• سه‌شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401031007730
  • خبرنگار : 80001

تصویر ستون متروپل قبل از حادثه

تصویر ستون متروپل قبل از حادثه

تصویر یکی از ستون‌های کج شده ساختمان متروپل آبادان که قبل از حادثه توسط یک جوشکار برای خانواده‌اش ارسال شده، نشان می‌دهد ستون دچار کج‌شدگی و پخش‌شدگی کامل شده و کارشناس مرکز تحقیقات راه و مسکن می‌گوید پس از تخریب این ستون، ساختمان دچار ریزش شده است.

به گزارش ایسنا، تصویر منتشر شده از یکی از ستون‌های ساختمان متروپل آبادان که گفته می‌شود متعلق به فرد جوشکاری است که برای تعمیر آن فراخوانده شده، نشان می‌دهد پلیت‌های تقویتی ستون دچار جداشدگی و پخش‌شدگی کامل شده که او را مامور جوش دادن آن می‌کنند. علی بیت‌اللهی ـ رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تایید اصالت تصویر به ایسنا گفت که تحمیل بار بیش از حد ناشی از ساخت پنج طبقه‌ اضافی در ساختمان متروپل منجر به خمیدگی و کمانش ستون‌ها و سقف‌ها شده است.

او افزود: خرابی همین یک ستون که در تصویر مشاهده می‌شود باعث شده وزن و تنش ساختمان به اجزای دیگر منتقل و ساختمان فرور بریزد. قبل از آن هم تیرها و سقف‌ها خمیدگی داشتند و احتمالا به علت فاصله زیاد ستون‌ها از یکدیگر بوده که ظاهرا حدود ۱۶ متر بوده است.

تصویر ستون متروپل قبل از حادثه

به گفته بیت‌اللهی، این تصویر توسط آقای محسن صالحی‌زاده، جوشکاری که برای استحکام ستون فراخوانده شده ثبت و قبل از ریزش و فوت ایشان به خانواده‌اش ارسال شده است. امروز یکی از دوستان از آبادان این عکس را برای بنده ارسال کرد. وقتی ستون به این شکل درمی‌آید نشانه فروریزش آنی ساختمان است که باید ساختمان کاملا تخلیه می‌شد اما در کمال تعجب، مالکین به جای تخلیه، به زعم خودشان اقدام به تعمیرات و ترمیم می‌کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۱۷:۱۳

خدا رحمتش کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۱۹:۳۲

یعنی اصلأ بتون دور این پایه نبوده ؟!!!! اونم توسط کسی که بخاطر امنیت ازش تقدیر شده و خودش ساکن همین برج بوده!؟؟! واقعا عجیبه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۱۹:۳۹

آخه این تصوریها رو از کجا میارید و میچسبونید به متروپل آبادان اونجا که همه اسکلتش بتنی هست تو همه فیلم ها و تصویرها هم مشخصه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۴:۱۴

اسکلت فلزی سقف بتنی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۱۹:۴۹

این یک جنایت هست نه حادثه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۲۰:۴۶

اشتباه محض

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۲۲:۲۹

خدایی الان چه فایده داره این تصاویر و گزارش ها رو میفرستین؟ دردی دوا میشه؟ نه! مثل پلاسکو، چند وقت بعد باز هم تکرار ... تکرار ... تکرار

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۰۰:۱۸

اون جوشکار که خودش این شرایط رو دیده چرا اون زیر رمونده آخه. گرمای جوشکاری هم فلز رو به حد جاری شدن رسونده و تمام

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۰۷:۵۸

این عکس ها نشون میده هزاران تن بار روی این ستونه چطور جوشکار میخواسته ترمیم کنه نمیدونم بخندم یا گریه کنم😪

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۷:۲۴

این چه جوشکاری بوده که نفهمیده هرلحظه خطرریزش برج وجود دارد