• پنجشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401031208818
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک خوشنویس:

دوسالانه خوشنویسی قزوین پررنگ‌تر شود

دوسالانه خوشنویسی قزوین پررنگ‌تر شود
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین یک هنرمند خوشنویس گفت: اگر تلاش کنیم دو سالانه خوشنویسی استان قزوین را پررنگ‌تر برگزار کنیم گام مهمی در راستای معرفی قزوین به‌عنوان پایتخت خوشنویسی کشور برداشته‌ایم.

عبدالله کلهری، خوشنویسی که این روزها به همت حوزه هنری استان قزوین در نگارخانه مهر، نمایشگاه انفرادی خوشنویسی برگزار کرده، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بنده اصالتا کرمانشاهی هستم و آموزش خوشنویسی را سال ۶۷ تحت‌نظر زنده‌یاد استاد منصور جهانگیری که یکی از خوشنویسان برجسته شهر سنقر کرمانشاه بودند، آغاز کردم.

وی ادامه داد: با راهنمایی‌های استاد جهانگیری در سال ۶۹ در مسابقات هنرهای تجسمی دانش‌آموزی در رشته خوشنویسی مقام نخست استانی را کسب کردم و در همان سال در ششمین دوره مسابقات سراسری هنرهای تجسمی شرکت کردم.

کلهری عنوان کرد: دوره فوق‌ممتاز را زیرنظر رئیس انجمن خوشنویسان استان کرمانشاه، استاد جواری کرمانشاهی گذراندم و در سال ۹۵ موفق به کسب مدرک فوق‌ممتاز شدم.

این هنرمند بیان کرد: پس از کسب مدرک فوق‌ممتاز، با رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین و عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، استاد میرحیدر موسوی آشنا شدم و از سال ۹۶ تاکنون هنرجو و شاگرد استاد موسوی هستم، با راهنمایی‌های خالصانه این هنرمند در آزمون مرحله استادی در سال ۱۴۰۰ پذیرفته شدم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نمایشگاه‌های زیادی را به‌صورت جمعی با اساتید خوشنویسی برگزار کرده‌ام، اما این نمایشگاه که در حال حاضر به همت حوزه هنری استان قزوین در نگارخانه مهر دایر شده است، نخستین نمایشگاه انفرادی بنده برای تکمیل مدرک استادی است.

هر جامعه برای تداوم ارزش‌های خود نیازمند هنر است

کلهری تأکید کرد: هر جامعه‌ای اگر بخواهد زنده و پویا باشد باید به هنر توجه کند، خوشنویسی یکی از هنرهایی است که نیازمند توجه ویژه است، خوشنویسان آیات قرآن، کلام بزرگان دین و اشعار شاعران را کتابت می‌کنند، هر جامعه‌ای باورها و ارزش‌هایی دارد که جامعه با آن باورها تداوم پیدا کرده و زنده خواهد ماند، می‌توان به وسیله هنر این ارزش‌ها و باورها را در جامعه زنده نگاه داشت.

این خوشنویس تصریح کرد: از جمله کارهایی که رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین به‌طور جدی پیگیر آن هستند ارتباط با نهادهایی مانند حوزه هنری، شهرداری، آموزش‌وپرورش است، انجمن خوشنویسان طی سال‌های اخیر در تمام مناسبت‌ها اعم از ماه محرم و ماه رمضان با همکاری حوزه هنری جشنواره‌ای برای هنرمندان و هنرجویان برگزار کرده و در این برنامه‌ها نیز اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی تأکید کرد: از جمله اتفاقات خوب این جشنواره‌ها می‌توان به کشف استعداد هنرجویان، حمایت از هنرمندان و همچنین رواج و گسترش آیات قرآن و کلام بزرگان از طریق کتابت آن‌ها اشاره کرد.

کلهری اظهار کرد: این برنامه‌ها را می‌توان به‌صورت کلان‌تر انجام داد و ارتباط هنرمندان را با نهادهای دیگر گسترش داد، در حالت کلی ارتباط نهادهایی مانند استانداری، شهرداری، آموزش‌وپرورش و دیگر نهادها با انجمن خوشنویسان نقش بسزایی در این موضوع دارد که بتوانیم با همکاری یکدیگر قزوین را به معنای واقعی پایتخت خوشنویسی ایران کنیم.

این هنرمند عنوان کرد: حمایت از هنرمندان یکی از موارد مهمی است که نیاز است مسئولین به آن توجه ویژه کنند، همچنین توجه کلان به دوسالانه خوشنویسی به‌عنوان یک رویداد ملی در ایران می‌تواند راهگشا باشد، اگر تلاش کنیم دوسالانه خوشنویسی استان قزوین را پررنگ‌تر کنیم گام مهمی در راستای معرفی قزوین به‌عنوان پایتخت خوشنویسی کشور برداشته‌ایم.

وی بیان کرد: نمایشگاه بنده که از ۷ تا ۱۲ خرداد در محل نگارخانه مهر حوزه هنری استان قزوین تحت‌عنوان نقطه عشق دایر است، شامل ۳۰ اثر از آیات قرآن، کلام معصومین و اشعار شعراست که بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و نیز ۱۷ الی ۱۹ از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

کلهری خاطرنشان کرد: از لحظه‌ای که تصمیم به برگزاری نمایشگاه گرفتم، مسئولین حوزه هنری استان قزوین استقبال گرمی داشتند و در تمامی مراحل از جمله ارائه گزارش، نصب آثار، پذیرایی از بازدیدکنندگان و دیگر مراحل با بنده همکاری صمیمانه‌ای داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha