• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401031108574
  • منبع : نمایندگی همدان

شهردار به حاشیه‌ها پاسخ داد؛

از چرایی بردن ۱۰ هزار دلار به بالی تا آمدن حکم ماموریت شهردار همدان

از چرایی بردن ۱۰ هزار دلار به بالی تا آمدن حکم ماموریت شهردار همدان

ایسنا/همدان شهردار همدان با بیان اینکه همه هزینه سفرش به بالی اندونزی توسط سازمان ملل پرداخت شد، گفت: سفر وی برای شهرداری هیچ هزینه‌ای نداشت.  

به گزارش ایسنا، سیدمسعود حسینی چهارشنبه ۱۱ خردادماه در جمع خبرنگاران درباره شرکت در "هفتمین پلتفرم جهانی کاهش ریسک بحران اندونزی_بالی"، بیان کرد: به محض بازگشت از سفر تمام هزینه‌ها به حساب شهرداری همدان برگشت. 

وی با اشاره به اینکه به دلیل رایگان بودن سفر، هیچ شخصی شهردار را همراهی نکرد، تصریح کرد: من همراهی از شهرداری همدان در سفر نداشتم و دعوتنامه‌ای نیز بابت همراه به شهرداری نیامده بود. 

حسینی با بیان اینکه مبنای هزینه برای این سفر ۱۰ هزار دلار بود، اظهار کرد: چرایی واریز رقم ۲۸۰ میلیون تومان به این دلیل بوده است.

شهردار همدان در ادامه با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری سالم هستند و این سازمان گردش مالی بالایی دارد، افزود: ۲۸۰ میلیون تومان تنخواه بود که با درخواست رئیس حوزه شهردار، تایید شهردار و ذیحساب شهرداری پرداخت شد، همچنین ۵۰ میلیون هفته گذشته و ۲۳۰ میلیون ۱۰ خرداد ماه به حساب شهرداری برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه مبلغ تنخواه برای موارد اضطراری و غیر قابل پیش‌بینی در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: در شان شهردار همدان نیست که بگوییم اگر جلوی او را نگرفته بودیم، هزینه سفر خورده شده بود.

حسینی اضافه کرد: کسی که در شهرداری دنبال فساد است از این طریق وارد نمی‌شود و ریسک نمی‌کند که پولی را بگیرد و بخورد، علاوه بر این دور از شان شهر همدان و  شهرداری است که بگویند "دلمان سفر می‌خواست".

حسینی در ادامه مطرح کرد: انتشار سند مالی یک سازمان جرم است و این موضوع را پیگیری جدی می‌کنیم، افشاء و انتشار اسناد یک آسیب است و متاسفانه کار خلاف در شهرداری به صورت قانونی انجام می‌شود.  

وی انتشار اسناد مالی را هشداری برای شهردای دانست و گفت: به دلیل طولانی بودن مراحل اداری، در طول سفر حکم ماموریت نداشتم به همین دلیل مجبور به گرفتن مرخصی شدم اما روند اداری حکم ماموریت انجام و پس از بازگشت از سفر حکم ماموریت رسید. 

حسینی با بیان اینکه برای سفر به اندونزی مصوبه شورا داشتیم، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم حاشیه بر متن غلبه کند چرا که این مسئله‌ توان زیادی از شهر گرفته و حاشیه‌ها چابکی را از سازمان‌ها و مدیران می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و مردم باید همدان را در قامت بین‌المللی ببینند، اظهار کرد: یکی از دلایل عقب ماندن و عدم توسعه همدان این است که مسائل جدی فراموش شده است بنابراین باید کلی‌تر به موضوعات نگاه کنیم نه اینکه یک رویداد باعث شود مسائل مهم فراموش شود. 

شهردار همدان در ادامه بر لزوم  همدلی و همراهی مسئولان و مردم به عنوان یک فاکتور اصلی تاکید کرد و گفت: در شهرداری به دنبال ایجاد همدلی هستیم، از طرفی مطالبه‌گری یک بحث است و وجود همدلی بین مسئولین یک بحث دیگر.

حسینی ادامه داد: باید نسخه‌ای نوشته و راهکارهایی ارائه داد که شهر منفعت ببرد و فرصت‌های پیشرفت را برای همدان نسوزانیم. 

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی بهتر قبل از سفر خود تاکید کرد و افزود: باید پیش از رفتن به سفر، در همدان به عنوان یک رویکرد مثبت و ‌امیدبخش به این موضوع می‌پرداختیم.  

حسینی در ادامه به دستاوردهای سفرش پرداخت و گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و ایجاد راهکارهایی برای پروژه‌های شهری، رونق گردشگری، مذاکرات مقدماتی در حوزه پسماند، بررسی ظرفیت رود دره‌ها و رودخانه‌ها و تبدیل همدان به عنوان مرکزیت غرب آسیا سیاست‌هایی بود که دنبال شد.

وی با اشاره به اینکه مدل تاب‌آوری همدان در این نشست ارائه شد، بیان کرد: حضور شهرداری همدان در سطح بین‌المللی هدف اصلی سفر بود علاوه بر این در کنار اجلاس امکان ملاقات‌های خوبی فراهم شد که مذاکره با نماینده شهرداری سندای ژاپن یکی از آنها بود. 

شهردار همدان ارزیابی از این سفر را مثبت دانست و گفت: پس از این سفر بر آن شدیم واحد بین‌الملل شهرداری همدان را فعال کنیم و بازگشایی مرکز مطالعات شهرداری را نیز پیگیری خواهیم کرد.

حسینی گردشگری را یکی از اولویت‌های شهرداری همدان عنوان کرد و افزود: چند کار بنیانی در شهرداری همدان  در حال انجام است که مباحث شهرداری هوشمند، تعارض و منافع و خزانه داری درست از جمله آنها است. 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در بحث شفافیت به شهرداری کمک کنند، عنوان کرد: حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی یکی از مهمترین رویکردهای ماست که به طور جدی به آن می‌پردازیم. 

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha