• چهارشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401030403485
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نخستین همایش ملی فناوری تولید گیاهان باغی در دانشگاه بیرجند آغاز شد

نخستین همایش ملی فناوری تولید گیاهان باغی در دانشگاه بیرجند آغاز شد

ایسنا/خراسان جنوبی نخستین همایش ملی فناوری تولید و پس از برداشت گیاهان باغی، امروز چهارشنبه ۴ خرداد در دانشگاه بیرجند آغاز شد.

امینی فرد، دبیر همایش ملی فناوری تولید و پس از برداشت گیاهان باغی گفت: از ۱۰۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش، ۸۰ مقاله پذیرفته شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در مدت دو روز برگزاری این همایش  ؛ ۲۱ مقاله بصورت سخنرانی  و مابقی به صورت پوستر ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این همایش بررسی مزایا و معایب تولیدات محصولات باغی در کشور و بویژه خراسان جنوبیست گفت:برای افزایش  بهره وری و ارزش افزوده محصولات باید به دنبال  تغییر الگوی کشت و فراوری و جلوگیری از خام فروشی باشیم که این امر با ارتباط بیشتر دانشگاه و تولیدکنندگان فراهم می شود .

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این همایش با اشاره به محصولات کشاورزی و باغی منحصر به فرد خراسان جنوبی گفت: متاسفانه با وجود جایگاه خوب در برخی محصولات،در بازار فروش آن جایگاه خوبی نداریم و از درآمد آنها کم بهره هستیم که برای بدست آوردن ارزش افزوده مناسب باید با همکاری دانشگاهها علاوه بر فراوری محصولات به دنبال داشتن الگوی کشت متناسب با بازار باشیم.

وی گفت: ما به دنبال افزایش بهره وری هستیم و این جز با اجرای صحیح سیاست های  دولت میسر نمی شود.

جعفری با اشاره به محصولات کشاورزی و باغی منحصر به فرد خراسان جنوبی گفت: متاسفانه با وجود جایگاه خوب در برخی محصولات، در بازار فروش آن جایگاه خوبی نداریم و از درآمد آنها کم بهره هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: برای بدست آوردن ارزش افزوده مناسب باید با همکاری دانشگاهها، علاوه بر فرآوری محصولات، به دنبال داشتن الگوی کشت متناسب با بازار باشیم.

احمد لامعی، رئیس  دانشگاه بیرجند نیز خراسان جنوبی را مهد پرورش بزرگان و عالمان بسیار دانست و گفت:با ظرفیتها موجود و دانش بسیار استید و دانشجویان  دانشگاه بیرجند ،تلاش میکنیم تا سال ۱۴۰۴ این دانشگاه جزو ۲۰ دانشگاه برتر ایران تبدیل شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha