• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401031108554
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

در نشست خبری تشریح شد

اقدامات بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت

اقدامات بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به تشریح اقدامات این بنیاد و بیستمین جشنواره‌ فرهنگی امام رضا(ع) در دهه کرامت پرداخت.

محمودرضا برازش، امروز ۱۱ خردادماه در نشست خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: اساس تاسیس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در بیست سال گذشته، از برگزاری یک شب شعر در شب میلاد امام رضا(ع) آغاز شد و استقبالی که از آن برنامه صورت گرفت باعث شد مسئولان متوجه این ظرفیت شوند و برنامه‌های این بنیاد به تدریج به هشت محور با گستره ملی ارتقا پیدا کند.

وی افزود: در نشستی که سال ۱۳۹۱  از سوی هیات دولت برگزار شد، تاسیس بنیاد بین المللی امام رضا(ع) را مصوب کردند و از آن سال تاکنون جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: اهم فعالیت‌های ما فعالیت‌هایی در قالب گسترش فرهنگ و معارف رضوی در بخش‌های علمی، فرهنگی و هنری است و طبق روالی که از قبل داشته‌ایم، توجه شده تا برنامه‌هایی را بر اساس تمایلات استان‌ها گسترش دهیم. با توجه به تمایلات و لهجه‌ها سعی کرده‌ایم تا برنامه‌هایی را در این راستا دنبال کنیم و به عنوان مثال در استان خوزستان به دلیل ارتباطی که با کشورهای همسایه وجود دارد، جشنواره شعر به زبان عربی برگزار می‌شود.

برازش با اشاره به تعامل این بنیاد با آستان قدس رضوی ادامه داد: با هم‌افزایی صورت گرفته میان بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی، امسال قرار بر این شد تا اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همراه با جشن میلاد حضرت رضا(ع) و تقدیر از خادمان آن حضرت در سالن قدس حرم مطهر رضوی برگزار شود. در حال حاضر در تدارک دعوت از بخش‌های مختلف هستیم و طبق روال تقدیر از خادمان فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی در دستور کار ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: در کنار حمایت از طرح‌های استانی، تولیدات مختلف فرهنگی و هنری را نیز حمایت می‌کنیم؛ لذا سعی کرده‌ایم با کمک هنرمندان در بخش‌های مختلف تولیدات متنوعی داشته باشیم و خلاءهای موجود را بیابیم تا در راستای آن گام برداریم. بر این اساس آلبومی از آواهای ایران‌زمین که یک کار کم‌نظیر در مدح امام رضا(ع) است را تولید کرده‌ایم. جمع آوری اشعار مرتبط با امام رضا(ع) که توسط شاعران معاصر سروده شده نیز از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: بر خلاف ۱۷ سال پیش که کار جمع‌آوری کتاب با موضوعات رضوی انجام شد، اما اشعار موجود بسیار کم بود و یک کتاب کم‌حجم به چاپ رسید، در سال جاری که این اقدام صورت گرفت آمار نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالا رفته که این امر نشانه برکات این جشنواره‌هاست.
 
برازش خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های دیگری که بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در آن فعالیت دارد، حمایت از هنرهای تجسمی است که بر اساس آن فرازهایی از زندگانی امام رضا(ع) به تصویر در می‌آید که یکی از این موارد به تصویر کشیدن حدیث سلسله الذهب بود. در جشنواره امسال نیز شاهد رونمایی از تابلو نفیس نماز باران خواهیم بود.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب جدید مرحوم سعید تشکری در این ایام گفت: دو سال است که کاری با همکاری نهادهای مرتبط در حوزه کتاب را شروع کرده‌ایم و آن پژوهش آماری از کتب منتشر شده با موضوع امام رضا(ع) است و تاکنون حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ عنوان کتاب شناسایی و خریداری شده و امیدواریم نخستین پایگاه اطلاع‌رسانی امام رضا(ع) را به زودی در مشهد راه اندازی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha