• شنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: اندیشه امام و رهبری
  • کد خبر: 1401031108625
  • خبرنگار : 71480

در حرم مطهر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است

برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی

برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی

مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از دو سال وقفه ناخواسته (بواسطه فراگیری بیماری کرونا) در حرم مطهر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (سلام الله علیه) اعلام کرده است که امسال نیز به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با استفتائی که از دفتر مقام معظم رهبری انجام داده برگزاری مراسم ۱۴ خرداد در حرم مطهر حضرت امام با رعایت محدودیت جمعیت شرکت کننده مواجه است و از پیروان حضرت امام در سراسر کشور عذرخواهی و در عین حال خاطرنشان کرده است که ستادهای استانی در شهرهای مختلف نیز این مراسم را برگزار خواهند کرد.

مراسم امروز؛ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، از ساعت ۹ صبح  در حرم مطهر امام خمینی با تلاوت قرآن مجید آغاز شده و با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) در حال برگزاری است.

این مراسم با حضور مقامات لشکری و کشوری و مردم کشورمان از ۱۰ استان همجوار تهران برگزار شد.

علاوه بر روسای قوا، ریسس مجمع تشخیص مصلحت نظام،  دبیر شورای نگهبان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، شخصیت‌هایی از جمله؛ سعید جلیلی، حسن روحانی، علی لاریجانی، حسین شریعتمداری، محمود احمدی‌نژاد و ..... در این مراسم حضور داشتند.

 ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) پیش از برگزاری این مراسم پیش بینی کرده بود که صحن‌های مصطفی خمینی، شهدا و یادگار امام میزبان جمعیت چند ده هزار نفری مردم خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار حضرت امام در این مراسم به حاضران خیر مقدم گفت.

سپس زائران مرقد مطهر حضرت امام خمینی سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را شنیدند.

رهبر انقلاب اسلامی پیش از پایان سخنرانی خود با اشاره به حواشی  سخنرانی یادگار امام تاکید کردند:  امروز: شنیدم، به من خبر دادند که امروز در اثنای سخنرانی جناب آقای حاج حسن آقای خمینی، کسانی سروصدا کردند. با این کار بنده مخالفم؛ با این نوع تخریب‌کردن‌ها و سروصدا کردن‌ها بنده موافق نیستم، من مخالفم، این را بدانند همه.

قرارگاه شهید فهمیده با فرماندهی سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ،  ماموریت داشته است که نسبت به بکارگیری رده های امنیتی، نظامی و انتظامی و ایجاد هماهنگی و هدایت متمرکز فعالیت سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول مرتبط در حوزه های مختلف با هماهنگی ستاد مرکزی ارتحال حضرت امام (ره) در تامین امنیت و برگزاری هرچه باشکوه ‌تر مراسم اقدام کند.

گزارش تصویری مراسم را اینجا   و اینجا ببینید.

بازتاب بیانات 14 خرداد رهبر انقلاب در رسانه‌های غربی را هم اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۴ ۱۴:۵۹

تأسف برای کسانی که با ایجاد سر و صدا هنگام سخنرانی سید حسن آقای خمینی نشون دادن که به حرفهای مقام ولایت اصلا گوش نمی دهند.