• دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401030906953
  • خبرنگار : 50491

رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران تشریح کرد

روند کاهشی کرونا؛ پایان پاندمی یا آرامش قبل طوفان؟

روند کاهشی کرونا؛ پایان پاندمی یا آرامش قبل طوفان؟

ایسنا/گلستان رئیس انجمن ویروس شناسی ایران آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد و گفت: نباید فریب سکوت ویروس کرونا را بخوریم.

علیجان تبرائی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا به خبرنگار ایسنا گفت: همچنان باید نسبت به کرونا حساس باشیم، ویروس کرونا همیشه با تغییر همراه است و نباید فریب ساکت شدن آن را بخوریم.

وی افزود: بیماری کووید۱۹ در کشورمان به شدت کاهش یافته و شرایط پایدار شده اما گزارشات رسیده از کشورهای مختلف حاکی از آن است که موارد ابتلا و مرگ و میر در برخی از کشورها همچنان بالا است و در برخی ایالت های آمریکا موارد ابتلا و آلودگی به این ویروس به بیش از ۶۰  درصد رسیده است.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران اضافه کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که برخی از کشورهایی که در ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در کنترل این بیماری موفق عمل کردند همچنان با موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس مواجه هستند.

تبرائی با بیان اینکه گردش ویروس کرونا این نگرانی را ایجاد می کند که این ویروس منحوس به طور دائم در حال تغییر باشد، تصریح کرد: حداقل باید یک الی دو ماه صبر کنیم تا مشخص شود که آیا بیماری کووید۱۹ در جامعه به حالت اندمیک درآمده است یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه همچنان باید رعایت مراقبت های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهیم، متذکر شد: باید انتقال احتمالی ویروس را کمتر کنیم تا یک الی دو ماه آینده شرایط خیلی بهتری داشته باشیم و بتوانیم با خیال راحت اعلام کنیم که شرایط شیوع کرونا به سمت عادی سازی تغییر کرده است.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران با بیان اینکه در حال حاضر پس از امیکرون سویه جدیدی مشاهده نشد، بیان کرد: امیکرون زیرواریانت‌هایی دارد که موارد مختلف از آن معرفی شده اما به دلیل شدت کمتر و مرگ و بیمار پایین تر بیماری، محدود مانده است گرچه در خصوص این واریانت نیز از لحاظ ردیف ژنی و ویروس‌شناسی بحث های جدیدی در حال شکل گیری است که باید منتظر ماند که به کجا ختم می شود.

به گزارش ایسنا؛ اندمی مرحله‌ای است که بیماری حالت «بومی» پیدا می‌کند؛ یعنی بیماری وجود دارد اما قابل کنترل است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha