا ما از رسانه‌ها انتظار داریم در چنین مواقعی به کمک ما بیایند و در انتشار درست اخبار ما را همراهی کنند.

وی افزود: رهبری فرمودند مردم افغانستان برای ما مهم اند. لذا ما برای این مردم احترام قائلیم و به هیچ وجه به خودمان اجازه نمی‌دهیم به سمت آنان تیراندازی کنیم و همواره با رافت اسلامی با آنان برخورد می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به هم‌مرزی ایران با افغانستان و مشکلاتی که در این کشور وجود دارد، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار افغانستانی به صورت قانونی از مرزها وارد استان شدند و از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار نفر به کشور خود برگشتند و ۲۰۰ هزار نفر در ایران مانده‌اند. همچنین در سال قبل، از ورود بیش از ۱۳۰ هزار تبعه افغانستان به ایران از طریق مرزهای خراسان رضوی جلوگیری شد.

شجاع با اشاره به طرح هوشمندسازی مرزهای استان، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد دستگاه‌های هوشمند مستقر در مرزها افزایش یافته است و این طرح هوشمندسازی مرزها هنوز هم ادامه دارد. در حال حاضر ما صد درصد مرزهای استان را به دو شیوه فیزیکی و هوشمند رصد می‌کنیم و اشراف اطلاعاتی کامل بر مرزها داریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های بازارچه‌های مرزی استان، اظهار کرد: تمام سعی ما این بوده است که بر تمام مرزهای استان، خصوصا مرز دوغارون امنیت لازم برقرار باشد تا هیچ وقفه‌ای در ترددها و تجاراتی که در مرزها صورت می‌گیرد و به نفع کشور هم هست، ایجاد نشود و حتی ظرفیت‌های اقتصادی در مرزها افزایش یابد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه در دولت جدید فعالیت و حضور دیپلماسی ما در مرزهای افغانستان بسیار بهتر از قبل شده است، گفت: در حوزه تجهیزات مرزبانی نیز باوجود اینکه اتفافات خوبی افتاده است، اما مشکلاتی که داشتیم همچنان باقی است و دولت و دستگاه‌های اجرایی باید به تعهدات خود در خصوص مجهز کردن مرزها عمل کنند.

شجاع همچنین با اشاره به همکاری مرزبانی استان با شرکت‌های دانش‌بنیان، اضافه کرد: ما طرح مشترکی را با دانشگاه فردوسی اجرا کردیم که منجر به ساخت فوم‌های جاذبی شد که در خودروهای تاکتیکی قرار می‌گیرد و باعث می‌شوند اگر این خودروها برخوردی داشتند، کمتر آسیب ببینند. این ساخته در وزارت دفاع نیز در حال طی کردن مراحل تجاری‌سازی برای تولید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha