• شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401030705243
  • خبرنگار : 50499

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد مطرح کرد

افزایش ۱۱ درصدی بلیت اتوبوس در مشهد/بهای نقدی باز هم افزایش می‌یابد

افزایش ۱۱ درصدی بلیت اتوبوس در مشهد/بهای نقدی باز هم افزایش می‌یابد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی بهای بلیت اتوبوس در مشهد گفت: از امروز بلیت اتوبوس در مشهد از ۷۵۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته است،همچنین بهای نقدی نیز ۱۸۰۰ تومان شده که البته این رقم باز هم افزایش خواهد یافت. 

علی اصغر نیشابوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش نرخ بلیت اتوبوس از امروز در مشهد اظهار کرد: در سال۱۴۰۰ نرخ بلیت اتوبوس برابر آخرین مصوبه‌ای که ابلاغ شد، ۹۰۰ تومان بوده  که با تصمیم سازمان مدیریت شهری، از تاریخ  ۱۴۰۰.۰۱.۳۱ما به التفاوت نرخ یعنی ۱۵۰ تومان را شهرداری پرداخت و به مردم تخفیف داده شد؛ زیرا در آن زمان اوج فراگیری ویروس کرونا بود که مشکلات اقتصادی زیادی برای شهروندان به وجود آمده بود.

وی افزود: سپس با مصوبه شورای اسلامی شهر این تخفیف تا پایان سال گذشته ادامه پیدا کرد. همچنین از ابتدای فروردین ۱۴۰۱، طبق مصوبه جدید شورای اسلامی شهر بنا شد تا تصویب نرخ جدید، این تخفیف ادامه داشته باشد.     

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد توضیح داد: از امروز مصوبه افزایش نرخ در سال ۱۴۰۱ با احتساب در نرخ مصوب که ۹۰۰ تومان بود، ۱۱.۱ درصد افزایش داشته و بهای بلیت اتوبوس ۱۰۰۰ تومان شده است. نرخ مصوب ۹۰۰ تومان بود که طی سه مصوبه شورای اسلامی شهر اجرایی نشده بود و شهروندان تا دیروز مبلغ ۷۵۰ تومان بابت استفاده از خدمات اتوبوسرانی پرداخت می‌کردندو از امروز این مبلغ به ۱۰۰۰ تومان رسیده است.

نیشابوری با اشاره به  شاخص تورمی که مرکز آمار ایران در صنعت حمل‌ونقل درون شهری اعلام کرده، تاکید کرد: در دو سال اخیر ما شاهد ۱۰۵ درصد تورم  بودیم. این تورم باید در نرخ‌های خدمات جابه‌جایی مسافر اعمال شود تا بتواند خدماتی که ارائه می‌شود در همان سطح باقی بماند و بخشی از بهای تمام شده را جبران کند، اما در تصمیم مدیریت شهری، بنا شد یارانه‌ای که پرداخت می‌شود توسط شهرداری مشهد افزایش پیدا کند اما نرخ بهای خدمات بعد از چند سال با یک افزایش حداقلی رشد داشته باشد.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۱ بهای تمام شده جابه‌جایی هر نفر در سفر ۷۲۳۱ تومان است که از این میزان ۱۰۰۰ تومان سهم شهروندانی است که با من کارت هزینه پرداخت می‌کنند. بنده از تمام شهروندان خواهشمندم که سعی کنند پرداخت بهای خدماتشان از طریق من کارت  یا روش‌های هوشمند باشد  که در برخی از خطوط راه اندازی شده است.  

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: مهم این است که پرداخت بهای خدمات به صورت نقدی صورت نگیرد و شهروندان می‌توانند حدود ۱۴ درصد بهای واقعی تمام شده خدمت را پرداخت کنند. حدود ۸۶ درصد آن توسط شهرداری در قالب یارانه پرداخت می‌شود. در حال حاضر نرخ نقدی بهای خدمات ۱۸۰۰ تومان است. اما این مقدار افزایش پیدا خواهد کرد اما این که به چه عددی خواهد رسید را نمی‌توانم رقمی تعیین کنم. 

نیشابوری اظهار کرد:  پیشنهاد کارشناسی ما این است که شهروندانی که بهای خدماتشان را از طریق من کارت پرداخت نمی‌کنند عملا اعلام می‌کنند نیازی به یارانه شهرداری ندارند؛ یعنی شهروندی که می‌خواهد بهای خدماتش را پرداخت کند، این مقدار برای امسال ۷۲۳۱ تومان است که بهای واقعی تمام شده خدمت است و تقاضای ما از شهروندان این است که سعی کنند حتما از من کارت استفاده کنند.کسانی که به صورت نقدی هزینه را  پرداخت می‌کنند عملا نمی‌توانند مشمول یارانه شهرداری شوند. 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: از جمله کارهایی که برای تشویق مردم برای استفاده حمل‌ونقل عمومی انجام شد، نوسازی ناوگان بود. ما در اسفند سال ۱۴۰۰، در روزهای پایانی ۸۳ دستگاه ناوگان جدید را به بهره برداری رساندیم و ۲۷ دستگاه از اتوبوس‌ها بازسازی اساسی شدند و حدود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس نو به خطوط تحویل داده شد.  با این اتفاق خطوطی که ازدحام مسافر در آن زیاد و تعداد ناوگان‌ها کم بود و جوابگوی تقاضای مسافران نبود به تعداد ناوگان‌های فعال در این خطوط  اضافه شد.همچنین  نقاطی از شهر که تحت پوشش و سرویس‌دهی اتوبوسرانی نبودند تحت پوشش قرار گرفتند. در اصلاح خطوط تلاش می‌کنیم  نقاط محدودی از شهر که سرویس‌دهی انجام نمی‌شود، تحت پوشش قرار گیرند. 

وی تاکید کرد:  از ابتدای سال جاری تا الان حدود ۲۰ درصد میزان جابه‌جایی مسافر روزانه را شاهد بودیم. یک بخشی از آن ناشی از ناوگان جدیدی است که اضافه شده و یک بخشی هم ناشی از اصلاحات خصوصی است که انجام شده است. خرید و اضافه کردن  ناوگان اتوبوس جدید تا پایان سال جاری را در دست اقدام داریم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha