• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1401031108027
  • خبرنگار : 71021

توضیحات سازمان حج و زیارت

حج گران‌تر شد

حج گران‌تر شد

سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدام عربستان برای افزایش هزینه‌های حج به بیش از ۳۰۰ درصد، درباره تغییر قیمت حج زائران ایرانی توضیحاتی داد و از آن‌ها خواست مابه‌التفاوت هزینه سفر حج را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: وزارت حج و عمره عربستان در روزهای اخیر در اقدامی دیرهنگام افزایش قابل توجهی را در هزینه‌های ارزی خدمات حج در حوزه مشاعر مقدس، خیام (چادرهای اقامتی مسافران در منطقه منا) و خدمات عمومی، اعلام کرده است و لزوماً باید این هزینه‌ها همزمان با دریافت ویزا پرداخت شود.

از آنجا که سازمان حج و زیارت بعد از اعلام برگزاری عملیات حج تمتع در امسال برنامه‌ریزی لازم را با سرعت در دستور کار خود قرار داده و با توجه به ضیق وقت فرایند ثبت‌نام کاروان‌ها را آغاز کرده است، بنابراین مراتب اعتراض خود را درباره افزایش هزینه اعلام کرده و در مذاکرات و گفت‌وگوهای صورت‌گرفته با بررسی موضوع و کارشناسی که توسط کمیته نرخ‌گذاری سازمان حج و زیارت انجام شده مقرر شده است با هدف رعایت حال زائران ارجمند بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها با تدابیر اندیشیده شده توسط سازمان حج و زیارت تأمین شود و بخش دیگری نیز با رایزنی همکاران اعزامی به عربستان کاهش یابد و بخش اندک آن را نیز زائران محترم پرداخت کنند.

از این رو، با توجه به محدودیت زمانی به منظور دریافت ویزا تقاضا دارد در اسرع وقت با راهنمایی مدیران محترم کاروان‌ها نسبت به پرداخت فیش تکمیلی مابه‌التفاوت اقدام مقتضی را به عمل آورند تا اختلالی در دریافت ویزا به عمل نیاید.»

صادق حسینی، رییس سازمان حج و زیارت نیز در توضیحات دیگری درباره افزایش هزینه سفر حج گفته است: به طور غیر منتظره با افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه خدمات و نیز افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی اقلام تدارکاتی مواجه شده‌ایم که بعد از اعزام همکاران حج و زیارت به عربستان اعلام شد. البته مراتب اعتراض از این افزایش هزینه‌ها کتبا به وزارت حج عربستان اعلام شده و منتظر پاسخ کشور میزبان هستیم، اما به منظور برنامه‌ریزی مقرر شد بخش اندکی از این هزینه‌های تحمیلی را زائران متحمل شوند، بر همین اساس از زائران درخواست همراهی داریم، این در حالی است که برخی از کشورها مجبور به انصراف از حج شده‌اند.

حج پس از دو سال توقف به خاطر کرونا، امسال با حدود یک میلیون نفر زائر قرار است برگزار شود. سازمان حج و زیارت با توجه به سهمیه محدود حج  ایران، اولویت حج امسال را به گروهی از زائران اختصاص داده که در سال ۹۸ ثبت‌نام کرده و هزینه این سفر را کامل پرداخته کرده بودند و بارها نیز به آن‌ها اعلام شده بود با توجه به تثبیت نرخ ارز، هزینه حج تغییری نخواهد کرد.

قیمت حج سال ۱۴۰۱ قبلاً رقمی بین ۳۴ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان تا ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده بود که اکنون این قیمت تا حدود ۳۷ میلیون تومان و ۴۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۵:۴۶

چرا سازمان جج به مردم وزایرین رم نمکند مثال پول واکسن مبلغ کمی نیست۵۰۰ هزار تومان آن هم ربطی به دولت عربستان دارد شما را به خدا رحم کنید من جهت ریختن این مبالغ اضافه باید وام با سود کلان رجوع کنیم وسلام

