• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401031108509
  • خبرنگار : 71625

دوره سوم «تاریخ موسیقی» برگزار می‌شود

دوره سوم «تاریخ موسیقی» برگزار می‌شود

شایا اسدی ـ موسیقیدان ـ با اعلام خبر برگزاری سومین دوره پروژه «تاریخ موسیقی» گفت: سومین دوره پروژه «تاریخ موسیقی» ۱۷ خرداد ماه سال جاری از سوی آکادمی شایا اسدی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اسدی در ادامه گفت: در دوره اول پروژه بزرگ تاریخ موسیقی از پیش از میلاد مسیح، از زمان شکل‌گیری انسان بر کره زمین و ارتباط حیات انسان با موسیقی و سپس شکل گیری تمدن‌ها از جمله مصر، میان رودان، هند، روم، یونان، ایران و کلمبیای پیشین و پیشرفت موسیقی در هر یک از آنها و ارتباط مردم با موسیقی و چگونگی موسیقی در هر تمدن مورد بررسی قرار گرفت.

این هنرمند افزود: در دوره دوم بعد از میلاد مسیح از سال ۴۵۰ میلادی با آغاز قرون وسطی که در درون خود دو دوره دیگر (رومانسک و گوتیگ) را شامل می‌شود آغاز به بررسی شد و تمامی اتفاقات موجود در موسیقی از جمله سرودهای گریگوریان، بافت موسیقی در آن دوران و همچنین به وجود آمدن ارگانوم‌ها و پیدایش علم، کنتر پوان، و روند تکاملی پلی فونی در دوره ارس نوا و همچنین موسیقی غیر مذهبی در آن دوران نیز به بحث گذاشته شد. در این دوره کلیه آثار ذکر شده نه تنها نسخه صوتی از آنها پخش می‌گردد بلکه هر یک از آنها با آنالیز کامل از دیدگاه علوم موسیقی مورد بررسی واقع می‌شود.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال فرم موتت هم از لحاظ فرمال بیان می‌شود و هم از لحاظ تمامی اتفاقات موجود در آن از منظر علوم موسیقی بررسی می‌شود.

وی در پایان گفت: در دوره سوم به بررسی کامل دوره‌های فلاندر و رنسانس خواهیم پرداخت. این دوره به جهت پیچیده‌تر بودن بابت قطعات و همچنین آغاز هارمونی Functional harmony، تمام قطعات از نقطه نظر فرم و از همه مهم‌تر شیوه پارتی منتی (هم عمودی و هم افقی) مورد بررسی واقع می‌شود. این دوره با آنالیز فرم کانون در فلاندر و بررسی کانون‌های ژوسکن دوپره، اورلاندو دی لاسوس و یوهانس اکگهم و... آغاز می‌شود و تره چنتوهای ایتالیا (مادریگال، کاچا و بالاتا) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha