• دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401030906746
  • خبرنگار : 50141

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

بازار تاریخی و کاروانسرای خان خوی احیا و بهسازی شوند

بازار تاریخی و کاروانسرای خان خوی احیا و بهسازی شوند

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس اظهار کرد : ساخت بارگاه شمس در خوی مطالبه مردم جهان و علاقمندان شمس تبریزی است.

عادل نجف زاده امروز ۹ خرداد در نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی که با موضوع احداث بارگاه شمس ،احیا و بازسازی بازار تاریخی خوی و کاروانسرای خان ،بوم گردی ها و احداث مجموعه های اقامتی برگزار شد، تصریح کرد : در طول سالیان قبل بخاطر سوء مدیریت ها بارگاه شمس احداث نشد و اکنون نباید فرصت سوزی شود.

نجف زاده علاوه بر چندین مورد ملاقات با وزیر مربوطه برای تخصیصی اعتبار ساخت مقبره شمس گفت: جشن گلزیزان برای احداث بارگاه شمس  با حضور علاقمندان شمس برگزار شد. 

وی احیا و بهسازی بازار تاریخی و کاروانسرای خان را ضروری دانست و گفت : این بازار و کاروانسرا در بافت مرکزی شهر و در محل عبور و تجمع مسافران و مردم و گردشگران قرار دارد. 

نجف زاده لزوم احداث خانه های بوم گردی را در روستاهای هدف خوی ضروری دانست و گفت : در سفر رییس بنیاد مسکن کشور تفاهم احداث خانه های بوم در شهرستان خوی بعنوان پایلوت استان منعقد شد. 

وی افزود : آبشار بدلان بعنوان زیباترین آبشار کشور باید با احداث زیر ساخت ها و ابنیه ها و مراکز اقامتی به مجموعه توریستی و تفریحی و گردشگری تبدیل شود.

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این جلسه اظهار کرد : ساخت بارگاه شمس در دستور کار قرار گرفته و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه برای احداث بارگاه شمس است. 

جباری همچنین از اختصاص اعتبار ۴ میلیارد تومانی برای احیا و بهسازی بازار تاریخی خوی خبر داد و گفت: با مشارکت بازاریان بازار ومیراث فرهنگی و حمایت نماینده مردم  کاروانسرای خوی بهسازی خواهد شد. 

به گزارش ایسنا؛ با در خواست نماینده خوی مقرر شد مجوزهای احداث هتل و اقامتگاه های گردشگری و خدمات رفاهی و تفریحی بدون فوت وقت و در اسرع در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha