• یکشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401030805629
  • خبرنگار : 71290

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین:

راهپیمایی پرچم معطوف به مشکلات داخلی اسرائیل است/هتک حرمت مسجدالاقصی خط قرمز است

راهپیمایی پرچم معطوف به مشکلات داخلی اسرائیل است/هتک حرمت مسجدالاقصی خط قرمز است

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین با تاکید بر این که هدف بنت از به راه انداختن راهپیمایی پرچم مشکلات داخلی است که این رژیم با آن مواجه است، گفت: هتک حرمت مسجد الاقصی خط قرمز گروه‌های فلسطینی و مقاومت است.

مهدی شکیبایی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود نسبت به برگزاری راهپیمایی پرچم در سرزمین های اشغالی اظهار داشت: هر ساله تلاش می کنند در سالروز اشغال فلسطین راهپیمایی پرچم را برگزار کنند، فلسفه این اتفاق چنین است که در سال ۱۹۶۷ معروف به جنگ اعراب و اسرائیل که ۶ روزه بود توانستند قدس شرقی را به  اشغال خودشان در آورند و آن را به قدس غربی ضمیمه کنند به همین دلیل راهپیمایی پرچم را برگزار می‌کنند. 

وی افزود: البته قرار نبوده تعرضی به مسجد الاقصی داشته باشند اما به مناسبت این که توانسته بودند قدس را یکپارچه برای خود کنند راهپیمایی را ترتیب داده اند، در واقع مسیر دیگری را برای برگزاری راهپیمایی در نظر داشتند. این اتفاق قرار بود سال گذشته رخ دهد اما هشدار گروه های مقاومت باعث شد تا نفتالی بنت آن را نقض کند. 

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: در حال حاضر نیز با توجه به هشداری که گروه های مقاومت داده اند این احتمال وجود دارد تا به زعم و اظهاراتی که سید حسن نصرالله داشته انفجاری رخ دهد. صهیونیست‌ها با این اقدام از خط قرمز گروه‌های فلسطینی و گروه های مقاومت منطقه‌ای عبور می کنند. 

شکیبایی در ادامه اظهار کرد: یادمان باشد چون رژیم صهیونیستی در درون با مشکلات پیچیده ای رو به رو است ، از سوی دیگر ائتلاف نفتالی بنت و لاپید در آستانه شکست و فروپاشی است و به اذعان رسانه ها تا ۶ ماه دیگر این ائتلاف دوام نمی آورد. بنت تصمیم گرفته با این اقدام خوراک داخلی ایجاد کند و نگاه ها را از شکنندگی ائتلافش دور کند. 

وی تصریح کرد: با توجه به سپر انسانی که اکنون فلسطینی ها درست کرده اند این که صهیونیست‌ها بتوانند کاری انجام دهند در پرده ای از ابهام است اما در صورتی که به مسجد الاقصی تعرض شود احتمال درگیری شدید گروه های مقاومت در کرانه باختری و نوار غزه وجود دارد. البته یک احتمال دیگر این است که در مسیر درگیری شکل گیرد و نهایتا پلیس وارد شده و اجازه ندهد تا به مسیرشان ادامه دهند. 

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین با تاکید بر این که بخش عمده ای از این حرکت ها و اجازه راهپیمایی توسط بنت معطوف به مشکلات داخلی است، گفت: با این وضع شکنندگی که اسرائیل دارد ممکن است میان صهیونیست ها و گروه های مقاومت فلسطین درگیری شدیدی رخ دهد و اگر چنین باشد بحران جدیدی در سرزمین فلسطین شروع می شود . 

این کارشناس مسائل فلسطین با یادآوری زمانی که آریل شارون با ورودش به مسجد الاقصی به این مکان مقدس اهانت کرد، افزود: زمانی که شارون بدون اعتنا به کشتارهای فلسطینیان وارد صحن مسجد شد، شاهد آغاز انتفاضه دوم بودیم که عواقبش هم مشخص بود، گروه های فلسطینی عملیات های زیادی را در کرانه باختری و نوار غزه ا نجام دادند. همچنین بعد از انتفاضه دوم رژیم صهیونیستی مجبور شد به واسطه بالا رفتن هزینه های امنیتی در نوار غزه بعد از ۳۷ سال اشغالگری فرار کند  و برای اولین بار فلسطینی ها توانستند بخشی از خاک فلسطین را در اتفاق سال ۲۰۰۵ آزاد کنند. 

شکیبایی خاطرنشان کرد: مساله دیگر این بود ؛  با فشارهایی که در کرانه باختری آوردند فلسطینی ها عملیات های شهادت طلبانه خود را در مراکز حیاتی رژیم صهیونیستی افزایش دادند، در نتیجه رژیم صهیونیستی مجبور به ایجاد دیوار حائل به خودش شد آن هم رژیمی که ادعای نیل تا فرات را داشت . 

وی با تاکید بر اینکه هتک حرمت مسجد الاقصی خط قرمز گروه های فلسطینی و مقاومت است، گفت: اقدامی که امروز در مسیر راهپیمایی شاهد هستیم بیشتر برای تحریک کردن فلسطینی ها است تا منجر به درگیری شود یعنی همان چیزی که سید حسن نصرالله گفت انفجار رخ دهد گرچه در این مدت انتفاضه سوم صورت نگرفته است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha