• دوشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401031610772
  • خبرنگار : 71610

درخواست فرمانده قسد از دمشق برای مقابله با ترکیه در یک جبهه

درخواست فرمانده قسد از دمشق برای مقابله با ترکیه در یک جبهه

به دنبال تهدیدات مطرح شده از سوی مقامات ترکیه مبنی بر انجام عملیات نظامی جدید در مناطق شمالی سوریه، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) خواستار همکاری با دمشق برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، مظلوم عبدی (کوبانی)، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در سخنانی اظهار کرد که این نیروها آماده همکاری با ارتش سوریه برای مقابله با ترکیه هستند.

وی از دولت سوریه خواست که از سیستم پدافند هوایی این کشور برای مقابله با پهپادها و جنگنده‌های ترکیه استفاده کند.

مظلوم عبدی در این باره تصریح کرد: نیازی به اعزام نیروهای بیشتر نیست و وظیفه اصلی ارتش سوریه برای دفاع از خاک کشور استفاده از پدافند هوایی علیه هواپیماهای ترکیه است.

وی در ادامه تاکید کرد که هماهنگی نظامی کردها با ارتش سوریه خطری برای اداره خودگردان در مناطق شمالی این کشور ایجاد نمی‌کند؛ چراکه اولویت دفاع از خاک سوریه بوده و کسی به سوء استفاده از این وضعیت در راستای منافع خود فکر نمی‌کند.

عبدی افزود: هرگونه حمله جدید ترکیه منجر به آواره شدن حدود یک میلیون نفر و نبرد شدیدتر و گسترده‌تر می‌شود.

فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن هشدار نسبت به بازگشت دوباره داعش به سوریه در پی عملیات احتمالی ترکیه علیه کردها هشدار داد و گفت که نیروهای سوریه دموکراتیک مسئولیت حفاظت از اردوگاه‌ها و زندان‌های محل نگهداری اعضای داعش و افراد خانواده‌های این افراد را بر عهده دارند و هرگونه حمله احتمالی ترکیه این نیروها را ناگزیر به رها کردن این مسئولیت و حضور در جبهه نبرد علیه ترکیه می‌کند چراکه نیروهای قسد توان جنگیدن در دو جبهه را ندارند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که دیدار آتی میان وزرای خارجه ترکیه و روسیه منجر به کاهش تنش شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha