• یکشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401031510436

رئیس جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم:

انقلاب به ملت ایران و روحانیت عزت بخشید

انقلاب به ملت ایران و روحانیت عزت بخشید

ایسنا/فارس رئیس جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ گفت: انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، به ملت ایران و روحانیت عزت بخشید، همانگونه که امام راحل بخشید و هویت و عزت اسلامی را به مسلمانان جهان برگرداند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری یکشنبه ۱۵ خرداد در دومین نشست عمومی روحانیون و طلاب فارس که همزمان با بزرگداشت دهه کرامت، رحلت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار کرد: هر پدیده‌ای در عالم رخ می‌دهد بدون علت و ریشه نیست و قیام ۱۵ خرداد نیز بی علت نبوده است.

او با بیان اینکه دین ستیزی، بدعت گذاری‌ها، اقدامات متضاد دین و حذف اسلام از علل پیدایش قیام خونین ۱۵ خرداد بود افزود: امام خمینی (ره) با سخنرانی‌های آتشین خود مقابل این رفتارها قیام کرد و مردم و روحانیت نیز به صحنه آمدند و پس از ۱۴ سال نتیجه‌اش به ثمر نشستن انقلاب بود.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد در سال ۴۲ دستاوردهایی نیز به همراه داشت گفت: در همان سال ۴۲ و پس از قیام ۱۵ خرداد، چهره امام (ره)، مرجعیت و مذهب به عنوان الگوی مبارزه شناخته شد و پیوند بین روحانیون و مردم به خصوص دانشجویان تبلور پیدا کرد و از طرفی دیگر نقاب از چهره رژیم طاغوت برداشته شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نگرانی‌های ایجاد شده در پی رحلت امام در جامعه اشاره کرد و افزود: مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام راحل کارنامه زرینی از خود به جا گذاشت و بدون معطلی، مجتهدی زمان‌شناس، عالم و بزرگ حضرت آیت الله خامنه‌ای را به مردم معرفی کرد و اکنون که ۳۳ سال می‌گذرد هر روز زوایا و ابعاد تازه‌ای از شخصیت روشن ایشان آشکار می‌شود.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب به ملت ایران و روحانیت عزت بخشید همان گونه که امام راحل هویت و عزت اسلامی را به مسلمانان جهان برگرداند.

حسینی بوشهری به انتظارات کنونی از جامعه روحانیت اشاره کرد و گفت: روحانیت امروز پنج وظیفه کلیدی دارد و اولین مورد آن این است که روحانیت از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در راستای تحصیل علم و دانش استفاده کن، دوم اینکه آنچه از دین آموخته ایم را باور کنیم و تسلیم آموزه‌های دینی باشیم و به مردم منتقل کنیم، سوم اینکه باید دین را هم از نظر گفتار و هم از نظر رفتاری دین تبلیغ کنیم، چهارم این است که در مقابل هجمه‌ها باید ایستاد، چون برخی از مسائل و مشکلات جامعه را به روحانیت ربط می‌دهند و پنجم اینکه، دشمن با تبلیغات خود به دنبال گرایش دادن نسل جوان به سمت بی بند و باری است که باید آن را فریاد زد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) نیز در این نشست عنوان کرد: ۱۵ خرداد به نوعی آغاز حرکت حوزه علمیه، مرجعیت شیعه و عالمان و استوانه‌های علم و تقوا در تاریخ سیاسی ایران است.

حجت الاسلام کلانتری افزود: به برکت خون شهدای خرداد سال ۴۲ انقلاب اسلامی مسیر خود را به استواری طی کرد و در سال ۵۷ رژیم شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله با همراهی حوزه علمیه سرنگون شد و این انقلاب که حرکت آن از سال ۴۲ شروع شد، به بزرگترین انقلاب مردمی جهان تبدیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha