• دوشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401031610921
  • خبرنگار : 71641

از درخواست سکه و دلار تا استفاده نکردن از کارتخوان

فرار مالیاتی پزشکان به روایت مردم

فرار مالیاتی پزشکان به روایت مردم

براساس اعلام سازمان امور مالیاتی، پزشکان در بین اصناف دارای بیشترین شکایت ازسوی مردم در فرار مالیاتی هستند که بیشترین گزارش‌ها در این زمینه، استفاده نکردن از کارتخوان و در موارد محدودی نیز درخواست دلار و سکه از بیماران برای پرداخت هزینه‌های درمان است.

به گزارش ایسنا، قانون پایانه‌های فروشگاهی و مؤدیان کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و اشخاص حقوقی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم را مکلف کرده تا از پایانه فروشگاهی (کارتخوان) استفاده کنند.

با اینکه این قانون از زمان تصویب در سال ۱۳۹۸ در پیچ‌وتاب اجرا قرار داشت، سرانجام در سال گذشته دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیک به پرونده‌های مالیاتی به منظور فراهم‌سازی مقدمات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان متصل و حدود هفت میلیون کارتخوان به پرونده‌های مالیاتی متصل و تقریبا سه میلیون کارتخوان نیز غیرفعال شدند.

سازمان مالیاتی: پزشکان دارای بیشترین گزارش فرار مالیاتی

در این بین، همواره شکایت‌هایی از مردم درباره استفاده نکردن کارتخوان توسط اصناف مطرح می‌شد که تازه‌ترین اعلام سازمان امور مالیاتی به ایسنا نیز این موضوع را تایید کرد زیرا طبق اعلام این سازمان، عمده گزارش‌های مردمی از فرار مالیاتی به استفاده نکردن اصناف به‌خصوص پزشکان و مراکز درمانی از کارتخوان مربوط می‌شود که مردم را به استفاده از سایر روش‌ها برای پرداخت هزینه‌ها چون کارت به کارت هدایت می‌کنند.

در این زمینه، سازمان امور مالیاتی از ارسال پیامک اخطار به پزشکان در راستای استفاده نکردن از کارتخوان خبر داده و تاکید کرده است که درصورت تکرار این اتفاق، برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت.

اما یک نکته مهم در اظهارات مدیر دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی این است که در موارد انگشت‌شماری دیده شده که برخی از مراکز درمانی و کلینیک‌ها افراد را به خرید دلار برای پرداخت هزینه خدمات درمانی وادار کرده‌اند و حتی یک بیمارستان از کارتخوان یک رستوران استفاده می‌کرده است.

سازمان نظام پزشکی: گرفتن دلار برای حق ویزیت واقعیت ندارد

این موضوع با واکنش‌های زیادی همراه شد که سازمان مالیاتی نیز در پی آن تاکید کرد که درخواست ارز یا سکه از سوی برخی پزشکان فقط ۲ تا ۳ مورد بوده و سازمان امور مالیاتی با آن‌ها برخورد جدی می‌کند. اما سازمان نظام پزشکی این موضوع را رد کرد و گفت: این سازمان پیگیر نصب کامل کارتخوان در مطب پزشکان در سراسر کشور است.

با اینکه اعلام سازمان مالیاتی حاکی از ثبت بیشترین شکایات مردمی از فرار مالیاتی پزشکان و درخواست غیرریالی برخی از مراکز درمانی است اما سازمان نظام پزشکی درخواست دلار به عنوان حق ویزیت را رد کرده، در ادامه این گزارش برخی از گزارش‌های مردمی اعلام شده به ایسنا و البته  کامنت‌هایی که در اخبار مربوطه در مورد فرار مالیاتی اصناف به‌خصوص پزشکان مطرح شده، آمده است.

فردی گفته که برخی از پزشکان برای یک عمل جزیی که هزینه اعلام شده از سوی بیمارستان حدود ۱۰ میلیون با بیمه است، می‌گویند که یک سکه می‌گیرند تا عمل کنند.

کارت به کارت کن تا آزمایش بگیرم

فرد دیگری نیز می‌گوید که برخی از پزشکان فقط ویزیت را با کارتخوان انجام می‌دهند و پزشکی به او گفته که برای انجام آزمایش، هزینه را کارت به کارت کند تا از او آزمایش بگیرد.

درخواست سکه برای عمل زانو

شخص دیگری نیز گفته است که از آنجا که تهیه دلار برای همه خیلی راحت نیست، برخی از پزشکان در خواست طلا می‌کنند و این فرد اعلام کرده که پزشکی برای جراحی زانو از او سکه خواسته است.

پزشکان فقط پول نقد قبول می‌کنند

بیماری از تجربه مراجعه به مطب دکتر می‌گوید که منشی مطب شماره دکتر را برای کارت به کارت می‌دهد و پول نقد و استفاده از کارتخوان را قبول نمی‌کند. یا شخص دیگری اعلام کرده که به هر دکتری که می‌رود، فقط پول نقد قبول می‌کنند و با داشتن کارت نیز او را به گرفتن پول نقد از عابر بانک هدایت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۶ ۱۳:۱۱

در قزوین هم ما همین مشکل رو با پزشک معروف زنان داریم، میگن کارت به کارت کن، واقعا خود بازرسان این دکترهااا رو نمیشناسن یا خودشون با اونها همدست هستند؟!!! کافیه به صورت ناشناس به مطب دکترها سربزنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۶ ۱۶:۳۰

طلا فروشها و صرافیها هم وقتی می روی خرید کنی میگن کارت به کارت کن . تازه همه را هم به یک کارت نمی زنند. شماره دو تا سه تا کارت را می دهند و بعد می گویند به هر کدام چه مبلغی باید واریز کنی. دیروز یک ربع سکه خریدم. مجبور شدم به دو تا کارت در عابر بانک پول را واریز کنم. چرا کسی به طلا فروشها و صرافها گیر نمی دهد.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۶ ۲۳:۲۰

خب پزشکان خیلی زحمت میکشند. چرا باید مالیات بدن؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۷ ۰۰:۲۴

سلام مادر من عمل دیسک انجام داد حدود ۲۷ تو من خرج کرد مادرمبیمه تکمیلی بود ۱۳ میلیون از ۲۷ میلیون مربوط به بیمارستان بود که اکثرش رو برگردوندند بقی پول رفت به حساب دکتر بعدش دکتر به مادرم رسید دریافت پول نداد گفت رسید نمیدم این شد که نتونستیم از بیمه تکمیلی استفاده کنیم برای پولی که دکتر گرفته بود

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۷ ۰۰:۲۴

به هر جا مراجعه می‌کنیم همینه. دکترها که بیشترشون بخاطر ترس از قانون و شکایت هم که شده کارتخوان دارن عموماً؛ ولی رفتم صندلی بخرم می‌گه برو از خودپرداز دم در پول نقد بگیر بیار! هیشکی هم مشکلی نداره، انگار کاملاً مرسوم هست. وگرنه پزشکا رو که از رو صورتحساب بیمه که با نسخه الکترونیک کاملاً قابل رصد هست رو راحت میشه بررسی کرد.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۷ ۰۰:۳۳

قطعا که کارت به کارت درسته و برای من پیش اومده ، اینجا اسم نمیارم ولی اگر لازم شد حتما میگم.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۷ ۱۳:۵۸

خیلی راحت از روی نسخه ها شون می تونن تعداد ویزیت رو در بیارن . خودشون نمی خواهند

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۷ ۱۴:۳۸

من باور دارم ضعف مدیریتی در اجرای قانون و نحوه پیاده شدن آن باعث شده که بعضی از پزشکان معروف با یکسری از ممیزان مالیاتی رفاقت عدم اجرای قانون کنند.من مطب دکتر بودم در ساختمان مینا به منشی پزشک اطلاع دادند که چه ساعتی بازرس میاد سریع دستگاه پوز بیرون آورد و از چند نفر خواست که از این طریق حساب کنند.مشکل در خود سازمان مالیاتی ه که خبر رسانی میکنند

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۳ ۱۰:۴۷

دکتر متخصص دستگاه گوارش رفتیم در شهر تبریز. هشتاد و هفت هزار تومان حق ویزیت با بیمه بود که منشی دکتر هفت هزار تومان را کارت میکشید و هشتاد هزار تومان را باید نقد پرداخت میکردی حتی برای دارو هم وادار میکرد از داروخانه ای که دکتر تعیین کرده باید دارو تهیه شود

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۳ ۱۲:۰۵

سلام دیروز رفتم دکتر جهت سونوگرافی در شهرستان صومعه سرا، بعد از سه ساعت انتظار که نوبتم بشه برم کارمو انجام بده ، اخرسر یه شماره کارت دادن گفتن کارت به کارت کن اگه نقدی نداری بعدشم رفتم یکربع تو صف دستگاه عابر بانک، بعد تو راه دوستمو دیدم براش تعریف کردم گفت منم دیروز رفته بودم رشت دکتر همین کارو کرد الان همه پزشکان این کاررو میکنند واقعا دارن به بقیه ظلم میکنند بخدا .

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۹ ۰۹:۰۸

رفتم دکتر اصفهان جهت ویزیت میگد کارت میکشین یا پول میدین میگم‌کارت میکشم میگد ۱۰۷۵۰۰۰میگم پول بدم میگد ۱۰۵۰۰۰۰میگم چرا میگد بابت مالیات دستگاه کارت خوانه اضافه پرداختی

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۳ ۱۶:۵۶

بلی در دو نوبت مراجعه به مطب کارت خوان خراب بوده و منشی تاکید می کرد که حتما پول نقد بیارید.در غیر این صورت پذیرفته نیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۳۱ ۱۲:۳۸

پزشکان کلا مریضارو وادار میکنن کارت به کارت کنن. علی الخصوص پزشکان زیبایی که پول هنگفتی رو هم به جیب میزنن چرا باید کاسب خرده فروشی که از صبح تا شب اندازه یدونه عمل زیبایی دکترا هم دخلشون نمیشه مالیات بدن انا پزشکان مثلا محترم نه

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۰ ۱۶:۲۲

الان من میرم دندانپزشکی اولا که دکترم در مطبشو برای هرکسی باز نمیکنه تا نشناسه بعدشم پول ویزتشو باید بریزیم به حساب زنش بماند که اصلا نمیفهمه تعرفه چی هست فک کرده سرگردنست پر کردن یه دندون ساده میگیره م۴ تومن تازه منتم میزاره

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۰:۳۴

با سلام بنده یه ماه پیش پدرم رو پیش دکتر افشین ط فوق تخخص ارتوپدی تهران بردم میگه من برای عمل 200 میلیون تومان میخوام و هزار تومن ذهم فاکتور نمیدم این زحمتیه که خودم میکشم... واقعا زحمت یک عمل 200 میلیونه؟ چرا مریض رو فقط به چشم خود پرداز میبینن؟ اینا به قیامت اعتقادی ندارن واقعا؟ عذاب وجدانی نیس اینا داشته باشن؟