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۳ ۰۵:۲۵

حج واجب متعلق به افراد متمکن است شما که ۵۰۰ هزار تومان پول واکسن برایت باید با وام تامین شود پس چطور از حال همسایه گرفتارت باخبر شدی و یا چطور هزینه دوران نبودنت را برای خانواده تامین میکنی . شما حاجی گردشگر هستید نه حاجی خدایی . سفر خوش بگذرد از تماشای عربستان لذت ببری .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۸:۳۰

امروز برای واکسن مننژیت 500هزار تومن گرفتند!!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۳ ۰۳:۱۱

حق کاملا با ایشانه وقتی ثبت نام کردیم مستطیع بودیم ز گ ذ شت۶ ۱سال دیگر با این تورم مستطیع محسوب نمی شویم مجبور نیستیم نمرویم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۹:۱۹

سلام سازمان حج وزیارت این پول را که میخواهد برای زائرین پرداخت کنه از کجا میاره آیا به غیر از این هست که از بودجه کشور میده از جیب خودش که نمی‌ده این پول مال مردم هست وحق ناس حساب میشه ما که راضی نیستیم تو این اوضاع و احوال هر کس داره برود هر کس هم ندارن نرود

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۲۳:۳۶

داداش چی میگی. اصلا چه ربطی به بیت المال داره. اصلا میدونی که داری قضاوت میکنی؟ اول تحقیق بعد نظر. نه مثل سلبریتی ها که بدون اطلاعات نظر میدن. اینها رو زنگ بزن به سازمان حج بپرس. بعد اینا مقداریش کمک مردمیه. اینا رو از خودشون بپرس. گناه داری وقتی میبینم اینا رو میگی. حداقل با دانسته بگو که قشنگ با مدرک باشی.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۰۰:۴۵

واکسن در سراسر جهان رایگان است بجز ایران اسلامی!!!!! چه خبره یک واکسن ۵۰۰هزارتومان!!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۱:۰۱

سازمان حج یک میلیون را ۱۵ الی ۲۰ سال پیش گزفته و حدود ۳۷ میلیون هم ۳ سال پیش با این پول نون خریده بود کارکردش بیشتر از اینها میشه دولت خودش از حجاج کاسبی میکنه شما نگران پول بیت المال نباشید .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۲۳:۳۴

سلام قرار بود هزینه اضافی دریافت نشه برای کسایی که پول کامل دادن الان دو ساله پول دستشونه بانک بود لااقل سود میداد بهمون این پول واکسن مننژیت چیه دیگه؟؟!!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۳ ۰۰:۰۴

بردار من سود چی شما با آگاهی کامل از بالا رفتن قیمت دلار از پرداخت هزینه حج ۹۹ انصراف ندادید. الان قیمت دلار چنده . خوب دولت به نرخ نه هزار تومان برای حج تمتع امسال هزینه را محاسبه کرده.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۴

اگر کسی بخواد واقعا حاجی بشه نباید هزینه حج براش مهم باشه 100ملیون و200ملیون برای حاج اقا پولی نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۵:۴۶

احسنت درست میگی، اینا همه سنگ اندازی سعودی هاست که ماها جا بزنیم که به کوری چشم اونا جا نمی زنیم، البته باید ماجرای واکسن ۵۰۰ تومنی که مشخص بشه چیه؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۳ ۰۶:۲۷

همه که پولدار نیستند خیلی ها تو این اوضاع اقتصادی و کرونا زندگیشون زیر و رو شده ۱۵ سال پیش پول ثبت نام رو ازشون گرفتن ۲ سال پیش پول حج رو کامل واریز کردن حتی پول ساک ها رو هم ازشون گرفتن حالا ۷ میلیون اضافه و ۵۰۰ تومن پول واکسن و.... باید با دولت عربستان قرارداد محکم می بستند تا حالا این وضع پیش نمیومد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۲۰:۲۷

اینایی که حج میرن همشون پولدارهاهستن یه فقیر وقشرمتوسط توانش نداره. پس گرونیش براشون فرقی نداره. وبعضی هاشون خسیس تشریف دارن

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۳ ۱۰:۳۱

با ۱ میلیونی که سال ۸۵ گرفتن میشد ۳ سکه کامل خرید، الان ۳ سکه ۴۵ میلیون هست، مذهبتون را شکر!