• پنجشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401031209053
  • منبع : نمایندگی همدان

همدان میزبان جشنواره ملی "راه روشن"

همدان میزبان جشنواره ملی "راه روشن"

ایسنا/همدان دبیر بنیاد غدیر استان همدان از برگزاری جشنواره ملی "راه روشن" در همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم پنج‌شنبه ۱۲ خردادماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این جشنواره با محوریت نهج‌البلاغه و تحت عنوان تربیت در نهج البلاغه برای جامعه هدف برگزار برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه امروز مقوله تربیت یک نیاز جدی در جامعه است، اظهار کرد: تجربه نشان داده هر وقت تربیت اعم از فرهنگی و اجتماعی را در جامعه نهادینه کردیم مشکلات کمتر شد و هر کجا با معضلات مواجه شدیم تربیت به معنی واقعی اتفاق نیفتاده بود.

حسنی‌حلم با اشاره به اینکه متولیان امر تربیت مانند دانشگاه، آموزش و پرورش، رسانه‌ها و... باید دست به دست هم دهند تا حق مقوله تربیت را ادا کنند، افزود: جشنواره راه روشن شامل بخش‌های علمی، ادبی، هنری، فضای مجاری و چند رسانه‌ای است.  

وی ضمن دعوت از علاقمندان به فرهنگ دینی علوی برای حضور در جشنواره، عنوان کرد: توسعه فرهنگ علوی در جامعه، خلق و دریافت آثار فاخر و تجلیل از هنرمندان این عرصه اهداف اصلی جشنواره هستند.

دبیر بنیاد غدیر استان همدان در ادامه با بیان اینکه رونمایی از پوستر طی هفته جاری انجام و تبلیغات فراوانی در فضای مجازی آغاز شده است، تصریح کرد: زمان اختتامیه جشنواره ۳۰ تیرماه پیش‌بینی شده که ممکن است به دلیل حجم آثار دریافتی با تاخیر مواجه شود.

حسنی‌حلم درباره شرایط آثار ارسالی نیز بیان کرد: نو بودن آثار و شرکت نکردن در دیگر جشنواره‌ها، عدم شرط سنی و محدودیت ارسال یک اثر برای هر فرد از جمله شرایط شرکت در جشنواره است، علاوه بر این با توجه به اینکه دبیرخانه جشنواره در همدان است انتظار داریم شاهد حضور آثار شاخصی از استان باشیم.

وی آخرین مهلت آثار را ۲۰ تیرماه عنوان کرد و گفت: ‌موضوعات جشنواره راه روشن شامل نکات، پندها، آموزه‌ها، پیام‌ها، نامه‌ها و فرمایشات تربیتی حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه است.

حسنی‌حلم با اشاره به اینکه گواهینامه معتبر حضور و لوح تقدیر رسمی به تمامی منتخبین جشنواره اهدا خواهد شد، افزود: همچنین جوایزی برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: جوایز نفرات اول هر رشته یک میلیون تومان به علاوه  سنگ نگین متبرک حرم مطهر علوی، نفرات دوم هر رشته ۷۰۰ هـزار تومان به اضافه سنگ نگین متبرک حرم مطهر علوی و نفرات سوم هر رشته ۵۰۰ هـزار تومان به علاوه سنگ نگین متبرک حرم مطهر علوی است.

دبیر بنیاد غدیر استان همدان در تشریح بخش‌های مختلف شرح داد: بخش علمی جشنواره شامل مقاله، بخش ادبی شامل شعر و داستان، بخش هنری شامل هنرهای تجسمی(خوشنویسی، نقاشی، عکاسی)، بخش چند رسانه‌ای کلیپ، موشن و پادکست و بخش فضای مجازی شامل ایجاد صفحه اینستاگرام یا کانال در شبکه‌های مجازی با موضوع نهج‌البلاغه است.

حسنی‌حلم در پایان عنوان کرد: علاقمندان باید برای شرکت در جشنواره راه روشن به سایت جشنواره به آدرس http://bonyad-qadir.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha