• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401031108049
  • خبرنگار : 71661

واکنش مدودف به تحریم نفت روسیه از سوی غرب: از همه ما متنفر هستند!

واکنش مدودف به تحریم نفت روسیه از سوی غرب: از همه ما متنفر هستند!
دمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری و نخست وزیر پیشین روسیه

دیمیتری مدودف که با ولادیمیر پوتین ارتباط نزدیکی دارد، گفت، تحریم‌های غرب علیه روسیه از «نفرت» سرچشمه می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ایندیپندنت، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه این اظهارات را مطرح کرد و افزود که هدف از تحریم‌های غرب علیه روسیه آسیب زدن به مردم عادی این کشور است.

او در کانال تلگرامی خود نوشت: از همه ما متنفر هستند! اساس این تصمیم‌ها نفرت از روسیه است، از روس‌ها و تمامی ساکنان آن.

مدودف با این حال مدعی شد که تحریم‌ها تاثیری بر نخبگان سیاسی نداشته و برای کسب‌وکارهای بزرگ «مرگبار» نخواهند بود، اما «مستقیما مردم (عادی)‌ روسیه» را هدف می‌گیرند.

او هدف از تحریم‌ نفت‌ و گاز روسیه را کاستن از بودجه این کشور عنوان کرد و افزود: ممنوعیت خرید نفت و گاز از روسیه؟ (این به معنای) کاهش بودجه و واداشتن دولت به چشم‌پوشی از وظایف اجتماعی خود از جمله افزایش حقوق متناسب با تورم است.

این اظهارات مدودف پس از آن مطرح شد که در روز دوشنبه رهبران اتحادیه اروپا بخشی از نفت روسیه را تحریم کردند.

این تحریم‌های تعدیل شده تنها آن بخش از نفت روسیه را هدف می‌گیرند که از طریق دریا و با نفت‌کش صادر می‌شود، اما نفت انتقالی از طریق خط لوله‌های انتقال نفت را موقتا مستثنی می‌کند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در توئیتر عنوان کرد که این تحریم‌ها دو سوم صادرات نفت روسیه را شامل شده و «یک منبع عظیم تامین بودجه روسیه برای حمله به اوکراین را قطع می‌کند. بیشترین فشار بر روسیه برای پایان جنگ.»

اتحادیه اروپا پیش از این هم پنج بسته تحریمی علیه روسیه تصویب کرده است، اما ششمین بسته این تحریم‌ها که در اوایل ماه میلادی جاری اعلام شد، به دلیل نگرانی کشورهای این اتحادیه از محل تامین نفت مورد نیاز خود، به تعویق افتاده بود.

مجارستان صراحتا اعلام کرده بود که تنها در صورتی با بسته جدید تحریم‌ها موافقت می‌کند که تامین نفت مورد نیاز کشورش تضمین شود.

اتحادیه اروپا حدود ۴۰ درصد از گاز و ۲۵ درصد از نفت مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۰۹:۴۴

منم بذار تو لیست ! بعنوان یک ایرانی از روس و روسیه کمونیستی کثیف متنفرم.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۵:۲۵

زر نزن غربگدای شیطان پرست

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۰۸:۵۶

چون نمیدونی ...

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۳ ۲۲:۵۳

عجب استادی که نمیدونه روسیه کمونیست نیست!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۰۴

کلا این کشورهای اروپایی در قضیه برجام و تحریمهای یک جانبه ترامپ نشان دادند استقلال رای ندارند و مجبور به تبعیت از آمریکا هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۴۴

چقدر زیبا از چند قلم تحریم برای اتحاد و همبستگی ملی و بیگانه ستیزی استفاده می کنند اما دولت های جمهوری اسلامی با وجود بیش از 1500 عنوان تحریمی که سخت ترین تحریم در طول تاریخ بشر هست، هنوز نتوانسته اند از آن برای اتحاد و همبستگی مردم استفاده کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۵۳

اول اینکه سخت ترین تحریم ها برای روسیه هست.دوم اینکه شما از درون جامعه روسیه خبر نداری که اونجا هم متلاشی هست و اینها فقط ظاهر کار هست که نشون بدن ما متحد هستیم. سوم اینکه بهش مهمی از علت تحریمهای روسیه و ایران ناشی از عملکرد دولت خودشون هست و واکنش طبیعی و قابل پیش بینی غرب هم تحریم بوده است و جای شکایت از آنها نیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۵:۴۳

مجید جان دل بندم حرف شما در خصوص سخت تر بودن تحریم های روسیه از ایران کذب محض است! کشور ما ایران در رتبه ی 1 عناوین و تنوع تحریم های سازمان ملل و آمریکا قرار دارد! "بقا" انتخاب ذاتی و طبیعی ماست. ربطی به این دولت و آن دولت و نظام ندارد. اینطور نیست اگر نظامی بیاید و بقای ملت را معامله کند دولت و نظام خوبی است! واکنش طبیعی و قابل پیشبینی غرب همیشه استکبار و استعمار بوده است! طبیعی از نظر خودشان و طرفدارانشان.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۳ ۲۲:۵۵

آقا مجید معلومه که عشق ترامپی.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۴ ۰۲:۲۸

روسیه میشه بگه چی میخواد تو خاک اوکراین.لعنت بر پدر و مادر هرچی روس زورگو کومونیستی.نه ماهه چه غلطی تو اوکراین می‌کنه.روس جماعت هیچ جا نباید راه بدن تمام مردم روسیه باید تحریم بشن بفهمند که حق ندارد به بهانه واهی خاکی از کشور دیگر رو غصب کنند