• جمعه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401031309505
  • خبرنگار : 50491

در خطبه‌های نماز جمعه عنوان شد

روایت امام جمعه موقت گرگان از ساده‌زیستی امام راحل/ صبح پیروزی ملت ایران نزدیک است

روایت امام جمعه موقت گرگان از ساده‌زیستی امام راحل/ صبح پیروزی ملت ایران نزدیک است

ایسنا/گلستان ‌امام جمعه موقت گرگان ساده زیستی را از ویژگی های شاخص امام راحل برشمرد و گفت: خبرنگاران خارجی با دیدن ساده زیستی امام راحل بسیار متعجب می شدند که چطور شخصیتی که توانست دنیا را تکان دهد در چنین مکان محقری زندگی می کند.

حجت الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: از آنجایی که دشمنان ما نتوانستند بین نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم فاصله ایجاد کنند به دشمنان و رسانه های خارجی پناه آوردند تا با استفاده از آنها مردم را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی دلسرد کنند.

وی افزود: امیدوارم‌ ملت غیور،‌مبارز و شهیدپرور ایران گوش به فرمان رهبری مقابل این توطئه ها ایستادگی کنند و اطمینان داشته باشند که صبح پیروزی نزدیک است.

امام جمعه موقت گرگان با تسلیت سالروز رحلت امام راحل، تصریح کرد: امام راحل در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست و امتی را به دست شخصیت بزرگ دیگری فرستاد، مدتی که امام راحل در بیمارستان سپری می کردند دشمنان رجزخوانی می کردند و امیدوار بودند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به شکست منتهی شود اما به لطف الهی چنین اتفاقی نیفتاد.

لیوانی متذکر شد: دشمنان امیدوار بودند با رحلت امام راحل انقلاب اسلامی به شکست بیانجامد اما خبرگان رهبری پس از ارتحال امام(ره) و در همان روز جانشین ایشان و رهبر انقلاب اسلامی را انتخاب کردند و مُهر مرگی بر دهان همه رجزخوانان زده شد و رهبر معظم انقلاب تا امروز توانستند انقلاب اسلامی را همانند امام راحل به خوبی رهبری کنند و امیدوارم سایه معظم له تا ظهور امام زمان(عج) بر سر امت های اسلامی باشد.

وی به ساده زیستی امام راحل اشاره کرد و افزود: در خاطرات یکی از پزشکان امام راحل آمده است که زندگی بیرونی و درونی و حتی نوع لباس هایی که حضرت امام می پوشیدند بسیار ساده بود، امام راحل پیراهن سفید بلند، عرق گیر سفید و ساده و جوراب های نخی و ارزان قیمت نسبتاً گشاد به تن داشت و محل زندگی ایشان طوری بود که در یک اتاق نشیمن و یک اتاق خواب کوچکتر از آن زندگی می کرد و بالش، تشک و رختخواب ایشان از جنس ساده و ارزان بود.

امام جمعه موقت گرگان اضافه کرد: امام راحل در جماران در اتاق کار محقری فعالیت داشتند ولی به هیچ عنوان اجازه نمی دادند جز نظافت تغییری در کاغذ دیواری یا رنگ اتاق کار ایشان ایجاد شود، وقتی از طریق تلویزیون نگاه می کردیم تصور می شد حسینیه جماران و حیاطی که امام راحل در آن قدم می زند خیلی بزرگ باشد اما هر دو این مکان ها بسیار کوچک بود. خبرنگاران خارجی با دیدن این صحنه بسیار متعجب می شدند که چطور شخصیتی که توانست دنیا را به حرکت در بیاورد در چنین مکان محقری زندگی می کند لذا این وضعیت را از طریق عکس و فیلم به سراسر جهان مخابره می کردند.

لیوانی به واقعه ۱۹ خرداد اشاره کرد و گفت: پس از دستگیری امام راحل در ۱۹ خرداد مردم سراسر کشور در اعتراض به این دستگیری در برخی شهرها و روستاها دست به اعتراض زدند و این واقعه متقارن با ماه محرم بود که مردم همزمان با عزاداری برای امام حسین(ع)، کفن‌پوشان به سمت تهران حرکت کردند اما ماموران جلاد شاه آنها را به گلوله بستند و عده ای از افراد بی گناه را به شهادت رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha