• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401031108207
  • منبع : سخنگوی وزارت خارجه

خطیب‌زاده اعلام کرد

توصیه ایران به آلمان و فرانسه

توصیه ایران به آلمان و فرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه‌های سخنگویان وزارت خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی‌های یونانی توقیف شده در خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه های از روی دست یکدیگر کپی‌شده سخنگویان وزارت امور خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی های یونانی توقیف شده در خلیج فارس، اظهار داشت، ما صدور اینگونه بیانیه های یکطرفه و غیر قابل توجیه را که ظاهرا به یک عادت مستمر نزد صادرکنندگان آن مبدل شده، قویا مردود می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود :به این کشورها توصیه می کنیم بجای فرار به جلو و حمایت نابجا از نقض های صورت گرفته توسط کشتی های یونانی، از فرآیندهای قضایی مبتنی بر مقررات بین المللی که هدف آن تضمین آزادی کشتیرانی و امنیت دریایی است حمایت کنند.

خطیب زاده تاکید کرد:متاسفانه این کشورها در حالی به اقدامات قانونی صورت گرفته در ایران معترض هستند که در قبال توقیف غیرقانونی کشتی تحت پرچم ایران توسط مقامات یونانی و تخلیه محموله آن در اجرای فرامرزی قوانین و احکام  داخلی یک کشور دیگر است، سکوت اختیار می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: اینگونه مداخلات نامناسب در فرآیندهای مستقل قضایی کشورمان، هیچ کمکی به حل و فصل موضوعات نخواهد کرد،  لذا همانطور که به مقامات یونانی گفته ایم، مناسب است به جای تحرکات سیاسی و رسانه ای،  برای حل و فصل موضوعات از طریق راههای حقوقی و قضایی نزد مراجع ذیصلاح کشورمان اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۰۰:۱۶

باید روشی را در پیش بگیریم که بیانیه‌هایی اینگونه برای کشورهای صادر کننده آنها تبعاتی داشته باشد . مقابله به مثل در همه تاکتیک‌های دشمنان ایران ، میتواند باعث پشیمان شدن آنان شود و همیشه چند برابر بیشتر از زیانی که می‌رسانند باید زیان ببینند .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۰۰:۲۶

دم‌ایران‌گرم‌زور‌در‌مقابل‌زور‌هر‌چه‌باداباد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۰۳:۲۵

وقت آن است که بدون ذره ای توجه به درخواست‌های دو کشور استعماگر آلمان و فرانسه کلیه بار های هردو کشتی را مصادره بکنید و اگر یونان عذرخواهی رسمی از ایران بکند و کشتی ما را دو دستی تقدیم بکند آنوقت ما هم کشتی های خالی را برمیگردانیم ،در غیر اینصورت خود کشتی ها را مصادره میکنیم وبه ریش آلمان و فرانسه میخندیم.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۰۶:۳۸

خوب مشخصه که اینن کشورها طرف متخلف بوده وهستند و..

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۱:۰۲

دقیقا . تا ایران مقابله به مثل کرد و شیرمردان دلاور سپاه کشتی یونانی توقیف کردن حالا صدای پارس کردن اروپایی ها دیده میشه وگرنه در مقابل توقیف کشتی ایران ، لال بودن

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۲

چرا دوکشور اروپای درخواست ازادی کشتی ایرانی ندادن چون نوکر آمریکا هستن ایران مقتدر

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۰

درود به شرفت باید جلوی دشمن محکم باشیم ماملت امام حسینیم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۲۱:۳۸

درود بر شما آقای خطیب زاده.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۳ ۰۷:۱۲

آقا سعید آقای خطیب زاده نفس ت گرم مرد. 💐

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۴ ۱۲:۰۷

پررویی این غربی ها کم کم به نظرهای احمقانه شبیه میشه