• جمعه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401031309340
  • خبرنگار : 71663

روسیه: امنیت ترکیه در شمال سوریه تنها با استقرار سربازان سوری تضمین می‌شود

روسیه: امنیت ترکیه در شمال سوریه تنها با استقرار سربازان سوری تضمین می‌شود

وزارت خارجه روسیه پنجشنبه با ابراز نگرانی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز امیدواری کرد که آنکارا از انجام اقداماتی که ممکن است به وخامت اوضاع در سوریه منجر شود، خودداری کند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های هشداردهنده‌ای درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه دریافت کردیم و امیدواریم آنکارا از انجام اقداماتی که ممکن است با توجه به شرایط دشوار سوریه منجر به وخامت بیشتر اوضاع در آن کشور شود، خودداری کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: در عین حال، روسیه نگرانی‌های ترکیه در مورد تهدیدات امنیت ملی خود از مناطق مرزی سوریه را درک می‌کند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: در این راستا معتقدیم امنیت مطمئن در مرز سوریه و ترکیه تنها از طریق استقرار نیروهای ارتش سوریه از نیروهای امنیتی سوریه در مناطق مجاور آن قابل تضمین است.

منابع میدانی سوری چند روز پیش به المیادین گفتند که روسیه می‌خواهد پیام‌های هشداردهنده‌ای به ترکیه ارسال کند که نشان دهنده آمادگی این کشور برای جلوگیری از هرگونه عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال این کشور و همچنین اثبات تداوم نظامی و حضور خود در منطقه است.

در همین راستا، وزارت امور خارجه سوریه نیز در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت به ایجاد "منطقه امن" از سوی ترکیه در داخل خاک سوریه اعتراض و تاکید کرد که این اقدام گونه‌ای از تجاوز به خاک سوریه است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه اعلام کرد: ترکیه با آغاز عملیات نظامی جدید در مناطق "تل رفعت" و "منبج" در شمال سوریه، آن مناطق را از وجود تروریست‌ها پاکسازی خواهد کرد.

این درحالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پنج‌شنبه در پیامی خطاب به ترکیه در مورد حمله نظامی این کشور در سوریه هشدار داد و تاکید کرد که این  گونه اقدامات منطقه را در معرض خطر و ناامنی بیشتر قرار خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha