• شنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401031409730
  • خبرنگار : 50250

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) را به‌درستی برای مردم تبیین نکرده‌ایم

ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) را به‌درستی برای مردم تبیین نکرده‌ایم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) را به‌درستی برای مردم تبیین کنیم، گفت: امام راحل‌، امام تحول بود، ایشان مردم تحت ظلم ایران را از حقوق خود آگاه کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه ۱۳ خرداد در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در شهرکرد با اشاره به اینکه مناسبت‌های مذهبی به‌نوعی به اهل‌بیت وابسته است، اظهار کرد: خداوند به حضرت ابراهیم(ص) فرمودند که امامت و ولایت به ظالمین نمی‌رسد، بنابراین اهل‌بیت (ع) دارای عصمت بوده و مومنان عاشق اهل‌بیت و نوادگان آن‌ها هستند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: از اهل‌بیت و ذریه آن‌ها شفاعت بخواهید، حرم حضرت معصومه(س) در قم امروز یکی از مکان‌های مقدس برای ترویج اسلام است و هر کسی به این بانو متوسل شود، دست خالی بر نمی‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرزندان حضرت  فاطمه(س ) پرچم‌دار ترویج دین هستند، گفت: بعد از امامان بزرگوار این مسیر رها نشده است و فرزندان این بانو پرچم اسلام را در جهان بلند کردند.

حسینی شاهرودی بیان کرد: امام خمینی (ره) از فرزندان حضرت فاطمه (س) بود که در سال ۱۳۴۲ شاه را تهدید می‌کند که اگر به اقدامات خلاف خود ادامه بدهی، دستور می‌دهم مردم تو را از کشور بیرون کنند، شجاعت از ویژگی‌های بارز امام راحل بود و این اتفاق نیز رخ داد و مردم در سال ۵۷ شاه را از کشور بیرون کردند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) سه هدف اصلی را در قیام ۱۵ خرداد دنبال می‌کرد، توضیح داد: مبارزه با طاغوت، تشکیل حکومت اسلامی و رساندن پرچم اسلام به دست صاحب اصلی از اهداف مبارزات ایشان بود.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در سخنرانی‌های متعدد انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) دانسته‌اند، این مطلب را ایشان در نامه‌ای مکتوب به مهاجران جنگ تحمیلی عنوان کردند و گفتند این تحمل سختی برای کار بزرگی است، انتخاب مقام معظم رهبری توسط مجلس خبرگان رهبری در ۱۴ خردادماه با توصیه و هدایت امام راحل بود. 

حسینی شاهرودی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) از مصادیق شب قدر است، یادآور شد: فرزندان این بانو علم دین را برمی‌دارند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) را به‌درستی برای مردم تبیین کنیم، گفت: امام راحل‌، امام تحول بود، ایشان مردم تحت ظلم ایران را از حقوق خود آگاه کردند، استعمارگران خارجی در طول دوران طاغوت بخش‌های مختلفی از ایران را جدا کردند و اموال این کشور را در برهه‌های مختلف به غارت بردند.

وی افزود: در دوران طاغوت ۴۰ هزار مستشار آمریکایی بر کشور ایران حکومت می‌کردند، بیش‌تر مردم در آن دوران قدرت خرید اندکی داشتند و شب‌ها سر گرسنه بر بالین می‌گذاشتند، اما اکنون قدرت خرید کم‌درآمدها بیش‌تر از آن دوران است.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی در حال سیاه‌نمایی هستند، بیان کرد: دشمنان کشور با شایعه‌پراکنی می‌خواهند واقعیت‌ها را بپوشانند، این دشمنان دلسوز مردم نیستند و با تحریم به مردم و این کشور ضربه می‌زند و جوانان را در فضای مجازی فریب می‌دهند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که ابهت دشمن با پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شکسته و به خاک مذلت کشیده شد، ایشان تاکید کردند که بساط کمونیست در شوروی برچیده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز سران کشورهای بزرگ برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی درخواست دارند، گفت: روزگاری بلوک شرق و غرب با دین مخالف بودند، اما امروز دین اسلام در جهان در حال ترویج بوده و این از برکات امام خمینی (ره) است.

حسینی شاهرودی عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی از تربیت‌شدگان مکتب امام خمینی (ره) است، فرماندهی این شهید بزرگوار موجب شکست داعش شد، اقتدار و شجاعت جمهوری اسلامی در منطقه زبانزد است، قدرت نظامی ایران موجب شده تا دشمنان به خود اجازه تجاوز ندهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha