• دوشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401031610631
  • خبرنگار : 50035

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان همدان:

فساد و زدوبند در ساختمان متروپل مشهود است

فساد و زدوبند در ساختمان متروپل مشهود است

ایسنا/همدان رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان همدان اعلام کرد: بدون شک در صدور مجوز احداث ساختمان متروپل فساد و زدوبند به جهت منافع مشترک شهرداری از ساختمان مذکور مشهود بوده و بلاشک در طراحی و نظارت فنی نیز قصور به وضوح نمایان است.

محمدصادق پارسامهر در نشست بررسی استحکام سازه های بتنی در پی ریزش ساختمان نیمه بتنی متروپل در دفتر ایسنا، با اعلام تعطیلی ماده ۳۵ که مفاد آن اشاره به کنترل در حین احداث ساختمان ها توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ها دارد، گفت: متأسفانه در ساختمان سازی تعارض منافع وجود دارد.

وی در ادامه مطرح کرد: سازه فلزی به جهت داشتن اجزای کمتر(در هنگام اجرا) از سازه بتنی بهتر است اما تا دو، سه سال پیش سازه بتنی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان تر و اقبال نسبت به این سازه بیشتر بود.

وی که از سال ۶۸ در کار ساخت و ساز فعالیت می کند، در کارش اول کیفیت مصالح مصرفی درساختمان و سپس قیمت تمام شده پایین را مدنظر دارد، اعلام کرد: با توجه به گرانی بتن شاید الان هزینه های سازه بتنی و فلزی خیلی با هم تفاوت چشمگیری نداشته باشند اما با این وجود در حال حاضر در همدان بیشتر از سازه های بتنی استفاده می شود.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان همدان عمر ساختمان سازی در ایران را بین ۲۵ تا ۳۰ سال عنوان کرد و یادآور شد: باید به سمت سبک سازی ساختمان و استفاده از فناوری های نوین در امر ساختمان سازی حرکت کنیم.

وی در ادامه گفت: کیفیت آلیاژ ایران، تولید اصفهان ثابت شده است و مشکلی ندارد و تقریباً اگر از این فولاد اسکلت پیچ و مهره ای درست شود، بهترین سازه است و هیچ مشکلی پیش نمی آید اما اگر قطعات چینی استفاده شود مسئله دیگری است.

پارسامهر درادامه از فرآیند صدور پروانه ساختمانی در شهر همدان گلایه شدید داشت و تصریح کرد: باتوجه به دستور چهار ماه پیش استاندار مبنی بر صدور پروانه ساختمانی ظرف یک ماه، متأسفانه هیچ اتفاقی تاکنون نیفتاده و در حال حاضر زمان صدور پروانه ساختمانی در شهرهمدان از شش ماه تا یک سال و نیم به طول می انجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha