• پنجشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401031209213
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

وزیر کشور:

پیگیر تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مترو تبریز هستیم

پیگیر تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مترو تبریز هستیم

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر کشور با بیان اینکه پیگیر تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مترو تبریز هستیم، گفت: فاینانس خط دو متروی تبریز را پیگیری می‌کنیم.

احمد وحیدی روز پنجشنبه، ۱۲ خرداد ماه، در جلسه‌ی مشترک با مدیریت شهری تبریز اظهار کرد: مردم در مناطق حاشیه نشین تبریز دچار مشکل هستند و ممکن است در آینده رانش زمین در آن منطقه مشکلات خطرناکی ایجاد کند که باید فکری اندیشیده شود.

وی با اشاره به پیشنهاد فرماندار تبریز در خصوص ساماندهی حاشیه شهر، ادامه داد: ایجاد قرارگاه سازندگی برای ساماندهی حاشیه شهر طرح خوبی است و باید مسئول مشخصی داشته باشد.

وی در ارتباط با ضوابط میراث فرهنگی در بافت تاریخی یادآور شد: در بحث میراث، قرار نیست مردم بخاطر برخی از خانه‌ها و مراکزی که فاقد اهمیت و مخروبه هستند، اذیت شوند اما در عین حال آثار تاریخی باید حفظ، ترمیم و نگهداری شود و با تقسیم‌بندی مشخص در نقشه می‌توان بهتر عمل کرد.

وحیدی با اشاره به اماکن و ساختمان‌های ناامن تاکید کرد: باید اقدام اصولی انجام گیرد که اولویت ما مربوط به ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم است و بر اساس ابلاغیه‌های موجود باید به سرعت شناسایی و ارزیابی شود.

وی افزود: شهرداری به مالکان این ساختمان‌ها اعلام کند که باید در مدت معین بحث ناایمنی را برطرف کنند و در غیر این صورت شهرداری باید از طریق دادستانی اقدام کند.

وزیر کشور همچنین درباره آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی، مسئله مهمی است که باید همه کمک کنند که این بحث اولویت ما است و باید مورد توجه قرار گیرد و استانداری، فرمانداری و بخشداری موظف به رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی هستند و حمایت نیز خواهند شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: درآمدهای پایدار شهردرای‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و شوراها و شهرداری‌ها طرح مشخصی داشته باشند که قطعاً مورد حمایت ما نیز خواهند بود.

وی با بیان اینکه تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دستور کار خواهد بود، افزود: تلاش می‌کنیم ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در اختیار شهر تبریز قرار دهیم؛ البته اگر تولید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۵ سال گذشته به حمل‌ونقل عمومی کمکی نشده است، اظهار کرد: در بحث مترو، تزریق ۱۵۰۰ میلیارد تومان را دنبال می‌کنیم تا حداقل خط اول راه بیافتد و خط دوم و فاینانس ۴۳۰ میلیون یورو را نیز دنبال می‌کنیم.

وحیدی گفت: قیر ۱۵ هزار تنی مورد درخواست شهرداری، باید موردبررسی قرار گیرد. با توجه به اهمیت تبریز از وزارت نفت درخواست می‌کنیم.

وی در ارتباط با احیا سازمان ورزش نیز گفت: احیا سازمان ورزش مسئله مهمی است و آمار اماکنی که بلااستفاده مانده‌اند، بسیار مهم است که یکی از زیرساخت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت اماکن ورزشی است.

به گزارش ایسنا، وی در پایان با بیان اینکه موضوع فاصلاب شهری نیز می‌تواند با هماهنگی وزارت نیرو در اختیار شهرداری قرار بگیرد، گفت: البته اگر فاصلاب را بر عهده بگیرید، باید برای بحث تسویه و شیرابه آن نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha