• جمعه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401031309433
  • خبرنگار : 71628

گفت‌وگوی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با فرمانده سنتکام درباره نقش ایران در منطقه

گفت‌وگوی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با فرمانده سنتکام درباره نقش ایران در منطقه

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در صفحه توییترش از دیدار و گفت‌وگو با فرمانده سنتکام درباره نقش ایران در منطقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در دیدار و گفت‌وگو با مایکل اریک کوریلا، فرمانده سنتکام، مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در غرب آسیا درباره ایران خبر داده و در صفحه توییترش نوشت: خوشحالم به تمپا[ایالت فلوریدا] بازگشتم تا با ژنرال کوریلا، فرمانده سنتکام دیدار کنم و درباره تلاش‌های دیپلماتیکمان برای تداوم مقابله، مهار و بازدارندگی طیف کاملی از تهدیدهای ناشی از ایران علیه آمریکا و شرکایمان گفت‌وگو کنیم.

گفت‌وگوی این دو مقام ارشد دیپلماتیک و نظامی آمریکا درباره ایران در پی این انجام شده است که کورلا اخیرا در گفت‌وگویی با الجزیره مدعی شد: از نظر من ایران بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در خاورمیانه است. موضع آمریکا این است که به ایران اجازه هسته‌ای شدن را ندهد؛ با این حال نگرانی ما درباره ایران از توانایی‌های هسته‌ای‌اش فراتر می‌رود.
او در ادامه ادعا کرد که برنامه موشک‌های بالستیک ایران و حمایتش از گروه‌های نیابتی از دیگر نگرانی‌های ایالات متحده محسوب می‌شوند.
فرمانده سنتکام همچنین گفته بود: تهدید ایران نیازمند تلاش قاطع از سوی ما و شرکای امنیتی‌مان در منطقه است. سنتکام به این تلاش متعهد است.

ادعاهای این مقام آمریکایی درباره نقش ایران در منطقه در حالی مطرح می‌شود که ایران سهم بسزایی در مبارزه با تروریسم منطقه از جمله در مبارزه با داعش داشته است.

او در حالی از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد که واشنگتن با فروش تسلیحات به کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، موجب بالا رفتن رقابت تسلیحاتی در منطقه ‌شده و بر تنش‌ها دامن زده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha