• سه‌شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401031007586
  • منبع : ریاست جمهوری

درخواست معاون پارلمانی رییس‌جمهور

معاونان پارلمانی با نمایندگان مجلس، صمیمانه تعامل کنند

معاونان پارلمانی با نمایندگان مجلس، صمیمانه تعامل کنند

معاون پارلمانی رییس‌جمهور بر اهمیت تعامل صمیمانه دولت و مجلس تاکید کرد و افزود: معاونان پارلمانی وزاتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی رابطه صمیمی، صادقانه و صریح با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در دستورکار قرار دهند.

به گزارش ایسنا،  سید محمد حسینی امروز در یازدهمین جلسه شورای معاونین امور مجلس وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و دستگاههای اجرایی که به میزبانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: بلافاصله بعد از حادثه آبادان معاون اول رییس‌جمهور، وزیر کشور، استاندار خوزستان، معاون اقتصادی ‌و امور زنان رئیس جمهور، هلال احمر، آتش نشانی و ستاد بحران در محل حادثه حضور یافتند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حادثه  غم‌بار عده‌ای که عاملان و بانیان آن در دولت قبل بودند به جای این که پاسخگو باشند، مدعی و طلبکار شدند و دولت را مورد هجمه قرار دادند در حالی که دولت کوچکترین قصور و کوتاهی را نمی پذیرد و همه امکانات را بسیج کرد.

وی با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری برای افزایش تعامل بین مجلس و دولت، گفت: بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص رابطه قوه مجریه و مقننه بسیار راهگشا و مفید بود. ایشان ضمن درخواست برای همکاری صمیمانه دو قوه، نکاتی در خصوص نحوه تعامل قوا بیان کردند که می تواند کمک بسیار بزرگی در تعامل و همکاری هرچه بهتر و سازنده بین دولت و مجلس باشد.

حسینی خاطرنشان کرد:  مدیریت کشور  از دشواری‌ها و پیچیدگی‌های زیادی  برخوردار است لذا همه باید در بیان مشکلات و ارائه راهکارها به گونه‌ای سخن بگویند که دشمنان نتوانند از آن سو استفاده کرده و سیاه‌نمایی کنند. در بیان مسائل و اطلاع رسانی نباید دقت فدای سرعت شود لازم است مراقبت کنیم تا مسائل و موضوعات فرعی جای مسائل اصلی را نگیرند و قطعا نمایندگان محترم نیز در نحوه بیان و پیگیری مطالبات مردم از مسائل و مقدورات بودجه آگاهند تا  مطالباتی خارج از قانون و مقررات مطرح نشود. گاهی مطالبه خارج از قوانین و شرایط زمینه ای برای سوء استفاده دشمنان و بدخواهان ملت ایران فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: معاونین پارلمانی باید حضور فعال و موثر داشته  و زمینه همراهی هر چه بهتر نمایندگان مجلس در روند اجرای مصوبات را فراهم سازند و لازم است مصوباتی که اجرایی می شود برای مردم و جامعه تبیین و تشریح شود. معاونین پارلمانی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه همچنین لازم است نطق ها و سخنان مطرح شده در مجلس شورای اسلامی را با حساسیت پیگیری کنند همه باید مراقبت کنیم  تا از تحریف و تفسیر های یک طرفه جلوگیری شود و نباید از کنار مسائل و موضوعاتی که مطرح می شود بی تفاوت عبور کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: رییس جمهور همواره گزارش روزانه نظرات نمایندگان مجلس و پاسخ های ارائه شده را مطالبه می کنند لذا لازم است معاونین پارلمانی به طور منظم گزارش عملکرد خود را ارائه کنند.  معاونین پارلمانی باید تعامل و گفت‌وگوی نزدیکی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند و به طور فعال موضوعات و مشکلات مطرح شده را پیگیری و حل و فصل کنند البته وزرا نیز لازم است اختیارات لازم را به معاونین پارلمانی بدهند تا آنها بتوانند به سهولت مشکلات را پیگیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha