• سه‌شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1401031007325
  • خبرنگار : 71468

سکوت عجیب استانها در قبال تعطیلی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور

سکوت عجیب استانها در قبال تعطیلی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور

در حالی که هیچ خبری از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در وزنه برداری نیست، هیاتهای استانی هم نسبت به این مسئله بی‌تفاوت هستند.

حسین مقامی در گفتگو با ایسنا درباره تعطیلی مسابقات قهرمانی کشور وزنه برداری و اینکه خیلی از وزنه برداران انگیزه خود را برای رسیدن به تیم ملی از دست می دهند، بیان کرد: وزنه برداری استان ها خوابیده است. وزنه برداری شاید در 10 استان علاقه مند زیادی داشته باشد  اما برخی استان‌های دیگر یا تک ستاره هایی دارند یا بر اساس رویدادهایی که برگزار می شود، می توانند نفراتی را جذب کنند. به هر حال وزنه برداری رشته ای نیست که کسی برای سلامتی وارد آن شود و هر کسی که می‌خواهد به وزنه‌برداری ورود کند به دنبال حضور در مسابقات و کسب مدال است بنابراین عدم برنامه ریزی و فعالیت مناسب باعث شده است خیلی از استان ها آسیب ببینند.

او با اشاره به فعال‌تر بودن استان ها در سال های گذشته تصریح کرد: فکر می‌کنم اگر همین الان فدراسیون اعلام کند که می خواهد مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کند در رده های سنی به خصوص در رده نوجوانان و جوانان تعداد نفرات شرکت کننده زیر ۷۰ و ۸۰ نفر باشد که این برای وزنه برداری ایران یک فاجعه است. از طرفی آموزش و پرورش هم وزنه برداری را  حذف کرد. خیلی از وزنه برداران از  آموزشگاه ها وارد قهرمانی کشور می شدند. خیلی از استان ها شرایط خوبی ندارند. در استان قزوین در سالهای گذشته هم از وزنه برداری خیلی استقبال نمی شد  و الان کمتر هم شده است. البته در استان هایی که وزنه برداری علاقه‌مندی بسیاری هم داشت هم شرایط خوب نیست. برای نمونه تهران را در نظر بگیرید، یک زمانی اکثر وزنه برداران تیم ملی از تهران بودند و الان ببینید چند نفر از از تهران وارد تیم ملی می شوند.  الان انگیزه‌ای نیست و مسبب اصلی آن فدراسیون است.

رییس هیات قزوین در پاسخ به این پرسش که فدراسیون تقویم ورزشی خود را ارائه کرده تا هیاتها بتوانند برای مسابقات برنامه ریزی کنند؟ تاکید کرد: تدوین تقویم ورزشی یکی از کارهایی است که فدراسیون انجام می‌دهد اما این تقویم ورزشی به استانها داده نشده یا حداقل به دست من چیزی نرسیده است. تقویم را قبل از سال می‌نویسند و در مجمع عمومی تصویب می‌کنند. سه ماه از سال گذشته است و تقویمی نداریم. نداشتن تقویم باعث شده در اردو ها و برنامه های ما خلل وارد شود. دلیل نداشتن تقویم این است که دو ماه قبل از پایان سال درگیر این بودند که رییس بازنشسته فدراسیون می‌ماند یا نه.

مقامی در پاسخ به این پرسش که چرا هیاتهای استانی هیچ واکنشی نسبت به این شرایط ندارند؟ گفت: هیات های ما نه له و نه بر علیه فدراسیون صحبت می‌کنند و تصمیم گرفتند در واکنش به شرایط موجود سکوت کنند. اعتقاد دارم نباید به این شکل باشد چون وظیفه ذاتی اعضای مجمع این است که در خصوص موارد و ایراداتی که وجود دارد از رییس فدراسیون توضیح بخواهند. درست است در این دو سال درگیر کرونا بودیم اما در همین شرایط خیلی از رشته‌های مختلف مسابقات خود را برگزار کردند و حتی شاهد این بودیم که کشتی و  رشته‌های رزمی مسابقات داشتند. اتفاقا در وزنه برداری می شد  با کمترین برخورد مسابقه برگزار کرد.

او افزود: البته این شرایط را خیلی از هیاتها نمی‌پسندند و تعداد منتقدان رییس فدراسیون بیشتر هم شده است. از ورزشکاری که فرار  یا مهاجرت می‌کند تاورزشکاری که مدال می‌گیرد و همچین مربیان به وضع موجود اعتراض دارند. داورانی که سالهای سال زحمت کشیدند و به عشق اینکه در یک مسابقه برون مرزی قضاوت کنند اما شرایط برایشان فراهم نشده اعتراض دارند.  شرایط وزنه‌برداری خوب نیست اما اینکه چرا روسای هیاتها سکوت کرده‌اند به نظرم به این دلیل است تا ببینند چه اتفاقی برای وزنه برداری رخ می دهد. امیدوارم سریع تر رای دادگاه در مورد انتخابات فدراسیون ابلاغ شود و خود وزارت ورزش به این جمع بندی برسد از یک رییس بازنشسته نمی‌توان توقع داشت که بیشتر از این در وزنه‌برداری کار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha