• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401031108551
  • خبرنگار : 50212

شمیم رضوی با حضور کاروان زیرسایه خورشید در ساوه پیچید

شمیم رضوی با حضور کاروان زیرسایه خورشید در ساوه پیچید

ایسنا/مرکزی ۱۵ سال است که ساوه میزبان کاروان زیر سایه خورشید است و خادمان رضوی، این خطه از دیار اسلامی را به عطر معنویت امام هشتم علی‌بن موسی الرضا(ع) و قدوم خدام حرمش متبرک می‌کنند.

دلدادگان امام مهربانی‌ها با بوسیدن پرچم گنبد نورانی پیشوای هشتم قدری دل‌های تنگشان آرامش می‌گیرد و با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) همنوا با صدای خادمان رضوی دل‌ها راهی حرم سلطان عشق می‌شود و به پنجره فولادش گره می‌خورد.

به گزارش ایسنا، همزمان با فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، خادمان مولای عشق و مهربانی در قالب کاروان زیر سایه خورشید به همراه پرچم متبرک آستان قدس، بامداد امروز چهارشنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱ وارد ساوه شدند و با همراه داشتن پرچم گنبد طلایی امام رضا(ع) معنویت و برکت را برای مردم این شهرستان سوغات آوردند.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید ساوه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کاروان خادمان امام رضا(ع) با عنوان "کاروان زیر سایه خورشید" به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت با حضور در ساوه، این شهرستان را به عطر حرم مطهر رضوی معطر کردند و پس از گلباران گلزار شهدای مدافع حرم ساوه، آستان مقدس حضرت اسحاق‌بن‌موسی‌الکاظم (ع) برادر امام رضا (ع) را زیارت و غبارروبی کردند.

مهرداد قنبری افزود: خادمان امام رضا(ع) در ادامه سفر به ساوه با حضور در منزل شهیدان روشن و فردلو ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشته و از صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا تجلیل کردند.

وی افزود: حضور در مجتمع بیمارستانی تامین اجتماعی شهید چمران از دیگر برنامه‌های این کاروان بود که خادمان امام رضا (ع) به همراه خادمین موکب جاماندگان کربلای ساوه با اهدای گل و بسته های تبرکی از زحمات مدافعان سلامت تقدیر و از بیماران بستری شده در این مرکز درمانی عیادت کردند و با قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع)، مولودی خوانی و مدیحه سرایی در وصف حضرت فاطمه معصومه (س) و آن امام رئوف، صفای معنوی خاصی را به این مرکز درمانی بخشیدند.

مسئول کانون خادمیاری جوانان و نوجوانان رضوی شهرستان ساوه در ادامه گفت: گلباران گلزار شهدای گمنام مدفون در شهرصنعتی کاوه و اجرای مراسم در جمع ساکنین محلی شهر صنعتی کاوه، بازدید از دو واحد تولیدی و صنعتی و دیدار با کارگران و کارآفرینان، برگزاری جشن دهه کرامت در جمع روستائیان و کشاورزان روستاهای هریسان، الوسجرد و یل آباد، زیارت آستان مقدس امامزاده سیدابورضا(ع) و حضور در مراسم جشن مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در سفر به ساوه بود.

وی در ادامه گفت: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در طول ۱۵ سال برگزاری، زمینه اتصال قلوب دلدادگان و عاشقان حضرت رضا (ع) را از فرسنگ‌ها دورتر از مرقد شریف پیشوای هشتم ایجاد کرده است.

قنبری، ترویج فرهنگ رضوی از سوی خادمان پیشوای هشتم به عنوان سفیر فرهنگی امام رضا علیه السلام در نقاط مختلف کشور را مهمترین هدف سفر این کاروان دانست و افزود: پرچم گردانی خادمان رضوی، فضایی را فراهم می‌کند تا افرادی که نمی‌توانند به زیارت حضرت بروند با زیارت پرچم متبرک، از راه دور محضر مولای عشق و مهربانی سلام دهند و زائر پیشوای هشتم شوند.

شمیم رضوی با حضور کاروان زیرسایه خورشید در ساوه پیچید

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha