• یکشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401031510115
  • خبرنگار : 71434

/به روز رسانی شده است/

پوتین: به کی‌یف موشک دور برد بدهند، اهدافی را که تاکنون هدف نگرفته‌ایم می‌زنیم

پوتین: به کی‌یف موشک دور برد بدهند، اهدافی را که تاکنون هدف نگرفته‌ایم می‌زنیم

ولادیمیر پوتین گفت، اگر واشنگتن موشک‌های دوربرد به کی‌سف تحویل دهد، مسکو اهداف نظامی که تاکنون هدف گرفته نشده را هدف می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین،  رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه «روسیه ۱»  گفت: "بله، موشک ها در این مورد ضروری هستند. اما اگر به کی‌یف تحویل داده شوند، ما نتیجه گیری های مناسبی خواهیم گرفت و سلاح های خود را به اندازه کافی برای حمله به آن اهدافی که هنوز هدف نگرفته‌ایم، مستقر خواهیم کرد."

پوتین تاکید کرد: ارسال سامانه موشکی چندپرتابی (MLRS) آمریکا به اوکراین با بازگرداندن تلفات تجهیزات نظامی اوکراین مرتبط است و در واقع این چیزی را تغییر نمی‌دهد. در آغاز عملیات ویژه روسیه، ارتش اوکراین حدود ۵۱۵ موشک انداز چندگانه داشت که ۳۸۰ فروند از آنها منهدم شد، اما برخی از آنها بازسازی یا از انبار خارج شدند و در حال حاضر کی‌یف حدود ۳۶۰ واحد از این تجهیزات دارد.

پوتین همچنین افزود: پهپادهای شناسایی اوکراینی که از ابتدای عملیات ویژه در آنجا پرواز می کردند، همگی ساخت خارجی هستند. تحویل تسلیحات بیشتر غربی به اوکراین تنها با هدف طولانی شدن درگیری تا حد امکان انجام می شود.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که روسیه برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد. او توضیح داد که هدف روسیه حفاظت از افرادی است که به مدت 8 سال مورد آزار و اذیت و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار داشتند.

او با اشاره به برتری نظامی روسیه در مقابل نیروهای اوکراینی گفت: نیروهای ضد هوایی ما ده‌ها سامانه تسلیحاتی اوکراینی را به راحتی نابود کرده و آنها را مانند آجیل خرد می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه با تایید انهدام ده‌ها فروند از تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین گفت: مسکو به راحتی با این موضوع کنار آمده و تا همین حالا هم موفق شده ده‌ها سامانه غربی که تحویل اوکراین داده شده را نابود کند.

پوتین هشدار داد که نیروهای روسیه هر سلاحی را که واشنگتن به اوکراین ارسال کند، نابود خواهند کرد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر بسته کمک نظامی جدیدی به اوکراین را اعلام کرده بود که شامل پرتابگرهای موشک دوربرد هیمارس است که کی‌یف و ناتو برای تغییر موازین جنگ در اوکراین بر آن تکیه کرده‌اند.

بایدن اما همزمان گفت که ایالات متحده دنبال جنگ بین روسیه و ناتو نیست و خاطرنشان کرد که واشنگتن، کی‌یف را برای انجام حملات در خارج از مرزهای اوکراین تشویق نکرده است.

از آغازحمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدان غربی آن اقدام به اعمال تحریم‌های اقتصادی سخت و پمپاژ انواع تسلیحات به کی‌یف کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۰۷:۵۳

پس اکراین با سنگ و تیرکمون داره سربازهای روس رو مثل موش میکشه؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۰۸:۴۶

احتمالا با سر رفتید تو آجیل‌ها ، خیلی خونین و مالین شدید که !!! آجیل پوست محکمی داره ، راه داره شکستنش ، بپا دندونات نشکنه.....

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۰:۱۸

کودک کش کثیف

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۰:۲۳

هردستی که برروی ارتش روسیه وپوتین درازشود؛ پوتین بااقتدارآنراقطع کرده وقطع میکند؛؛زلنسگی فاسدوقماربازوموادّی بایدبرودنزداربابانش@!!.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۱:۲۵

تو هر کاری کنی محکوم به شکستی متجاوز همیشه محکوم به شکست است .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۱:۵۷

پوتین فقط بلده آدم بکشه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۳:۳۵

یکی به پسرخاله ولادیمیر یاد بده آجیل را خرد نمی کنند مغز می کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۳:۴۶

خالی نبند بابا هیچی نیستید این ثابت شد. تمام توان شما سلاح نا مشروع هسته ای است.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۳:۵۸

اگه قرار باشد طوری بجنگند که داخل روسیه را هدف فرار بدهند مثل آجیل پوتین خرد خواهد شد ...فعلا هدف تحقیر بیشتر ارتش روسیه هست با فرسایشی کردن جنگ اوکراین ...جدیدا هم غلات اوکراین را میدزد ارتش روسیه ...پوتین قبول شکست زودتر بهتر از آن هست دیر شود .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۴:۰۳

زنده باد پوتین ، نابود کننده توهمات غرب و نوچه هاش

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۴:۱۶

خب اکه میتونی اینقدر راحت خرد کنی ،به خرد کردنت ادامه بده ،ناراحتی نداره که بلوف خان خخخ

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۴:۲۴

غرب بخاطر نفت و گاز روسیه که مفت و مجانی دریافت کرده و فرآورده های آنرا به چندین برابر تقدیم روسیه میکند خیلی در برابر پوتین کوتاه آمده است . بهمین خاطر پوتین پیش خود میگوید نکند من کسی ! باشم و خودم خبر ندارم . این است که گنده میگوید و لاف در غربت ! میزند که منم آنکه رستم بود پهلوان !!!!! نادان اینقدر نشیمنگاه خود را به شاخ گاو نزدیک نکن که حرکتی حتی بخاطر پراندن مگس از اطراف سر گاو باعث فرو رفتن شاخ در نقاطی میشود که نه امکان بیان داری نه امکان مداوا !!!!! خود دانی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۶:۳۳

جهان و تمام ایرانیان از تو بیزارن . برو به جهنم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۷:۱۷

ترسیده حسابی مثل ی گربه که گوشه اتاق گیر افتاده.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۷:۱۹

زنده باد پوتین مسیحی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۶ ۱۰:۳۷

دوستان ایرانی که برای برادر ارزشی ؛ اخوی پوتین آجیل میفرستید لطف کنید یه سی دی آموزشی خوردن آجیل هم بدید صدا و سیما برادر حیدری تهیه کنند تا اخوی پوتین خدای نکرده اشتباها پوست پسته رو با دندون مبارک نشکنه . به طرف گفتن موز خوشمزه بود ؟ گفت آره . خیلی هم خوشمزه بود فقط هسته اش خیلی بزرگ بود !!!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۰

هدف غرب تشدید جنگ است و مطلقا برای مردم اکراین دلش نسوختهگ

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۷ ۱۲:۱۰

لعنت ابدی خدا و تمام‌ آسمانیان و زمینیان بر پوتین و لشگر جنایتکارش

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۷ ۱۴:۵۹

پوتین‌وبقیه‌دنبال‌منافع‌ملی‌خودشان‌هستند‌مسولین‌ماایران‌عزیز‌به‌خطر‌انواختند‌دنبال‌منافع‌شخصی‌هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۸:۴۴

در گاو بودن اربابان غربی شما که شکی نیست اما گاوی هستند که شاخشان شکسته است میدانید در کجا؟! در یمن! در سوریه! در عراق! در فلسطین، در لبنان! و عامل تمام این شکستها ایران اسلامی است حمله روسیه به اوکراین نقشه امریکا و روباه پیر بود اما امروز روسیه روبلی قویتر، نفتی در حال فروش، 20 درصد خاک اوکراین و ایجاد نابسامانی اقتصادی در غرب را بکف آورده است!

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۷ ۱۵:۵۸

هیچ غلطی نمی‌تواند بکند روسیه،علت واگذاری شرق اوکراین به روسیه عقب نشینی تاکتیکی بوده است سامانه پرتاب چندگانه دوربرد تا هشتصد کیلومتر و پرتاب ۱۲۰۰ راکت موشک دمار از روسیه و مردمان جدایی طلب اوکراین که خائن هستند در می‌آورد دولت اوکراین خیلی تلاش کرد که از گناه نابخشودنی مردمان شرق اوکراین که به کشورشان خیانت کردند بگذرد اما دیگر کاسه صبر دولت اوکراین لبریز شده،و دیگر مردمان شرق اوکراین رو اوکراین ی در نظر نمیگیرد و بین نیروهای روسیه و آنها فرقی قائل نخواهد بود.