• پنجشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401031209140
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

توسط وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت

افتتاح و بهره‌برداری همزمان ۳۲ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

افتتاح و بهره‌برداری همزمان ۳۲ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر جهاد کشاورزی در سفره یک روزه هیات دولت به آذربایجان شرقی، به صورت همزمان ۳۲ پروژه بخش کشاورزی در استان را افتتاح کرد.

سید جواد ساداتی‌نژاد که به عنوان نماینده رئیس جمهور و هیات دولت به آذربایجان شرقی سفر کرده است، به صورت همزمان ۳۲ پروژه بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی را افتتاح کرد.

اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت سفر ریاست جمهور و وزیر جهادکشاورزی به استان آذربایجان شرقی، ۳۲ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری کل ۳۱۲۰ میلیارد ریال در استان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی از بهره‌برداری از دو پروژه بزرگ در حوزه آب و خاک شامل سامانه‌های نوین آبیاری و شبکه‌های فرعی آبیاری در سطح ۲۷۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری کل ۹۰۰ میلیارد ریال و تثبیت اشتغال ۱۷۳۰ نفر خبر داد و گفت: در حوزه باغبانی، از هفت پروژه گلخانه‌ای در شهرستان‌های اهر، مرند و اسکو با سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد ریال بهره‌برداری شده و عملیات اجرایی دو واحد گلخانه شیشه‌ای نیز در شهرستان هریس جمعا به مساحت ۳۱ هکتار و با اشتغال ۲۲ نفر آغاز شد.

وی ادامه داد: در حاشیه این سفر هم‌چنین در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی نیز از پنج کارخانه تولید رب، کنسروهای غیرگوشتی، خوراک دام، بسته بندی گوشت و کشتارگاه بزرگ دام جمعا با ظرفیت سالانه بیش از ۷۰ هزار تن و سرمایه گذاری یک هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۳۸۰ نفر بهره برداری به عمل آمد.

وی با بیان این‌که در حوزه امور دام نیز سه پروژه پرورش گوسفند داشتی، مرغداری گوشتی و پرورش گاو شیری در شهرستان‌های عجب‌شیر و اهر با سرمایه‌ گذاری ۱۸۶ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته و عملیات اجرایی یک واحد گاوداری ۳۰۰۰ راسی نیز در شهرستان کلیبر جمعا با اشتغال ۱۵۹ نفر آغاز خواهد شد، افزود: در حوزه امور شیلات و آبزیان پروژه پرورش ریزجلبک اسپیرولینا با ظرفیت ۱۸ تن در سال با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال افتتاح شده و پروژه پرورش ماهیان سردابی در شهرستان هوراند با ظرفیت ۹۰ تن در سال با اشتغال ۳۰ نفر کلنگ‌زنی شد.

فتحی از افتتاح هفت پروژه در حوزه امور عشایر شامل احداث پل، مخزن آب، آبشخور و انتقال آب در شهرستان‌های مراغه، سراب، ورزقان، خداآفرین و هوراند جمعا با سرمایه گذاری ۵۸ میلیارد ریال و ۳۵۴ خانوار بهره بردار و اشتغال ۵۵ نفر خبر داد و گفت: در این سفر هم‌چنین از پنج پروژه چرخه پرورش و تولید شتر، پایلوت تولید فرآورده‌های لبنی و مرکز آموزش کودک و روستاها در شهرستان بستان آباد با تثبیت اشتغال ۱۰ نفر در حوزه پروژه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی به بهره‌برداری رسیده و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ایجاد پارک علم و فناوری جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با سرمایه ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۷۰ نفر و ۱۰۰ خانوار بهره‌بردار انجام گرفت.

وی گفت: در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری نیز پروژه عملیات مکانیکی کنترل سیلاب، رسوب و تغذیه آبخوان‌ها در شهرستان ورزقان با ظرفیت ۲۷۱۰ متر مکعب با سرمایه کل ۱۲ میلیاردریال و تثبیت اشتغال ۹۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha