• دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401030906840
  • خبرنگار : 50184

"رنده کش" خانه موسیقی کرمانشاه نشد

"رنده کش" خانه موسیقی کرمانشاه نشد

ایسنا/کرمانشاه سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان از منتفی شدن تبدیل خانه تاریخی رنده کش(خواجه باروخ) به خانه موسیقی کرمانشاه خبرداد.

کیومرث خانی لعل آبادی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به پیگیری ها برای تبدیل خانه تاریخی رنده کش به خانه موسیقی کرمانشاه، اظهارکرد: از حدود دو سال پیش با موافقت استاندار وقت و همراهی شهرداری مقرر شد تا خانه  تاریخی رنده کش به خانه موسیقی کرمانشاه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کرمانشاه یکی از مهدهای موسیقی ایران است و بنا داشتیم برای کمک به موسیقی استان این مکان راه راه اندازی کنیم، افزود: در این راستا سال گذشته مکاتباتی را نیز با شهرام ناظری شوالیه  آواز ایران انجام دادیم تا در راه اندازی خانه موسیقی کرمانشاه همکاری داشته باشد که البته بی پاسخ ماند.

وی با اشاره به منتفی شدن تبدیل خانه رنده کش به خانه موسیقی، در خصوص دلایل آن گفت: پس از چندی از سوی وزارت میراث فرهنگی دستورالعملی به استان ابلاغ شد که طی آن خانه های تاریخی که مالکیت آنها برعهده میراث فرهنگی است باید از طریق صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی به بخش خصوصی واگذار می شد.

خانی لعل آبادی خانه تاریخی رنده کش را از جمله خانه های تاریخی در مالکیت میراث فرهنگی اعلام کرد و گفت: براین اساس این خانه تاریخی سال گذشته از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار شد تا پس از انجام فعالیت های مرمتی آن را به یک مرکز اقامتی، پذیرایی و فرهنگی تبدیل کند.

وی یادآورشد: در حال حاضر بهره بردار بخش خصوصی درحال مرمت این خانه تاریخی است و در صورتی که تسهیلات خود را به موقع دریافت کند، تا پایان امسال آن را به عنوان مرکز اقامتی، پذیرایی و فرهنگی راه اندازی خواهد کرد.  

به گفته این مسئول، در حال حاضر خانه های سوری، فیض مهدوی، صارم الدوله(زرشکیان) و رنده کش(خواجه باروخ) به بهره بردار بخش خصوصی واگذار شده اند و خانه حاج آخوند هم در حال طی فرآیندهای واگذاری است.

خانه تاریخی رنده کش(خواجه باروخ) متعلق به اواخر حکومت ناصرالدین شاه قاجار است که در محله تاریخی فیض آباد کرمانشاه واقع شده و سال 1377 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha