• دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1401030906632
  • خبرنگار : 71219

یک واکنش دیگر از سوی سازمان سینمایی به «عنکبوت مقدس»

یک واکنش دیگر از سوی سازمان سینمایی به  «عنکبوت مقدس»

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی تاکید کرد که سازنده فیلم «عنبکوت مقدس» بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولین سینمایی کشور اقدام به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور و با سرمایه خارجی کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در ادامه موضع‌گیری‌ مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در قبال فیلم «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی که در جشنواره فیلم کن رونمایی شد، روح الله سهرابی گفت: فیلم «عنکبوت مقدس» که پیش‌تر با نام دیگری تقاضای پروانه ساخت در ایران را داشته و با دست رد مسئولان وقت سینمایی مواجه شده بود، بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولین سینمایی کشور اقدام به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور کرده و مضمونی که برای تبدیل به یک اثر سینمایی انتخاب کرده خیلی قبل‌تر توسط آقای ایرج زاد در داخل کشور تولید و به اکران رسیده است. 

وی ادامه داد: آنچه با موضوع قاتل زنجیره ای در داخل کشور تولید شد فیلم سینمایی «عنکبوت» است که چندی پیش در سینماها اکران شد و رویکرد و مضمون و پیام فیلم هیچگونه تشابهی با فیلم موهن و غرض آلود عنکبوت مقدس ندارد. حتی، کارگردان فیلم عنکبوت نسبت به سوء استفاده و برداشت بدون اجازه از نام و متن و فضای فیلمنامه‌اش توسط نویسنده و کارگردان دانمارکی ایرانی الاصل فیلم «عنکبوت مقدس» موضع صریح و مشخصی گرفت که اهالی سینما و بنظرم اکثریت علاقمندان آثار سینمای ایران در جریان این اعتراض و شکایت قرار گرفتند.

او اظهار داشت: آنچه در گذشته به کرات دیده‌ایم جهت گیری‌های کاملا سیاسی و معنادار جشنواره‌ای مثل کن در قبال آثار فیلمسازان ایرانی بوده که بنظر می‌رسد در این مورد اخیر هم اساسا آنچه برای جشنواره کن و سیاستگذاران آن مهم بوده نه ارزش هنری و سینمایی یک اثر یا عوامل آن بلکه حقنه کردن دیدگاه خود از ایران و ایرانی به مخاطب جهانی بوده و متاسفانه داوران هم دانسته یا نادانسته در دام سیاستگذاران اصلی جشنواره افتاده‌اند.

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با بیان اینکه خروجی فیلم «عنکبوت مقدس» بیش از هر چیز اسلام هراسی و ایران ستیزی است تصریح کرد: تعجب میکنم چگونه برخی افراد که در بین آنها افراد خاص و نام آشنا هم دیده می‌شوند  این بخش بسیار پررنگ و کاملا هدفمند این جشنواره بشدت سیاسی را نادیده گرفته و  شیفته پوسته‌ی ظاهری آن می‌شوند. آنچه در جشنواره کن اتفاق می‌افتد معادله پیچیده و لاینحلی نیست و با یک بررسی ساده میتوان به نیت اصلی و هدف گذاری آنها پی‌برد. بعید میدانم نقطه هدف «عنکبوت مقدس » فقط جمهوری اسلامی باشد بلکه به اعتقاد بنده هدف آن وسیع‌تر و در یک کلام اسلام است و ساختن چهره‌ای هیولایی و اهریمنی از  مسلمانان و در رأس آنها ایران و ایرانی است. سازمان سینمایی بنابر وظیفه ذاتی خود قطعا با عوامل ایرانی این فیلم اعم از عوامل اصلی یا فرعی و کسانی که احتمالا به نوعی در تهیه و تولید آن نقشی داشته‌اند تصمیم گیری و برخورد خواهد نمود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۱۷:۱۵

صهیونیستها دو کار رو خوب بلدند؟یک:نفوذدر بدنه فرهنگی و اجتماعی ملتها با رسانه و به اصطلاح روشنفکر نماهاوخریدن افراد و در غیر اینصورت حذف افراد دو: توانایی نوعی دشمنی با خدا و پیامبرانش بطوریکه در آخر شیطان و پیروانش را قدیس نشان داده و حق را به لجن می کشند....وظیفه ما چیه: هر کاری رسانه تبلیغش رو کرد و بهش جایزه داد بدانید لبخند رضایت شیطان از طرفدارانش که همین عوامل سینما و سازنده اینگونه فیلمها هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۱۷:۲۶

تو جیره خور امام رضا.. از خاک ایران خجالت نکشیدی هااااااااا واقعاااا متاسفم تو نمیخاد دلت برای پیش مردم ایران باشه ... تَه بی شرفی بود کارِت ... امام رضا که قربونش برم خیلی مهربونه... ولی از وقتی شنیدم این خبر رو خیلی خیلی بِهَم ریختم...یکی نیس بگه خُب بی شرف امام رضا اشاره کنه تو و همه اون ناکسا عنکبوت میشین...

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۱۸:۱۵

بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولین سینمایی کشور اقدام به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور کرده!!! در خارج از کشور. مجوز و هماهنگی با مسئولین سینمایی کشور?!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۱۹:۳۰

باید از خانم امیر ابراهیمی تقدیر کرد که نام ایران وایرانیو در جشنواره کن زنده کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۱۹:۳۶

واقعا متاسفم برای خودمون. ایران وایرانی به کجا داره میرسه اونا دنبال لطمه زدن به ایران وایرانی هستن.ما ایرانیاهم دنبال پول بیشتر😔😔

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۲۱:۰۸

این خط قرمز ما بود که سلبریتی ها رد کردند. خواستار برخورد شدید با این ریاکاران هستیم که وقتی داخل کشور هستند همه جور عواملفریبی میکنند و وقتی جیبشون پر شد میرن اونار آب و اون کار دیگر میکنند. لطفا صدا و سیما مثل رامبد جوان نشه لطفا اگر از انگشتای اینها طلا میباره که نمیباره اونها رو راه ندیدن به برنامه هاتون. برزو ارجمند واقعا چطور یه چهره شد جز از طریق پدرانشون ، اینها آقازاده های جامعه هنری ما هستند. ما خواستار انقلاب فرهنگی در سینما و تلویزیون هستیم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۲۱:۴۰

سازندگان این فیلم پست تر از آنند که در باره امام معصوم نظر بدن #خاک پای امام رضاییم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۰۲:۳۴

یا امام زمان خودت جوابشونو بده ما تحمل نداریم به امام رضا توهین بشه دنیامون زندگیمون فدای شما اقا

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۰۴:۲۲

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۱۱:۴۳

خداوند اهلبیت ع سلام را پاک قرار داد و در قران ذکر کرد . هرکس در مقابل ان ها بایستد و به انها توهین کند خودش را رسوا کرده است .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۳۴

ان شاءالله که خداوند هر چه زودتر جوابشونو بده واقعا متاسفیم که عده ای بخاطر پول چه کارهایی انجام میدن ،همه زندگیم فدای امام رضا(ع)

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۹:۴۲

مرگ بر وطن فروشان خاین مرگ بر عنکبوتهای نفوذی در هنر