• دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401030906296
  • خبرنگار : 50204

معاون استاندار مرکزی:

"آذرآب" مانعی برای اجرای قرارداد ۱۴ گانه با سازمان انرژی اتمی ندارد

"آذرآب" مانعی برای اجرای قرارداد ۱۴ گانه با سازمان انرژی اتمی ندارد

ایسنا/مرکزی معاون اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه آذرآب مانعی برای اجرای قرارداد ۱۴ گانه با سازمان انرژی اتمی و طرف روسی ندارد، گفت: برای رفع مشکلات آذرآب به منظور بازگشت این واحد تولیدی به چرخه تولید تلاش می کنیم.

حسن میرزاخانی عصر روز یکشنبه ۸ خرداد در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: همه ارکان استان اعم از دستگاه قضایی، استاندار و نماینده ولی فقیه دغدغه آذرآب را دارند و پیگیری هایی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: با پیگیری های استاندار مرکزی مصوبه ای خطاب به بانک مرکزی مبنی بر رفع محدودیت های صدور ضمانت های بانکی و بدهی های غیرجاری آذرآب اخذ شده است.

میرزاخانی بیان کرد: با هدف اجرای قراردادهای ۱۴ گانه آذرآب با انرژی اتمی و طرف روسی که بیش از ۷۲ میلیون یورو است، پیگیری لازم انجام شده تا موانع پیش روی آذرآب برای اجرای این قراردادها برداشته شد.

اسماعیل حسینی، مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با دادستان و دبیرخانه ستاد، تا جایی که قوانین اجازه می دهد و در چارچوب قانون، بخش زیادی از از کالاهای وارد شده را تحویل شرکت ها داده ایم اما در حال حاضر مشکلات عدیده ای برای کارخانه آذرآب و احیا صنعت و واگن پارس اعم از انقضای کارت بازرگانی و ضمانت نامه بانکی وجود دارد که تاکنون تمدید کارت آنها صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: تمهیدات لازم برای ترخیص کالاهای این شرکت های تولیدی انجام شده و در حد اختیار، کالاها تحویل داده شده است. در حال حاضر غیر از یک مورد، کالایی از احیا صنعت در گمرک وجود ندارد.

احمد ساریخانی، مدیر کارخانه آذرآب نیز بیان کرد: در مجموع ۳.۵ میلیون یورو کالا از این شرکت بیش از یک سال و نیم است که در گمرکات مانده است.

جودکی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در خصوص کارت بازرگانی آذرآب اظهار کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته و همکاری دادستانی، مقرر شد کارت بازرگانی آذرآب ۲ ماه تمدید شود تا بتوان از این طریق کالاهای موجود در گمرک اراک را ترخیص کرد. برای شرکت احیا صنعت نیز به دنبال تمدید ۲ ماهه کارت بازرگانی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha