• شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401030704881
  • خبرنگار : 50035

شهردار همدان علت سفر به اندونزی را توضیح دهد

شهردار همدان علت سفر به اندونزی را توضیح دهد

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: شهردار همدان باید بلافاصله بعد از بازگشت از سفر اندونزی، علت سفرش را برای اعضای شورا توضیح دهد.

علی‌اکبر نظری در گفت‌وگو با ایسنا، تأکید کرد: اعضای شورا خواستار شفاف سازی شهردار برای شرکت حضوری در هفتمین نشست جهانی سه سالانه کاهش خطرپذیری در شهر بالی کشور اندونزی در حالیکه امکان شرکت وبیناری وجود داشت، هستند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه همدان به عنوان شهر تاب آور شناخته شده است براین اساس سازمان ملل از «بیتا روحی» مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان، به عنوان نخستین بانوی مدیریت بحران دنیا و شهردار همدان دعوت کرده بود تا در کنفرانس جهانی کاهش خطرپذیری حضور یابند.

نظری افزود: برای انجام این امر باید از استانداری به وزارت کشور نامه زده می شد و وزارت کشور براساس دستورالعمل ها کمیسیونی شکل می داد و تصمیم بر رفتن یا نرفتن این افراد به این کنفرانس می گرفت که این کار انجام شد و شورای هم مصوبه حضور را صادر کرد.

وی با ابراز بی اطلاعی از اخبار مربوط به سفر شهردار به اندونزی و وجود امکان حضور وبیناری در کنفرانس فوق مطرح کرد: بعد از دریافت اطلاعات از فضای مجازی متوجه شدیم شهردار به صورت وبیناری هم می توانست در این اجلاس حضور یابد بنابراین ضرورتی بر حضور فیزیکی وی نبود.

این عضو شورا با گلایه از اینکه شهردار مدارک و مستنداتی دال بر موافقت یا عدم موافقت وزارت کشور بر تأیید حضورش در اجلاس را به شورا ارائه نکرد، تصریح کرد: وی تنها به گفتن اینکه "اقدامات قانونی را انجام دادیم" بسنده کرد بنابراین شهردار باید پاسخگو باشد آنچه لازمه کار بوده انجام شده یا نه؟

وی با بیان اینکه باید به طور قطع شهردار سفر به اندونزی امتناع می کرده و سفر لغو می شده، خاطرنشان کرد: شهردار فقط از شورا مصوبه سفر گرفته و با فرض اینکه یک ریال هزینه برای شهرداری ندارد موافقت صورت گرفته است.

نظری با اشاره به اینکه شهردار قرار بود با خانم روحی در این سفر حاضر شود اما گفت تنها یک نفر باید در اجلاس شرکت کند، ادامه داد: متأسفانه مستندات وبیناری بودن اجلاس به ما داده نشده است.

وی درباره هزینه ۲۸۰ میلیون تومانی شهردار برای سفر به اندونزی پاسخ داد: قرار شد هزینه سفر وی از خزانه شهرداری پرداخت شود تا سازمان ملل مبلغ هزینه کرد را برگرداند براین اساس شهردار یک ریال هزینه سفر نمی کند، اگر قرار به بازگشت پول نباشد که وضع دیگری پیدا می کند چرا که ما مخالف هزینه برای این سفر هستیم.

این عضور شورا با پاسخ به اینکه شهردار با خود همراه داشته است، گفت: بله، ما هم مطلع شدیم با یکی از دوستان به این سفر رفته، این فرد هیچ سمتی در شهرداری ندارد اما اینکه بر چه اساسی با خود همراه برده، اطلاعی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه شهردار باید بعد از بازگشت از سفر پاسخگوی سوالات اعضای شورا درباره سفر اندونزی باشد، یادآور شد: متأسفانه اطلاعات کافی درباره سفر نداریم و شنیده های ما از مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha